Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Internet Winkelen ??

Gestart door Ludwig, 03 oktober 2006, 21:20:07 PM

Ludwig

Heb ik daar nu alleen probleemen mee of nog andere mensen op dit forum ook ??
Het kopen via internet geeft mij niet zo'n goed gevoel, ik weet wel dat het handig is maar ik stel me toch vragen wat er op termijn met de traditionele modeltrein winkels gaat gebeuren .
Ik vind via internet verkopen o.k als je al een winkel hebt,maar ik heb toch een beetje een probleem met de zuivere internet winkels.
Bekijk ik hun aanbod dan gaat het dikwijls om een beperkt aanbod,meestal dan ook nog van de courante artikelen.
Maar voor de kleine toebehoren waar de winstmarge laag ligt vindt je weinig of niets ??
Ik wil er wel bij zeggen dat ik niemand vizeer :)
Dus... zie ik dat nu verkeerd of niet ??
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Tom

Ik heb zelf nog niets gekocht via het internet maar ik denk dat modeltreinparadise toch wel een betrouwbare site is.
Op vlak van scenery is die inderdaad niet heel uitgebreid, voorla enkele bouwdozen en auto's.
Maar je kan er toch bijna alle nieuwigheden van de bekende merken vinden.
Tom

Ludwig

Tom,                                                                Ik beweer ook niet dat internet winkelen niet te vertrouwen is.
Maar zoals jezelf zegt is het aanbod beperkt meestal tot het allernieuwste.
Dus vrijwel geen stock te onderhouden bij gevolg minder kosten .
Ik bedoel maar , wordt op deze manier de traditionele winkelier niet een beetje omzeild.
En zullen we daar op den duur niet allemaal de dupe van worden.
En inderdaad van patrick (modeltreinparadise) hoor ik ook niet anders dan lof .
Groeten.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

railbusje

Ik heb al dikwijls bij lokshop.de gekocht. Ik ben er zeer tevreden van, zeer correct met betaling en levering, bovendien merkelijk goedkoper dan hier. Niet alle producten zijn uit voorraad leverbaar maar meestal binnen twee weken. Ook enorme keuze van merken en producten.

Havoc

Geen ervaring hoe het met treinen zit, alhoewel de enkele winkels die ik bekeken heb eerder een uitgebreider assortiment tonen dan de "echte" winkels. En dan heb je nog kleinserie fabrikanten die je gewoon in de winkel nooit zal vinden en waar je direct kan kopen. Maar zoals gezegd, nog nooit zo iets van treinen gekocht.

Maar voor andere zaken (cd's, boeken, pc onderdelen, muziek spullen, foto materiaal, metalen) ga ik gewoon bijna niet meer naar een gewone winkel. Ze hebben toch nooit wat je moet hebben, als ze dan al eens iets willen bestellen moet je maanden wachten en de prijs ligt dan nog eens hoger. Dit in de veronderstelling dat ze dan nog open zijn als ik niet moet werken. Enig probleem dat ik heb met internetwinkelen is Taxipost...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door cota

Tom,                                                                Ik beweer ook niet dat internet winkelen niet te vertrouwen is.
Maar zoals jezelf zegt is het aanbod beperkt meestal tot het allernieuwste.
Dus vrijwel geen stock te onderhouden bij gevolg minder kosten .
Ik bedoel maar , wordt op deze manier de traditionele winkelier niet een beetje omlzeild.


Ik denk ?lke winkelier tegenwoordig zijn stock zo klein mogelijk wil houden.En zeker als het over een modelbouwzaak gaat,het aanbod van de klassieke merken is zo enorm dat je haast over een supermarkt moet beschikken om alles uitgestald te krijgen.En dan nog liefst gelegen in een drukke winkelstraat,heb je veel voorbijgangers.
Nee ik denk dat een internetwinkel een goede AANVULLING is op de klassieke winkel en als ze over een goede site beschikken het daar ook leuk is om rond te kijken.Als je iets wil hebben dat niet recent op de markt is gekomen zal je dat zowieso moeten bestellen.

En zullen we daar op den duur niet allemaal de dupe van worden.

Er zullen w?l nog verschillende winkels moeten sluiten vrees ik maar om andere redenen.Wij ,als klanten ,zullen misschien ons koopgedrag moeten aanpassen maar meer niet.Trouwens ,iedereen zoekt toch achter de goedkoopste prijzen?

