Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

#345
Goed, we gaan beginnen.





















Zo te zien, komen we nogal een aantal boompjes, struiken .... te kort  :D

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Herwig

#346
Lijken wel echte boompjes.  Komt goed.

Ken niet de overheersende windrichting op uw maquette. Maar voor vrijstaande (berken)bomen kan dit effect hebben. Dwz. enigszins scheef groeien, alle in dezelfde richting.

DFS


Kautenbach

Gaaf, die oranje kleuren van die 3 dikke diesellocs doen het mooi in het herfstlandschap

grove den

voor alle duidelijkheid:
het zijn geen berken maar "aspen"( populus tremuloides) familie  van de ratelpopulier hier zo....
Hebben ook een hele lichte kleur  stam.
Het valt zo nu met die witte maagdelijke ondergrond niet zo op. ook de geel en groene kleuren van de bladeren komen nog niet zo tot uiting. Dus wanneer de ondergrond "bedekt" is met vegetatie komen de kleuren beter tot zijn recht.

Herwig

Van deze boomfamilie komt dan de uitdrukking    "trillen als een espenblad"    ;)
Ratelen of niet, chique modelboompjes zijn het.

RobVille

Het winterlandschap gaat langzaam verdwijnen .... Vandaag is Lars begonnen met het landschap. De rotspartijen hebben een kleurtje gekregen en de eerste hellingen hebben een woestijnachtige ondergrond. De kleurschakeringen zijn afgestemd op de achtergrond. De foto's zijn genomen met mijn iPhone, laat in de avond ...









.... het begin is er  8)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

DFS


SuSke

Lars is je ter hulp bijgesprongen. Dan kan het niet anders dan goed komen met die baan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

Citaat van: SuSke op 04 november 2023, 10:09:45 AMLars is je ter hulp bijgesprongen. Dan kan het niet anders dan goed komen met die baan.

8)

Nu een overzicht van deze hoek. De bedoeling is om aan de kopse kant, een spiegel te bevestigen.





Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

SuSke

Zou ik niet doen. Die spiegel gaat rare effecten geven als je naar de baan kijkt vanuit het midden.
Eerder de achtergrond laten doorlopen en de scenerybouw aansluiten aan de achtergrond.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

#356
Even nog gekeken en gezocht naar een foto van mijn andere modelbaan waar ik aan beide zijkanten spiegels heb gebruikt.



Aan de linkerkant kan je het gespiegelde landschap zien. Ga toch maar weer een aantal opstellingen uitproberen. Probleem is dat de achtergrond een unieke, samengestelde fotoserie is, jaren geleden besteld. Omdat we aan de definitieve afwerking zijn begonnen, wil ik niet meer teveel gaan rommelen aan de zijkant van de module. Een andere optie is om de zijkant open te laten. Probleem is dan weer de diepte van de modelbaan van 60 cm. De koof wordt dan alleen aan de achterkant ondersteund. Misschien is deze constructie voldoende stabiel genoeg zodat de koof niet teveel voorover zakt. Wordt vervolgd.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

SuSke

De opbouw van je landschap is compleet anders nu. Op de foto waar je de spiegel gebruikt hebt, loopt de scenery veel hoger en heb niet direct sporen die weerspiegelt kunnen worden.
Ik vrees daar een beetje voor een 'raar' zicht. Je gaat die sporen ook spiegelen en dat wil je eigenlijk niet hebben.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

Je hebt gelijk. Een spiegel op de zijkant en ik zie inderdaad alles gespiegeld, met name de graansilo's. Kortom, de zijwanden gaan eruit.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#359
De helling in de buurt van de tunnelingang was toch een beetje te steil, kortom weer aanpassingen.









Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!