55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Metpetergaathetbeter

#255
het is niet wij die naar oplossingen moeten zoeken maar de producent/verkoper en ons die oplossing ook te delen.Blijkbaar vind alleman dat hier normaal dat men r.....l verkoopt ik ken iemand 10 loc's gekocht en alle 10 met dezelfde ziekte onbruikbaar.100% van de verkochte waar :-X 

Ik raad aan geregeld je loc's eens te testen want het aantal stukzijnde loc's  zal enkel stijgen.

Totdat men ons(mij) met een eerlijke oplossing komt, komt geen enkele loc(en ik ben stilletjes aan het denken tot het gehele gamma aangeboden zaken te doen) van daar hier nog binnen.

Aan reakties die ik krijg zijn dat er ondertss al een behoorlijk aantal mensen.

Trouwens moet ik (en elk ander van U niet eens op je knieen gaan smeken naar een oplossing en moet een oplossing  in alle klaarheid voor elk van ons gecommuniceerd worden en je niet met allerlei zaken af komen om toch maar niet HUN verantwoordelijkheid te moeten nemen.En ook voor mensen die toevallig niet het geluk hebben hier op het forum te zitten en om hier kunnen meelezen moet die oplossing komen.Trouwens krijgt daar niemand dezelfde oplossing aangeboden.

oebr

daar heb je gelijk in, maar de suggestie is worst case scenario of supering.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Kris

Beste,
Wat ik hier nog niet gelezen heb is wie de verantwoordelijkheid neemt voor de 55ers die via  MSM zijn verkocht , indien de betaling aan hen is gebeurd dan zijn zij de verkopers en moeten zij voor de garantie zorgen .

SuSke

Stricto senso is MSM in eerste instantie verantwoordelijk voor de garantiebepalingen van de MSM-loc. MSM zal dit dan verder moeten regelen met hun leverancier zijnde VBV/B-Models. Hoe dat allemaal geregeld wordt is volgens de onderlinge aankoop- en verkoopvoorwaarden.
Voor ons is dus in principe MSM het eerste aanspreekpunt, tenzij er vanuit MSM een andere melding komt aan alle kopers.

Wat dan weer brute pech is voor wie een 2de-handse loc heeft gekocht ... daar is in principe de verkoper verantwoordelijk om de zaak verder te regelen, maar naar gewoonte bij de 2de-handsverkoop gaat het om een privaat-verkoop en loopt het spoor dood.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

#259
Wat Suske vertelt klopt helemaal,
In mensentaal; MSM is hier gewoon een tussenpersoon, wat inhoudt dat een gedupeerde IN DIT GEVAL geen rechtstreeks contact met de fabrikant, zijnde VBv moet nemen,
Dit is in feite dezelfde situatie als je bij een winkel/handelaar hebt gekocht.
Deze handelaar is dan ook maar tussenpersoon, de door Europa opgelegde garantie van twee jaar is een fabrieksgarantie, en de respectievelijke tussenpersonen moeten er gewoon voor zorgen dat het materiaal via hen bij de fabrikant komt en vice versa.Alle kosten van herstelling en transport zijn in geval van garantie ten laste van de fabrikant.
Zo simpel kan het zijn
En stop er mee met bereidwillig zelf herstellingen uit te voeren en/herstelsuggesties aan te reiken.
Beter zou zijn , in plaats van al dit gezever, clan te vormen en recht te eisen.
Een klein kind, en dus ook de fabrikant, weet dat niemand naar een rechtbank zal stappen voor een locje van ocharme 300€, maar als het om een 1000tal loc's zou gaan is dat een heel andere situatie, maar iemand moet uiteraard het initiatief nemen...

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 23 januari 2021, 20:47:10 PM
Wat Suske vertelt klopt helemaal,
MSM is hier gewoon een tussenpersoon, wat inhoudt dat een gedupeerde IN DIT GEVAL geen rechtstreeks contact met de fabrikant, zijnde VBv moet nemen,
Dit is in feite dezelfde situatie als je bij een winkel/handelaar hebt gekocht.
Deze handelaar is dan ook maar tussenpersoon, de door Europa opgelegde garantie van twee jaar is een fabrieksgarantie, en de respectievelijke tussenpersonen moeten er gewoon voor zorgen dat het materiaal via hen bij de fabrikant komt en vice versa.Alle kosten van herrstelling en transport zijn in geval van garantie ten laste van de fabrikant.
Zo simpel kan het zijn

;)

Juij en weet ge waar dit toe zal gaan dan. Dat de redactie van MSM gaat zeggen, wete wat: kust ze. We doen geen model meer.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 23 januari 2021, 20:56:17 PM
Juij en weet ge waar dit toe zal gaan dan. Dat de redactie van MSM gaat zeggen, wete wat: kust ze. We doen geen model meer.

