Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Trix 2021

Gestart door ronny-vdv, 21 januari 2021, 18:32:26 PM

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

OlivierV

Mooi, eindelijk een M2, 1e klas, maar 180 euro voor een setje M2's. Nog kostelijker dan LS models, en ja er zit licht in, maareuh dat hoefde voor mij niet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

trainspottingjr

Knappe nieuwigheden en zeker die M2 1e klasse , enkel zouden ze die ook nog mogen maken in de Bordeaux kleurstelling.

Misschien nog wat langer aan de oren zagen van de invoerders, wie weet boeken we vooruitgang
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

SuSke

De prijzen liegen er ook niet om. De manier om nieuwe starters weg te houden. :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 21 januari 2021, 20:47:07 PM
Mooi, eindelijk een M2, 1e klas, maar 180 euro voor een setje M2's. Nog kostelijker dan LS models, en ja er zit licht in, maareuh dat hoefde voor mij niet.
en eindelijk hoefde die niet echt,want in De Pinte heb ik veel meer treinen met een halve 1ste klasse zien rijden dan met een volledige 1ste klasse (en ook langer in tijd)

ACFI

Jullie klinken als een bende ouwe zagen.

Jaren klagen dat er geen M2A is. En dan klagen wanneer er wel een is.

ACFI

PeterVG

Sorry maar ik sluit me aan bij Suske.
89.5Euro voor 1 M2 wagen.
Ik pas, als dat zagen is dan is dat maar zo maar zulk een prijs vind ik er ver over voor dit rijtuig.
Aan de afwerking en rijkwaliteit van LS kan deze wagen niet tippen.
Licht in een wagen is voor mij helemaal niet nodig, ik gebruik dat toch nooit op de baan.

doomslu

Eigenlijk geef ik jullie allebei gelijk.

Citaat van: ACFI op 22 januari 2021, 09:14:02 AM
Jullie klinken als een bende ouwe zagen.

Jaren klagen dat er geen M2A is. En dan klagen wanneer er wel een is.

ACFI
Vind ik ook, dat er in werkelijkheid slechts 35 rondreden betekent dat er veel treinen zonder zo'n eerste klas rijtuig reden. Maar, ze waren er wél en dan is 't leuk om er ook eentje te hebben.

Citaat van: PeterVG op 22 januari 2021, 09:35:20 AM
Sorry maar ik sluit me aan bij Suske.
89.5Euro voor 1 M2 wagen.
Ik pas, als dat zagen is dan is dat maar zo maar zulk een prijs vind ik er ver over voor dit rijtuig.
Aan de afwerking en rijkwaliteit van LS kan deze wagen niet tippen.
Licht in een wagen is voor mij helemaal niet nodig, ik gebruik dat toch nooit op de baan.
Vette prijs, daar is iedereen het over eens.
Verlichting hoefde echt niet.
Vergelijken met LS? Heel waarschijnlijk is er geen vergelijk, maar de Märklins zijn niet verkeerd...  8)
Bij LS is 90 euro zonder verlichting echter wel de norm, niet?

Om maar te zeggen... iedereen doet wat hijzelf wenst hé. Kopen of niet.
Voor onze geloofwaardigheid hoop ik wel dat het een succes wordt...  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

alhoewel ze eigenlijk voor IV en V nog altijd d ie versterkingen onderaan de kast mankeren (en zeker voor de bordeaux-wagens), trouwens niemand heeft geklaagd daarover er werd enkel vermeld dat die niet strikt nodig waren, of wat lezen is wat er eigenlijk niet staat/stond geschreven en trouwens over die 1ste klasse heb ik nooit geklaagd :-\. maar ik gun het elkeen die er wel één zou willen

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 22 januari 2021, 09:45:06 AM
Bij LS is 90 euro zonder verlichting echter wel de norm, niet?

Ik denk dat jij de verkeerde handelaar kiest Luc! Of heb ik het verkeerd begrepen?
Om maar 1 voorbeeldje te geven;

https://www.benl.ebay.be/itm/LS-Models-42310-Typ-Eurofima-der-SNCB-Ep-V-new-look-NEUWARE/363267514520?hash=item54946e6098:g:Gw0AAOSwzxBe0f6C

En een M6 kost bij 'mijn' handelaar 74€...

