Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Märklin NMBS Type 1

Gestart door eve, 01 oktober 2020, 07:50:42 AM

755philippe

Gisteren een pakje gehad van inderdaad MSL. Wel de ac-versie. Geluid is indrukwekkend. Heb vandaag eens een klein beetje Seuthe in de rookgenerator laten vloeien en moet zeggen wat een rookontwikkeling is dat. Heb er even een foto van gemaakt. Moet zeggen geen goedkope lok maar ben wel blij met deze mooie aanwinst.


                   


Mvg


755philippe

amibo

Ik heb de Trix versie



Ik heb er gelijk een vraag over, met F10 hoort het noodlicht te gaan branden maar dat is het enige wat ie niet doet.
Lampje doet het wel want na een hoop gedruk op de knoppen ging die opeens aan, maar weet eigenlijk niet hoe ik dat voor elkaar kreeg..

Iemand een idee wat ik fout doe?

755philippe

Bob,
Ik heb even de test gedaan van de noodverlichting. Deze funktie wordt geaktiveerd door enkel op de F10 toets te duwen. FO hoeft niet aan te staan.
Als je op allerlei knoppen hebt moeten drukken om de noodverlichting aan te zetten dan is er iets fout met je lok en dan zou ik ermee naar je vakhandelaar gaan.
Mvg


thor

Zelf heb ik de Trix versie  en  heb een gelijk aardige toestand gehad met de frontverlichting. dit  kwam doordat ik  de CV's  had aangezpa
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

doomslu

Citaat van: thor op 05 februari 2021, 11:42:19 AM
Zelf heb ik de Trix versie  en  heb een gelijk aardige toestand gehad met de frontverlichting. dit  kwam doordat ik  de CV's  had aangezpa
:o ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

amibo

#230
Citaat van: 755philippe op 05 februari 2021, 09:00:07 AM
Bob,
Ik heb even de test gedaan van de noodverlichting. Deze funktie wordt geaktiveerd door enkel op de F10 toets te duwen. FO hoeft niet aan te staan.
Als je op allerlei knoppen hebt moeten drukken om de noodverlichting aan te zetten dan is er iets fout met je lok en dan zou ik ermee naar je vakhandelaar gaan.
Mvg
O.k. bedankt voor het uitproberen. (Het is me duidelijker en het werkt)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Ludwigdc

#233
Mijn baan is nog niet zo aangekleed maar toch al een prachtig rook effect onder de brug door.
Bij het eerste filmpje met rijtuigen ontdekt dat er een serieuze knik in mijn sporen zit net voor de wissel onder de brug.
Ik gebruik karton als ondergrond, werkt ook goed als geluidsdemper, maar bij het nagelen moet je opletten niet teveel kracht te gebruiken ander zakt je in het karton, zoals hier het geval. Wordt gecorrigeerd.
Die kant van de baan loop momenteel nog maar een meter ver dus veel ben ik die kant nog niet uitgereden.

Twee filmpjes:

https://i.imgur.com/jzgqmFk.mp4

https://i.imgur.com/VqemwSn.mp4


2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

doomslu

Citaat van: Ludwigdc op 05 februari 2021, 17:05:51 PM

Bij het eerste filmpje met rijtuigen ontdekt dat er een serieuze knik in mijn sporen zit net voor de wissel onder de brug.
Ik gebruik karton als ondergrond, werkt ook goed als geluidsdemper, maar bij het nagelen moet je opletten niet teveel kracht te gebruiken ander zakt je in het karton, zoals hier het geval. Wordt gecorrigeerd.

Wanneer je de rails definitief zult lijmen zal dat we vanzelf goedkomen zeker?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: svvander op 05 februari 2021, 15:38:09 PM
Prachtig op uw baan!

  :-[ :-[ Dat is Vaerwegh Dok, een clubbaan van MTD  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Negenentwintig

Op 1/2 heb ik mijn Märklin ontvangen.
Prachtige loc, op alle vlakken, zoals de foto's enkele pagina's terug al lieten vermoeden.

Maar ik heb een vraagje namens een medeclublid over de zwarte plastic zijkanten van de achterste tenderbogie, nl.:


  • Zitten ze vast? Of kan je ze kantelen/scharnierend op en neer (naar voor/achteren) bewegen zonder dat de assen mee op en neer gaan? En dat terwijl de loc op de sporen of op een hard oppervlak staat.

Bij mijn loc - en die is dik OK - zitten ze vast.
Ik vermoed dat het clublid met een constructie-/montagefout opgescheept zit.

Alvast bedankt voor enige feedback.

Born under the sign of steam.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

hapkin

Dag allemaal

Als ik het goed begrijp is deze locomotief enkel met MFX en DCC sound te verkrijgen in Trix
Maar hoe moet je dan dingen aanpassen

1 Met welke centrale kan dit
2 Is er ook een lijst vrijgegeven van de cv's
3 Hoe zit het met sound , kan je hier ook dingen aan veranderen