So  what Thomas,
Met wat ben je beter af, met geen model dat je niets kost of een duur model dat niet deugt? ::)

;)

krispy

Citaat van: Rangeerduivel op 23 januari 2021, 20:47:10 PM
Wat Suske vertelt klopt helemaal,
In mensentaal; MSM is hier gewoon een tussenpersoon, wat inhoudt dat een gedupeerde IN DIT GEVAL geen rechtstreeks contact met de fabrikant, zijnde VBv moet nemen,
Dit is in feite dezelfde situatie als je bij een winkel/handelaar hebt gekocht.
Deze handelaar is dan ook maar tussenpersoon, de door Europa opgelegde garantie van twee jaar is een fabrieksgarantie, en de respectievelijke tussenpersonen moeten er gewoon voor zorgen dat het materiaal via hen bij de fabrikant komt en vice versa.Alle kosten van herstelling en transport zijn in geval van garantie ten laste van de fabrikant.
Zo simpel kan het zijn
En stop er mee met bereidwillig zelf herstellingen uit te voeren en/herstelsuggesties aan te reiken.
Beter zou zijn , in plaats van al dit gezever, clan te vormen en recht te eisen.
Een klein kind, en dus ook de fabrikant, weet dat niemand naar een rechtbank zal stappen voor een locje van ocharme 300€, maar als het om een 1000tal loc's zou gaan is dat een heel andere situatie, maar iemand moet uiteraard het initiatief nemen...

;)

Kan allemaal wel waar zijn , maar als de fabrikant de boeken neerlegd zijn we zeker geen stap verder

Ik ben al zeer tevreden als ze me vervangstukken toesturen , als het kan gratis dan wil ik wel de herstelling met alle plezier zelf doen , dan rijdt hij op zen minst terug , qua  tijd geen probleem
Zelf iets doen zit ik zekers niks mee in , als hij maar op de baan geraakt
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Dirky

Sorry maar ik moet hier toch wat lachen met al die stoere praat;

Nog geen maand geleden laat Kristof hier neerschrijven dat er enkele weken later nieuwe tandwielen zullen bij hem zijn en dat ze dan eerst uitvoerig worden getest. Uitvoerig, dat doe je niet in een handomdraai! Dan zit er nog de Kerst periode tussen... en wie weet, zijn ze nog niet helemaal OK... Kristof zal naar zijn leveranciers toe zeker niet tevreden zijn met "een" oplossing, maar zal vast streven naar "de" oplossing! Er zijn er hier duidelijk enkele mensen die geen snars begrijpen van mekaniek/materialen/toleranties/ontwerp...

Ofwel wacht je op een definitieve oplossing die er na de nodige testen wel zal komen, ofwel vraag je tijdelijk andere.
Wil je rechten op garantie verzekeren, stuur dan een aangetekende brief als je geen vertrouwen hebt in een email... en zaag dan niet dat een aangetekende brief ook weer geld kost!

En diegene die echt een hekel hebben aan VBV hebben hun stelling hier al meer dan duidelijk genoeg gemaakt! Je hoeft dat niet steeds te herhalen!  >:(






doomslu

Bedankt Dirk, voor de vergeetachtigen die maar steeds op de 'repeat'-toets drukken doe ik dat ook eens.  :D

Citaat van: doomslu op 26 december 2020, 10:04:48 AM
Kristof Van Biervliet heeft me gevraagd volgende mededeling te plaatsen.
Ik hoop hiermee van harte deze discussie te kunnen afsluiten met een positieve noot.

Beste forumleden,


In principe neem ik niet deel aan fora, maar voor één keer wil ik een uitzondering maken, omdat ik op dit draadje gewezen werd door enkele mensen.

Als fabrikant en winkelier zijn we steeds bereid onze klanten de nodige service te verlenen. Dat was in het verleden zo en zal zeker in de toekomst zo zijn.


De genoemde problemen zijn ons zeker gekend en worden door ons zonder uitzondering ernstig genomen.

Er zijn twee verschillende problemen vastgesteld en gekend:

-          bolletjes aan de cardanassen bij de serie 22-23

-          gebarsten tandwielen in de draaistellen van de reeks 55.

Beide locseries zijn van een totaal andere constructie en de problemen hebben niets met elkaar te maken.


Beide onderdelen worden door ons gratis ter beschikking gesteld, binnen de garantietermijn van 3 jaar of niet, het maakt niet uit. Wie zich niet naar onze winkel kan of wil verplaatsen hoeft enkel de verzendkosten te betalen.

We hebben tevens besloten om deze herstellingen in ons eigen atelier gratis te doen voor alle modellen vanaf 2016.


Bovendien werken we al enige tijd aan een definitieve oplossing van de problemen. Zo verwachten we over enkele weken nieuwe tandwielen voor de serie 55, gemaakt uit een andere soort kunststof. Deze zullen daarna uitvoerig getest worden.


