Sja er is er natuurlijk maar een die daar het antwoord op weet, of zelfs die niet. Niemand die weet of de oude lijst nog al leidraad gebruikt gaat worden en dikke kans dat ze bij LSM ook helemaal niet zo bezig zijn met die oude lijst. Ik vermoed dat het per geval bekeken wordt: hoeveel vraag is ernaar, hebben we nog mallen, hoeveel voorwerk is er gedaan, etc. We hebben al meerdere modellen van de oude lijst zien komen, soms exact zoals ooit aangekondigd en soms, door voortschrijdend inzicht, niet helemaal hetzelfde. Er zullen ook modellen zijn waar ze, meer dan tien jaar later, nu geen interesse meer in hebben al dan niet doordat een ander ermee gekomen is. Vermoedelijk kijkt men tegenwoordig veel korte-termijnerig, met de kanttekening dat het indertijd gedane voorwerk - of het nou ideeën zijn of al hele mallen - wel van invloed is.
Ben het verder eens dat het, gezien iedereen op de oude lijst kon inschrijven/bestellen aardig zou zijn geweest als ze er iets transparanter over zouden zijn geweest uit klantgerichtheid. Mara misschien gaan ze ervan uit dat iedere klant al heeft geconcludeerd dat de bestellingen uit de 'oude tijd' niet meer valide zijn. Zo heb ik in elk geval wel geredeneerd. Ik zou zeggen hou gewoon goed in de gaten wat ze aankondigen en als ze aankondigen wat je wil zou ik niet vertrouwen op je oude bestelling, maar ene nieuwe plaatsen, om niet achter het net te vissen.