Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door marctje, 17 oktober 2019, 12:46:12 PM

mardig23

Nee Roland, je had ze beter alle twee gedaan, dubbel plezier ;D ;D
Mvg Karl

SuSke

Maar dat kon ik dan weer niet  :( :-\ :-X
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Ik heb beide gedaan en weet welke er met kop en teen bovenuit steekt  ::)!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Koen

Nooit te oud om te leren

Gerolf

Citaat van: modèlisme op 24 oktober 2019, 14:39:16 PM
Ik had een stand op de tentoonstelling te Genk.
Ik vond de indeling van de standen beter dan vroeger.
Het spijtige is dat er mensen rondlopen die niet kopen maar stelen.
Bij mij werd er een gebouwde Belgische Jocadis loc gestolen die ik had afgeprijsd naar 720 euro.
Vooraleer dit kan goed gemaakt worden, moet je al veel verkopen.
Groetjes,
Paul Bellon
pb Messing Modelbouw.

Oei man. Dat is slecht nieuws - waar ik ook boos van wordt  :(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Een goede oplossing om eventuele diefstallen te vermijden is om alle "duurdere objekten" in een soort vitrinekast te steken. Natuurlijk is dit wat meer voorbereidend werk en een meerkost.
Spijtig dat zoiets nog steeds gebeurd. Zo'n mannen zouden moeten ontzegd worden van de toegang tot de beurs maar je weet natuurlijk nooit wie er met slechte bedoelingen komt.
Mvg


Jurgen

Sommige winkels hebben verschillende mensen op de uitkijk staan om diefstal te voorkomen, maar ik kan begrijpen dat niet iedereen over zo veel mensen beschikt.

Jammer dat zo'n dieven een evenement om zeep helpen want ik zou het geen enkele handelaar kwalijk nemen moest hij daarvoor afhaken om naar zo'n beurs te komen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

De "dieven" weten dat ze weinig risico lopen in België, dus doen ze maar.
Pak nu eens één van die dieven (die dan sowieso klacht zal neerleggen en beroep kan doen op een pro-deo advokaat) en je bent als rechtmatige eigenaar de klos.
Dat is de pijnlijke realiteit, met dank aan ......

Roland

raf

dany vroonen

mijn taal gebruik is wat het is zowel op een forum of als ik je tegen kom

en er is wel degelijk een verschil in wat jij schrijft en ik geschreven heb

ik schrijf
maar als er blijft gezeverd en gezaagd worden dan zou het wel eens kunnen zijn dat er een tijd komt dat je niets meer te zeveren hebt om dat er gewoonweg geen beurzen meer gaan door gaan

jij schrijft
Als ik woorden tegenkom als afzeiken ,zagers en zeveraars stopt het voor mij dan mogen de opmerkingen nog juist zijn

ik schrijf in het algemeen jij begint op de man te spelen ;jij wil er van maken dat ik mensen persoonlijk als zeikers en zagers ga bestempelen en dat is niet wat ik bedoel

het gaat bij mij over een algemeen feit want treintjes is niet de enige hobby waar ik mee te maken heb ik zit ook nog in de rc en daar hoor ik dus ook van alles

BV dat er geen vliegtuigen stonden
is dat dipro ook zijn fout ;dacht het niet
dipro (thomas)heeft meerdere clubs aan geschreven maar zelfs geen antwoord op zijn mails gekregen
wat kun je dan doen als inrichter dat clubs niet willen komen om welke reden dan ook

gr raf
ps het staat je vrij om mijn postings niet te lezen want dit is een belgië waar je dat nog steeds mag namelijk een keuze maken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#85
@frans

je moet me niet uitdagen want als je gelezen hebt wat ik bedoelde had je deze vorige posting niet gedaan

