heb een vraag

Gestart door nick_9450, 27 september 2006, 15:33:46 PM

nick_9450

ik rijd al  van men 7 jaar met marklin .
Nu ik 16 ben ,ben ik digitaal begonnen en werk ik met materiaal van nmbs heb een moblie station en c-rails  
nu mijn vraag  ik heb een mooi serie77 van mehano zien staat  maar mijn vraag nu kan deze op mijn rails rijden  zo niet  wat zou ik hier moeten voor doen

greetz nick

Anarchy

Elke loc voor het AC of 3-rail systeem zal op je baan werken. Dus gewoon even navragen voor een 77 in AC of 3-rail bij je handelaar.

Greg

Normaalgezien mag je geen problemen hebben met een loc van een ander merk.Gewoon even kijken of het 3-rail is en liefst ook met decoder [:D].
En dan kan het geen probleem meer geven.(normaalgezien)
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

nick_9450

oke zal er zeker op letten
bedankt

greetz nick

JoVer

Nick,

geen probleem om met eender welk merk te rijden op een M?rklin baan. Ik heb zelf locs van M?rklin (uiteraard [:D]), Roco, Fleishmann, Mehano, LS Models (bijna toch [:p]), Lima (eigen ombouw [^]), Olaerts...

Zoals sommigen al zegden: let op de sleper (wat soms een "pantograaf onderaan" [:0] wordt genoemd) en uiteraard de decoder. Hoewel je die meestal ook achteraf kan inpluggen.

Jo.

Steven86

citaat:
Geplaatst door nick_9450

ik rijd al  van men 7 jaar met marklin .
Nu ik 16 ben ,ben ik digitaal begonnen en werk ik met materiaal van nmbs heb een moblie station en c-rails  
nu mijn vraag  ik heb een mooi serie77 van mehano zien staat  maar mijn vraag nu kan deze op mijn rails rijden  zo niet  wat zou ik hier moeten voor doen

greetz nick



Hallo Nick,

Als je C rails hebt, dan kan je gerust zijn. 99,9% van het AC materiaal van alle fabrikanten zal correct rijden. Voor erg lange locomotieven en wagonnen dien je wel te controleren of het materiaal goed overweg kan met de kleinste boogstraal  op je baan.

Iets genuanceerder is de MobileStation. Die kan in principe alle decoders sturen, maar voor bepaalde niet-M?rklin modellen waarvoor je niet meteen een goed vergelijkingspunt met de ingebouwde loc database vindt, kan het zijn dat je met de hand de loc dient op te voeren in de MobileStation (op adres).
Ook het programmeren van CVs voor niet-M?rklin locs met de MobileStation is iets voor gevorderden. Het gaat eenvoudiger met een Daisy (Uhlenbrock) of een IB, maar met wat speurwerk vind je op fora wel de juiste procedure. Of je emailt maar...

Groetjes,

Steven

nick_9450

citaat:
Geplaatst door Steven86

citaat:
Geplaatst door nick_9450

ik rijd al  van men 7 jaar met marklin .
Nu ik 16 ben ,ben ik digitaal begonnen en werk ik met materiaal van nmbs heb een moblie station en c-rails  
nu mijn vraag  ik heb een mooi serie77 van mehano zien staat  maar mijn vraag nu kan deze op mijn rails rijden  zo niet  wat zou ik hier moeten voor doen

greetz nick



Hallo Nick,

Als je C rails hebt, dan kan je gerust zijn. 99,9% van het AC materiaal van alle fabrikanten zal correct rijden. Voor erg lange locomotieven en wagonnen dien je wel te controleren of het materiaal goed overweg kan met de kleinste boogstraal  op je baan.

Iets genuanceerder is de MobileStation. Die kan in principe alle decoders sturen, maar voor bepaalde niet-M?rklin modellen waarvoor je niet meteen een goed vergelijkingspunt met de ingebouwde loc database vindt, kan het zijn dat je met de hand de loc dient op te voeren in de MobileStation (op adres).
Ook het programmeren van CVs voor niet-M?rklin locs met de MobileStation is iets voor gevorderden. Het gaat eenvoudiger met een Daisy (Uhlenbrock) of een IB, maar met wat speurwerk vind je op fora wel de juiste procedure. Of je emailt maar...

Groetjes,

Steven



zo lange treine zouden er niet rijden.  rij nog altijd op een plank  van 122 op 244 en heb een dubbel spoor met kleine standplaats voor bepaalde loc's

in de toekomst zal deze zeker worden uitgebreid  maar nu zou ik gewoon wat loc van de nmbs willen bij kopen

ps mijn vorige baan was een heel klein beetje veel afgekeken opjouw baan vond echt iets tof  maar nu ben ik toe tot iets anders

n/a

kijk ik rij nu met delta
welke merk treinen kunnen daar dan nog op rijden

Anarchy

citaat:
Geplaatst door shiwa

kijk ik rij nu met delta
welke merk treinen kunnen daar dan nog op rijden




Elke loc die bestemd is voor 3-rail