Gerrit  


En inderdaad van patrick (modeltreinparadise) hoor ik ook niet anders dan lof .
Groeten.


eric

Ik heb nog geen slechte ervaringen met kopen op het net.
Zoals reeds aangehaald "modeltreinparadise" is heel betrouwbaar, vakkundigen en voor diegene die het model eerst eens willen vasthouden en bekijken, je wordt bij hem thuis ook zeer goed ontvangen.
Ook zijn er nog een paar winkeliers met een klassieke winkel en een ebaywinkel (de mensen met de welgekende K1 rijtuigen en het merk bestaat uit drie letters)
Bij eentje kun online kopen en bij de andere twee via ebay en er zijn nog meer winkels waarschijnlijk die dit doen

Dus stillekens aan gaan alle modelspoorzaken (en andere winkels) via internet of e-mail verkopen.

treindumping

Ik ben nergens nog op geen betere manier behandeld dan bij Tufken,
het is half internet en half winkel.

Ze kijken je tenminste niet buiten wat ik van de meeste winkels niet kan zeggen.

vandomm

Kopen op internet kan goed en gemakkelijk zijn zolang het nieuw is en een exact artikelnr. heeft . Missers zie je ook aan alle kanten.

op de lange termijn zie ik toch ook een verschraling en een verarming van het aanbod . kijk maar eens wat er in de afgelopen jaren al is gebeurd  . Persoonlijk geef ik eerst een detaillist een eerlijke kans om te verkopen . Denk n's aan de vragen en uitleg , garantie en service . En niets op te sturen.
Cees .

Kedeng Kedeng

Zelf heb ik bij "Van Biervliet" aantal stukken besteld & prima hier ontvangen,
Via  eBay koop ik regelmatig wel is iets & daar heb ik geen klagen over.

Een loc bestellen via internet of eBay had ik in het begin wat bang voor,
Heb al 2 keer meegemaakt dat de loc in de winkel stilviel na een testrit [V].

Maar na een tijd de knoop toch eens door gehakt & een gekocht in NL,
Later bleek dat van "Harlaar Modeltrein" te zijn
& de loc doet nu nog steeds dienst [:)].

janjozef

Kopen bij een internetwinkel en zeker in het buitenland is niet echt aan mij besteed. Als er iets gebeurd, en dat gebeurd wel degelijk, heb je dikwijls niets om op terug te vallen. In belgie heb je tufken dat een zuivere internetwinkel is maar je kunt daar ook gaan afhalen daar weet je iets van dus daar heb ik ook al gekocht, Er zijn ook in het buitenland winkels waar ik al besteld heb maar in al die zaken ben ik ooit al binnen geweest en weet ik bij wie ik koop. Maar deze aankopen zijn geen aankopen via E-bay daar doe ik gewoon niet aan mee.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

citaat:
Geplaatst door janjozef

Kopen bij een internetwinkel en zeker in het buitenland is niet echt aan mij besteed. Als er iets gebeurd, en dat gebeurd wel degelijk, heb je dikwijls niets om op terug te vallen. In belgie heb je tufken dat een zuivere internetwinkel is maar je kunt daar ook gaan afhalen daar weet je iets van dus daar heb ik ook al gekocht, Er zijn ook in het buitenland winkels waar ik al besteld heb maar in al die zaken ben ik ooit al binnen geweest en weet ik bij wie ik koop. Maar deze aankopen zijn geen aankopen via E-bay daar doe ik gewoon niet aan mee.

Jan



Hetzelfde hier

Greg

Alles wat ik heb is aangekocht bij een winkelier of ook enkele zaken van een vriend die gestopt is. Maar nee geen E-bay e.d.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Havoc

Ebay is geen internetwinkel maar een veiling. Dat onderscheid is misschien klein omdat er winkeliers ook zo goederen veilen, maar het verschil is groot. Ebay zie je me niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kennethvr

Ik koop wel op eBay, bepaalde zaken die je niet meer in de handel vindt kun je hier soms nog vinden.
Zo heb ik onlangs de Marklin set gekocht van 4 groene M2 rijtuigen, bij mijn weten niet meer in de handel te verkrijgen, voor 147,50 Euro.