Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Waarom eerste en tweede klasse in treinen?

Gestart door Roderik, 26 september 2006, 10:21:51 AM

Anarchy

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Mja dat wel
Maar het verschil is nog altijd enorm groot voor vrij weinig.



Da's waar

DelticPower

citaat:
nmbs
Je betaald om vervoerd te worden, niet om te zitten...  


En mocht de reis door vertraging wat langer duren hoef je nog geeneens bij te betalen. [;)]

Groeten Jan

doomslu

Ik reis niet zo dikwijls met de trein, maar als ik dat wel doe is het meestal een behoorlijk lang trajekt (Luxemburg-Brussel bvb). Dan stel ik toch prijs op de rust in eerste klasse hoor. En op piekuurtreinen heb je ook meer garantie op een plaatsje.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

citaat:
Je betaald om vervoerd te worden, niet om te zitten...


dat vind ik je reinste bull shit. Dat ze de NMBS dan maar meteen afschaffen en in prive handen geven. Als ik dan toch meer moet betalen, dan liever niet aan maatschappijen met zulk een bedrijfspolitiek. maar aan een firma waar ik mischien ook nog een beetje proper vervoer heb, waar ik met een lichte broek durf op te stappen zonder schik te moeten hebben dat ze na een ritje al smerig is.

Jan de pendelaar
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Ik reageer eigenlijk net hetzelfde als Luc.
Sinds de slogan van de NMBS is het zelfs tijdens de vankantie of weekends gedaan met de rust in de trein. Zelfs in 1e klasse.
Laat kinderen spelen op de trein. !!!
Wanneer je echter meer dan een uur met heen en weer rennende en roepende en krijsende kinderen gekonforteerd wordt, is voor mij het plezier van treinreizen eraf. In die periodes is het terug naar de wagen voor mij. Tijdens de weekdagen nemen we wel de trein (wel in 1e)
omdat het daar minder druk is.
Dat kinderen moeten spelen vind ik niet meer dan normaal. Ook onze kleinzoon maakt lawaai en speelt hier. Wanneer het echter overdreven is moeten we zijn uitbundigheid wat intomen. Dit gebeurt op de trein niet. Niet door de trein begeleider, niet door de ouders.
Met vriendelijke groeten
Peter

Greg

Mja als je bvb in de vakantie reist naar een toeristisch punt dan heb je vaak dat probleem van de kinderen met ouders. Deze zomer op elke rit van Welkenraedt tot BRussel-Noord dit meegemaakt. En idd soms kan je je wel wat ergeren.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Tom

Persoonlijk vind ik dat er eerste klas moet zijn, met de voornaamste reden:RUST.
Maar ik erger me er aan (ik rij tweede klasse) dat er soms zoveel eerste klase is bijvoorbeeld in de AM96.
Tom

nmbs

Voor Janjozef:  Die rijtuigen en hun zetels maken hun eigen niet vuil he, het zijn maar diegene die ze gebruiken die er een smerige janboel van maken, met hun schoenen op de zetels zitten, . . . Wat je natuurlijk in eerste klasse ook kunt tegenkomen.
Wat die kinderen betreft; ik vind de meeste ouders van tegenwoordig nogal laks.  Dat ze moeten kunnen spelen, volledig mee eens, maar niet altijd en overal.  Respect voor anderen opbrengen is ook opvoeden.  Ieder zijn gedacht natuurlijk...

janjozef

Sorry maar als ik thuis de zetels van mijn auto nooit kuis worden ze ook smerig. Met een wasstraat worden ze wat properder langs buiten maar langs binnen wordt, en zeker bij het oudere materiaal, nooit gekuist.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Greg

Tis wel waar dat de treinen van de NMBS soms wat vuil zijn. Zeker de treinen die ze gebruiken op de kortere afstanden.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

nmbs

Oud materieel tweede klasse: plastic zetels veel gemakkelijker te kuisen.
Nieuw materieel tweede klasse: stoffen zetels waar de plekken van gemorste chocomelk, braaksel, cola, urine (in de mode de laatste tijd),... zelfs chemisch niet meer uit te krijgen is, waarschijnlijk dus ook niet uit uw autozetels mocht het daar per ongeluk [?] voorvallen.
Ik geef toe dat, zeker op de laatste treinen van de dag, de properheid te wensen over laat.  Alle tafeltjes volzet met bekers, flessen, papier op de grond (metrootjes), andere zooi op de grond zoals pampers, maandverband,... Wie dit eens in het echt wil meemaken moet maar de Oostende van 23.10 in FBMZ eens nemen gedurende een week.  Zeker de eerste rijtuigen zijn een oase van gezelligheid

Peter

Het ligt aan de mensen en aan de NMBS zelf.
In Duitsland waar we regelmatig zijn, en waar ik voor een paar jaar regelmatig beroepshalve moest zijn (omg. M?nchen en met de trein) zijn de treinen over het algemeen veel properder zowel binnen als buitenkant.
Voeten op de zetel kost 100 euro. Papier of blikje op de grond 50 euro en ga zo maar verder. Graffiti kost gemiddeld (2500 euro + gerechtskosten), doe je dit op een ICE na, wat dacht je, reinigen en herspuiten op kosten van de dader. Dat er desondanks nog vandalisme is zal ik niet ontkennen maar veel minder dan hier.
Met enkel vermaningen zoals hier (soms) kom je er niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Ik heb onlangs een boek gelezen over de belgische spoorwegen waarin men somige mensen volgt.
Wat ik er uit afleid is, dat de mensen die treinen moeten schoonmaken er meestal zich niet op hun plaats voel bv.: ex-laders...
Tom

13erke

Op weg naar jocadis heb ik me ooit eens vergist van klasse, ik heb zelfs niet eens een controle gehad hoewel de treinbegeleider 2 maal gepasseerd was[?] Ik zat toen in zo'n 600-700 serie, veel verschil in eerste of tweede klasse was daar nu ook niet, niet eens airco![}:)]

Greg

Mja kan wel aannemen dat bvb duitsland heel wat netter is. Wanneer je gewoon naar de locs kijkt aan de buitenkant weet je vaak al genoeg. Ik denk aan Duitsland, Oostenrijk,...
Natuurlijk rijden er ook vaak vuile locs rond dit is nu niet te voorkomen maar zoals ik gisteren de tentoongestelde locs zag ik Oostende zou je ze wrs niet vinden in Oostenrijk of Duitsland. Als ik daar foto's zie van tentoonstellingen is het meestal met blinkende loc's.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG