Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Piko 2020

Gestart door Sicco, 30 december 2019, 11:16:23 AM

Alan On Track

Voor modelbouw koop ik mijn penselen inderdaad altijd in de action, maar ik heb er geen hier in de buurt en bovendien hebben ze er daar niet altijd op voorraad
Modelbouw is een kunst

Dirky

Hier ook een massa penselen van den Action. Koop altijd meerdere pakken/dozen... En dan nog enkele superfijne penselen die qua prijs per stuk ruim boven enkele pakken van den Action zit :-)

SuSke

Hier van 't zelfde laken een pak  ;D ;D

Geeft inderdaad toch wel een meerwaarde. Die van mij moet die "upgrade" ook nog krijgen. 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Goeie tip. Maar rafelen deze niet snel (en blijven er geen haartjes achter in de verf?). Ik koop, waar mogelijk in promotie, steeds marterhaar. Ik heb hier penselen liggen van toen ik nog studeerde.. ondertussen al bijna 23 jaar geleden. En deze zijn nog steeds goed bruikbaar, al begin het hout nu wel stillaan te barsten van het uitwassen. Ik schilder daar al alles mee: waterverf, plakkaatverf, acrylverf, epoxyverf, olieverf...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 15 augustus 2020, 11:22:54 AM
Goeie tip. Maar rafelen deze niet snel (en blijven er geen haartjes achter in de verf?)

Nee!  8)

;)

Alan On Track

Voor modelbouwschilderwerkjes vallen action-penseeltjes goed mee hoor, alleen gaan ze bij mij niet meer zolang mee. Ik heb nog wel andere proffesionele penselen liggen voor mijn andere kunstzinnige activiteiten, maar ik ga geen aquarelpenselen van meer als 10 eur/stuk gebruiken voor humbrol verfjes  :P
Modelbouw is een kunst

svvander

Citaat van: Alan On Track op 15 augustus 2020, 17:06:36 PM
Voor modelbouwschilderwerkjes vallen action-penseeltjes goed mee hoor, alleen gaan ze bij mij niet meer zolang mee. Ik heb nog wel andere proffesionele penselen liggen voor mijn andere kunstzinnige activiteiten, maar ik ga geen aquarelpenselen van meer als 10 eur/stuk gebruiken voor humbrol verfjes  :P

Oh maar, die fijntjes zijn zo duur niet meer hoor. Ik heb onlangs nog eentje gekocht Rembrandt serie 241 rond roodmarter nr. 4 voor minder dan €5. Ik ben er zeker van, dat als je een beetje rondzoekt, al een setje kan hebben van 10 met de meest voorkomende maten voor minder dan €50. Ok, dat is nog steeds een pak meer dan die van den Action.

Maar nu wijken we wel een beetje af van het topic. Misschien eens posten bij materiaal?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Thommy

Penselen uit de action gebruik ik om retouches in lak te leggen en daarna direct vuilbak in. Of voor de kinderen om te knutselen en schilderen.
Wil ik mooi schilderwerk dan loop ik naar een tekenwinkel of modelbouwwinkel. Dan ben je zeker dat er geen haren achter blijven, dat je dat altijd perfect na uitwassen terug in een punt kunt zetten. (Sorry jaren tekenacademie gedaan en ben echt allergisch aan slechte potloden en penselen)

Mooi werk en top dat er maar enkele mensen in zitten ipv soms bijna overvol (wat ik vroeger in de treinclub veel zag)
Greetz

Thommy

mark7758

Citaat van: belgianrailways op 09 juni 2020, 16:35:07 PM
Nieuw



;)
Heeft iemand hier al iets over gezien of ontvangen?  Laatste gerucht was Dec. 2020.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ACFI

Mark,

Midden december stond er een berichtje bij hetspoor dat die toegekomen waren.

ACFI

mark7758

Via via. Info verdeler.
Komt nog. Hopelijk April. Dus meer geduld hebben.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

755philippe

Net gebeld met de verdeler in Haasrode maar wisten mij te vertellen dat ze nog geen meldingen hebben gekregen van de uitlevering. Dus ik vrees dat half april wat te voorbarig zal zijn dus zal nog wat wachten worden maar geen probleem : nog even de tijd om wat te sparen.
Mvg


755philippe

ACFI

Citaat van: mark7758 op 26 maart 2021, 12:43:05 PM
Via via. Info verdeler.
Komt nog. Hopelijk April. Dus meer geduld hebben.

Mark gaat je vraag over de tweede uitvoering van het tweekleurenmodel of de nieuwe modellen voor 2021 met eenkleurige livrei?

Ik dacht dat je het over deze had, de 553.01 :


Foto van http://hetspoor.com
ACFI

mark7758

Ik bedoelde de GEEL / RODE versie.
Belgische verdeler hoopt op April. Meer weet ik ook niet.  :-[
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janieburton

Citaat van: Sicco op 30 december 2019, 11:49:06 AM

Minpuntje is dat die 8037 alleen in de dure versie komt met sound en automatische koppeling, maar ja daar moet ik dan maar even langsheen kijken  ;D


Het is te hopen dat dit geen trend wordt in de toekomst en dat men niet verplicht wordt om steeds een loc met sounddecoder te kopen.