En wat Peter beweert klopt idd ook;
Aan de afwerking en rijkwaliteit van LS kan deze wagen niet tippen.

;)

rgp

Luc,

Je schrijft: "Voor onze geloofwaardigheid hoop ik wel dat het een succes wordt...  ???"
Wie zijn geloofwaardigheid ?
>Die van de producenten ? (die zijn allang een deel kwijt)
>Die van de liefhebbers ? Mss winnen ze wel aan geloofwaardigheid als ze objectief prijs/kwaliteit volgens hun respectievelijk orm toepassen.
Aan die prijs ik voor een rijtuig in HO.

Roland

SuSke

Trouwens die prijzen is een algemeen "zeer".
Als je ziet hoe de prijzen bij Piko, Jouef en Roco de hoogte in gaan, dan is het logisch dat Mätrix deze trend volgt.
Er is er nog een die een beetje aan ons budget denkt met bepaalde reeksen wagons en die aan een relatief schappelijke prijs aanbiedt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sicco

Citaat van: doomslu op 22 januari 2021, 09:45:06 AM
Voor onze geloofwaardigheid hoop ik wel dat het een succes wordt...  ???

Die opmerking snap ik echt niet
De hoofdvraag is al jaren tijdperk IV-varianten. Die zijn er niet. Dat, met inmiddels de vijfde set tjdperk II-wagens, er nu eindelijk ook een A is zal zeker door een aantal leuk worden gevonden, maar het een heeft volstrekt niks met het ander te maken. Sterker nog, nu gaan we toch weer doen alsof het terecht is dat een fabrikant de levensvatbaarheid van iets mag bepalen aan de hand van de verkoop van iets wat er niet aan gerelateerd is. Immers, zelden zullen liefhebbers op grote schaal tijdperk III en IV door elkaar gebruiken.

modelbaanHO

Ik denk dat we geduld moeten hebben.
De set die nu wordt geleverd lijkt me een aanvulling op de set die past bij de type 1 stoomlok.

Ik hoop dat er buiten deze set nog wel andere varianten zullen komen
- zonder verlichting (dat hoeft voor mij ook niet)
- tijdperk IV - groen en bordeaux en al dan niet met gekleurde balken op de koppen voor het gebruik in trek-duw combinaties.

Er zijn dus nog genoeg varianten die Märklin/Trix op de markt kan brengen.
Dat is bij de andere M2-wagens toch ook zo gegaan ?

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

Citaat van: modelbaanHO op 22 januari 2021, 13:49:08 PM
Ik denk dat we geduld moeten hebben.
De set die nu wordt geleverd lijkt me een aanvulling op de set die past bij de type 1 stoomlok.

Ik hoop dat er buiten deze set nog wel andere varianten zullen komen
- zonder verlichting (dat hoeft voor mij ook niet)
- tijdperk IV - groen en bordeaux en al dan niet met gekleurde balken op de koppen voor het gebruik in trek-duw combinaties.

Er zijn dus nog genoeg varianten die Märklin/Trix op de markt kan brengen.
Dat is bij de andere M2-wagens toch ook zo gegaan ?


SSHHHT TREK DUW voor tijdperk 4 is er al meer dan veel.

Zo'n 1eklas M2, zeer mooi, en de marklins zijn zeker mooi te noemen, maar mijn inziens mag zo'n rijtuig toch niet veel meer dan €50-55 kosten.
- Rijkwaliteiten zijn prima
- Afwerking is ook prima
- Prijs => Rond de 50-55 is meer dan genoeg voor een rijtuig, waar ze zeker nog een stuk of 6 verschillende wagennummers kunnen van uitbrengen en die aan die prijs wel door de grote massa gekocht wordt.

Ter vergelijk
- Rijtuigen LS, normaal € 73, uitmuntende afwerking en rijkwaliteiten.
- Rijtuigen roco, mooie afwerking, idem rijkwaliteiten, maar qua prijs normaal tussen de €50 en 60 voor bijvoorbeeld een i6 rijtuig

Dat laatste is waar deze marklins ongeveer behoren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan