Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bouwsels in schaal 0, ook leuk!

Gestart door hans63, 12 december 2020, 11:51:01 AM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

hans63

Ach Sam, beide begrippen liggen dicht bij elkaar. Het ene gaat vaak niet zonder het andere.  8)

Aan de linkerzijde is de invulling van de baan bijna gereed.
De bouwploeg is druk bezig met de infra werkzaamheden. Op dit moment
schijnt er echter enige paniek te zijn  :o

hans63

Het kopgebouw bij de goederenoverslag is nagenoeg gereed. Nog een dakgoot en een schoorsteen wellicht.

hans63

Kunstschilders vinden het station ook een aantrekkelijk thema.  8)

hans63

It happened all along the watertower...

hans63

Ik ben op zoek naar onderstaande transmissie kettingen.
Micro-modele heeft ze al enige tijd niet op voorraad en de Zwitserse tak van dit bedrijf levert niet buiten de landsgrenzen. Wie weet een andere leverancier?

https://micro-modele.fr/fr/transmission-a-chaine/5678-kit-transmission-a-chaine-1-chaine-l-155-mm-2-pignons-1-8-a-8-dents.html

hans63

het buurforum heeft me inmiddels gewezen op de site RobotShop.com waar de bewuste aandrijvingen
te bestellen zijn.
ik kan onderstaande modellen gaan motoriseren.  :)

Ronald

Heren, Hans zat afgelopen weekeinde in Zutphen zijn hobby te promoten :) We zijn even wezen buurten en het was weer uitermate gezellig!

20241222_151649 by Ronald Halma, on Flickr

20241222_151722 by Ronald Halma, on Flickr

hans63

iedereen de beste wensen voor dit nieuwe jaar met vooral veel bouwactiviteiten.  :)

Mooie gelegenheid om nieuwe ideeën tot ontwikkeling te brengen, zeker nu de afbouw van mijn baantje mooi opschiet. Daarom de viltstift maar eens opgepakt en wat gaan schetsen.
En rechte haakse bakken, nee daar doe ik niet meer aan.  8)

SuSke

Mooi ontwerp Hans, en op welke schaal ga je nu los...  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

hans63

ik blijf nog even bij schaal 0 Frans, maar nu in normaalspoor.

deze plannen starten overigens niet geheel vanaf nul, er zijn al wat voorbereidende onderdelen de afgelopen jaren gebouwd. Door tussentijdse inspiratie voor Billards is het even op een zijspoor beland. ;)

De bakken zijn allemaal gereed en het centrale draaischijfje heeft ook als artikel in MSM 234 gestaan.
Zodra er in de schuur wat ruimte vrij komt kan er echt gebouwd worden. In de tussentijd vermaak ik me met het bouwen van kleine shunters. 

hans63

Een van de dingen die zeker nog moet gebeuren is het aanbrengen van decals voor het geprinte materieel.
Dit wordt iets nieuw voor mij, ik heb hier geen ervaring mee.
Mijn dochter heeft in Adobe Illustrator de benodigde teksten en afbeeldingen gemaakt en deze zijn naar de drukker verzonden.

vandaag kwam dit binnen ook met handleiding erbij. Eerst maar eens wat proefstukjes doen.
teksten zijn in geel dus nu nog wat moeilijk leesbaar.

hans63

de eersten zitten erop.  :)

Jappy

Leuk die decals, dat maakt het toch altijd nét af.

Dat nieuwe plan, ga je weer voor iets Frans of toch iets anders deze keer?  :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

hans63

tja Jasper,

Het wordt een rangeerbaantje voor shunters denk ik en dan gemengd Frans/Duits
moet eens even bekijken of dit ergens te situeren valt waar deze combi geloofwaardig overkomt.

het materieel zal bestaan uit eigen geprinte modellen en te opwaarderen spul van Rivarossi.
in ieder geval de Fauvet Girel, een Y2100, een Köff II, een V200 en nog wat zwaardere trekpaarden.

nog genoeg tijd ter overdenking, suggesties zijn ook altijd welkom.  ;)