Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

Michael

Rob mooie bomen heb je staan op de baan, zelf gemaakt?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RobVille

Michaël,

Deze bomen heb ik van Jos (Grove Den).

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

ramdani

het wordt een mooi geheel ;

gebeurt er nog iets met de ballast?
want die is nu een beetje eentonig;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

RobVille

Ja. Deze is door mij destijds aangebracht mede om de rails vast te leggen. Blijkbaar heb ik niet de juiste procedure gevolgd omdat de ballast nu ook op sommige plekken begint los te laten. Kortom, we maken eerst het nabije landschap naast de rails af en gaan het ballasten dan weer opnieuw doen. Het is nu een beetje zoeken hoe we de overgang van een woestijn, bergachtige omgeving naar een waterrijk gebied gaan vormgeven. Kritiek is altijd welkom  8)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Vandaag maar eens geprobeerd de overgang naar de haven te realiseren.













Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Ben nu begonnen aan het landschap aan de rechterkant van deze loods. In eerste instantie heb ik de ondergrond aangebracht. Met de andere loods een proefopstelling gemaakt. Voorlopig even wachten tot alles gedroogd is.





Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Deze kant wordt nu steeds meer ingevuld. De polletjes liggen nog los! Sorry voor de kwaliteit van de foto's, de LED's in deze modulebak staan niet optimaal afgesteld.








Ook de leidingenstraat is geplaatst.



Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

SuSke

We zullen ons inbeelden dat het stilaan ochtend wordt. Geeft wel een speciaal sfeertje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

had dit draadje niet zo in de gaten en zie dak heel wat moois gemist heb! heel lekker bezig!

RobVille

Citaat van: SuSke op 26 januari 2024, 10:41:03 AMWe zullen ons inbeelden dat het stilaan ochtend wordt. Geeft wel een speciaal sfeertje.

Inderdaad, de belichting is een ramp :-\ Dus, hier een aantal foto's in de ochtend danwel schemering.



















Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Klaas Zondervan

Wat voor verlichting gebruik je dan? Het ligt niet aan de camera, want op de vloer zie ik wel normale kleuren.

RobVille

Probleem, denk ik, is, dat ik foto's maak op zeer korte afstand van de modelbaan. Ik kan niet verder naar achteren omdat ik dan tegen de muur sta. Juist bij de middelste module heb ik heel weinig afstand (0.5 m)tot de modelbaan. De foto's maak ik overdag met mijn iPhone en wanneer de afstand tot de modelbaan afneemt, reageert de iPhone met als resultaat deze foto's. In elke koof heb ik twee LED strippen (RGBW) branden. Beide strips in de middelste koof stralen een meer blauwachtig licht uit. Het systeem heb ik ooit gekocht bij LS_Digital. De software om de interface aan te sturen is van een derde partij. De software is intussen door deze partij verbeterd. Jammer genoeg reageert LS_Digital niet meer op mijn vragen. Voorlopig geen zin om me te verdiepen in de materie. Beter worden deze foto's niet. Als jullie problemen hebben met mijn foto's, dan zal ik van dit gedeelte geen foto's meer laten zien.

Het maakt enigszins een verschil als ik deze foto's 's avonds neem.





Rob


I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Okay, het blijft behelpen. De foto's worden bij mij op een eigen server gedraaid. Ik maak mooie foto's, nu op een iPad Pro, upload deze, en vervolgens eist het programma dat ik de 5 MB per foto niet overschrijdt. Het resultaat is dan veel minder. Ik kan dan wel weer honderden foto's kwijt.

Het resultaat -->





Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

ramdani

slechte belichting of niet, het blijft schitterende modelbouw;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0