We hopen hiermee al onze klanten tevreden te stellen en wensen u nog een fijn eindejaar en een gelukkig 2021.


Kristof Van Biervliet

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#265
maar hetgeen op de website staat is ook niet echt transparant, U kunt daar vrede nemen maar ik in mijn geval niet trouwens die 10 /10 kapotte loc's waren 22.23.......geen 55's, ik ken zelf iemand met een 25.5 waarbij ze vertelden dat het normale slijtage was ,ook die man heeft daarbij zijn laatste loc van VBV gekocht.Trouwens heeft het hem 25 euro gekost voor een loc die niet eens zo oud was en onder garantie viel, hij heeft hem verkocht en koopt vanaf nu geen rommel meer zei hij mij.

Duidelijke transparante taal heeft niks met mekaniek/ontwerp .......te maken maar met eerlijkheid

Ik vraag mij dan af Dirky wat er gebeurd als jij aan klanten iets verkoopt waarvan de zaken achter6 maanden.een jaar uit elkaar vallen iedereen helpen of vragen achter zijn rekening(ske)om met wat geluk de kosten op de kap van de koper te gooien ?

Dirky

...dan onderneem ik de juiste actie! Mijn voordeel is dat ik geen honderden klanten hebben die hetzelfde kopen  :) en als er al eens iets misgaat is het andere voordeel dat die mensen geduld hebben.



En b.t.w., moest ik een klant hebben die me zo openlijk aanvalt op een forum zou ik zeker klacht neerleggen voor laster. Je zal misschien een paar mensen tegen VBV kunnen opzetten maar wat bereik je daarmee?


Rangeerduivel

Dirky,
Ik weet niet zeker of je mij hier viseert maar de kans is groot van wel.
Dit heeft niets met mekaniek/materialen/toleranties/ontwerp te maken maar met service.
Maar ik ben hier al eerder met een scheef oog bekeken toen ik destijds tig aantal malen waarschuwde voor een malafide 'handelaar' uit Duffel, wiens praktijken er uiteindelijk voor gezorgd hebben dat vele mensen "in 't zak gezet zijn" en hun centen kwijt raakten, en het ging niet over een loc of een wagonnetje maar aan veel grotere investeringen.
Maar het werd toen ook allemaal met de mantel der liefde bedekt onder het mom van " wij zijn blij dat hij treinen wil maken zodat wij ze kunnen kopen.
Ik weet dat ik hiermee sommige mensen op de tenen zal trappen maar de waarheid heeft hier een stukje voorrang vind ik!
In dit geval van discussie is de schade respectievelijk niet zo immens groot, maar 1 zinnetje is een bewijs van not goodwill, nl dit ;
"Wie zich niet naar onze winkel kan of wil verplaatsen hoeft enkel de verzendkosten te betalen."

En daar wordt over gestruikeld.
De meesten met nuchter verstand weten/geloven wel dat het technisch in orde komt.
Dat is wat ik er van denk en met deze trek ik mij terug uit de discussie, het is genoeg geweest, ik heb loc's van hen maar ze vertonen (tot nu toe) geen gebreken, dus ik heb geen reden om klagen.
btw; je hoeft geen aangetekende brief te schrijven of te betalen, da's van vorige eeuw, een Email is ook rechtsgeldig en kost niks!

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 23 januari 2021, 21:58:08 PM
En diegene die echt een hekel hebben aan VBV hebben hun stelling hier al meer dan duidelijk genoeg gemaakt! Je hoeft dat niet steeds te herhalen!  >:(
ik heb aan niemand een hekel wel op de manier van werken

Dirky

Ik viseer niemand maar heb gewoon een hekel aan de manier waarop een probleem met een fabrikant uitgevochten wordt.
Als ik een probleem heb zal ik recht op de man af het probleem met dialoog proberen oplossen. Lukt dat niet, dan is zwartmakerij op een forum zeker niet de juiste oplossing!

Voor zover ik uit Kristof zijn tekst kan opmaken wordt er gewerkt aan een oplossing en is er ook een tussentijdse oplossing.

Het enige zinnetje wat dus voor interpretatie vatbaar is, is dat i.v.m. de verzendingskost. En dan? Als het wettelijk niet mag en Kristof wordt daarvan op de hoogte gesteld, en dat kan ook op een deftige manier, zal hij die kost ook niet (mogen)  aanrekenen. Hier wordt er echter weer een hele fanfare achter gehangen.

Er is nu een fabrikant voor Belgisch spul die zijn best doet om iedereen tevreden te stellen. En dat hij het doet voor de mooie ogen van de klant zal wel niet zijn. Er moet brood op de plank komen en dat komt er maar als je tevreden klanten hebt!

Dus ja, er zijn problemen. En ja, ze zullen worden opgelost...