ik bedoel een club kan niet elk jaar een nieuwe baan hebben om tentoon te stellen
en jullie baan is prachtig maar het grootste gedeelte van de bezoekers komen niet alleen voor treinen
en ok er is veel afwisselend verkeer op jullie baan en er is wel steeds iets veranderd
maar bekijk het eens van wat verder in een tijds spanne van pakweg 10 minuten dat een bezoeker aan een baan voorbij loopt
enkelingen gaan langer blijven staan maar 10 is zowat de standaard tijd
hasselt station een pracht baan maar als ze ergens 2 of 3 keer gezien is dan is ze gezien en wat er op rijd???
sommige mensen gaan voor rollend materiaal andere voor landschap en weer andere voor de technische kant van de hobby(ik kijk liever wat er onder de baan zit )

en nu bouwen jonge bouwen ik zit blok printen te solderen voor straks weer te kunnen inbouwen
nog een stuk of 4 te gaan en heel de htc baan is blok beveiligd
dan kunnen de station sporen aan de beurt komen om in de beveiliging opgenomen te worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

ieder zijn mening, respecteer die, ook al is dat niet de Uwe, zo blijft het aangenaam vertoeven voor iedereen

deze opmerking is niet bedoeld om iemand te viseren,er  zijn al woorden, miserie,ruzie's,..... genoeg in deze wereld.Laten we die hier uit onze mini-wereld weghouden !

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 25 oktober 2019, 11:05:39 AM
maar bekijk het eens van wat verder in een tijds spanne van pakweg 10 minuten dat een bezoeker aan een baan voorbij loopt
enkelingen gaan langer blijven staan maar 10 is zowat de standaard tijd

Noem Vaerwegh Dok niet gewoon zo maar een baan...
En bij die 10 minuten mag je er in dit geval nog eens 20 bij doen.

Maar er zijn er idd waar ik zelfs nog geen 10 min bij stil sta.... ::)

;)

rgp

Raf,

Als je schrijft dat de meeste bezoekers niet alleen voor treinen komen heb je gelijk en ongelijk.

Op een paar uitzonderingen, komen de meeste bezoekers voor ofwel treinen, ofwel boten, ofwel lego en nemen de rest erbij.

Als hun item dan niet is wat ze verwacht hadden (kwaliteit, aantal, kostprijs/aangebodene, ...) dan gaan ze ook niet meer naar de rest zien.

Na de "treinenafdeling" gezien te hebben had ik een globaal gevoel: "ontgoocheld" aangaande de kwaliteit en kostprijs/aangebodene "te duur".

Het gevolg: ik heb op mijn horloge gekeken, en snel berekend dat als ik nu de trein neem ik thuis nog interessante dingen kan doen met als gevolg dat ik niet naar de rest ben gaan kijken; en ook niet naar de duikboten !

Als sommige clubs niet antwoorden, is het mss interessant om te weten "het waarom".  Sommige organisatoren kunnen nogal vrekkig zijn (heb ooit geweten, maar is ook al meer dan 20 jaar geleden", dat de clubs gratis moesten komen omdat ze fier moesten zijn om hun kunnen te MOGEN tonen.  Ik heb er toen voor gezorgd dat er geen treinen stonden en ....... het volgende jaar er wel een onkostenbudget was voor de clubs.  Het ging over MOMA op de Heyzel, tweede helft van de jaren 90 van de vorige eeuw).

Roland

Klaas Zondervan

Citaat van: rgp op 25 oktober 2019, 14:42:14 PM
Sommige organisatoren kunnen nogal vrekkig zijn (heb ooit geweten, maar is ook al meer dan 20 jaar geleden", dat de clubs gratis moesten komen omdat ze fier moesten zijn om hun kunnen te MOGEN tonen. 
Ik heb het nog wel gekker meegemaakt. Kreeg een uitnodiging met een kostenplaatje. Om er te mogen staan moest ik per vierkante meter betalen en apart nog voor een elektriciteitsaansluiting. Samen met reis- en hotelkosten zou me dat 700 gulden gaan kosten. Ik heb de organisator toen maar geantwoord dat het zo niet werkt in deze hobby.