Break verbeteren

Gestart door loebaske, 04 januari 2015, 19:48:39 PM

loebaske

Deze zijn dus behoorlijk smerig..



Ook langs de binnen zijde, daar waar de stroom afnemers zitten...



Voorzichtig uithalen en beginnen poetsen..



Nadien behandel ik die met Kontakt61, gebruik dit ook voor men sporen netjes te houden gedurende een hele tijd



een duidelijk verschil ???







loebaske

In de Break zitten nog gloeilampjes met licht geleiders....tja, vandaag houden we van led licht, terwijl toch alles eruit ligt maar meteen leds in plaatsen, de led schilder je best zwart of je doet er een krimpkous rond 



De oude printplaat blijft in gebruik, de soldeer gaatjes proper gemaakt en er de weerstanden op gesoldeerd, jammer genoeg had ik geen kleine weerstanden (4k7) voor de rode leds, zou praktischer zijn zoals de andere weerstanden (5k7) voor de witte led..



Het meeste werk is het inbouwen van de leds, die worden eerst langs de buiten zijde (kop, dient ook als mal ) van de loc samen gesoldeerd tot één geheel, nadien monteren ( vast kleven ) langs de binnenzijde, nadien kan ook de stuurkabine  terug geplaatst worden (groen gedeelte op foto )



De draadjes worden aan de weerstanden gesoldeerd, nadien schuiven we er een krimpkous over, altijd veiliger dan losse  ( blote draden ) van de weerstanden, kans dat bij het essembleren dat die kort sluiting maken...



Resultaat van een voormiddag werk...ik ben tevreden  ;) nu het motor gedeelte onderhanden nemen, te bedenken die toch storende zwarte blok voor de ramen, kan natuurlijk ook de rol gordijnen neer laten, maar niet echt men ding...zal wel iets vinden...






Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

chef garde

Hij is alleszins strak gespoten die Break!!

loebaske

Ja hé....ik weet in welke werkplaats van de hobby NMBS ik moet zijn  ;) ;)

loebaske

even een zijkant met gordijntjes......






OlivierV

Dat stel is inderdaad mooi gespoten (is dat niet door Wouter uitgevoerd?)
Wel mist er een decal met uic nummering als ik mij niet vergis?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

#7
yep en een bougie, koeruimer, de wielen ook  ;) ;) ;)

loebaske

#8
Om het even iets duidelijker te maken heb ik extra andere foto genomen van de andere stuurstand...



eens moet je beide ledgroep aan elkaar solderen, aangezien dat bij het solderen kans loopt op spatten van de soldure, kan je maar best je schilderwerk afschermen, heb die gedaan met een stukje plakband..



Zich op de binnen zijde..




Het chassis is dus echt storend, bekleed zowat drie ramen en de twee deuren  :( :(



Dan maar een stuk weg gezaagd en ben 75gram kwijt aan gewicht, denk niet dat dit kwaad kan...



Nu zijn er maar twee ramen die zwart zijn, toch een stuk beter, daar zullen de rolgordijnen min of meer dicht zijn...




Bij het gebruik van led verlichting, staat op het chassis de lamp houders in de weg om een deftige montage mogelijk te maken..



Dus dat moet ook weg gehaald worden..



De te grote print even kleiner gemaakt, lig dan niet meer in de weg...



Voila, nu verder doen en de rest volgt hier wel, tenzij er geen interesse is ???

krispy

Doe zo verder , duidelijke uitleg en mooi met foto's

echter wel een opmerking , dit geld enkel voor de oudere breaks , de nieuwe ( huidige new look ) reeks is reeds van leds voorzien  ;)

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de bordeau en memling kleuren die er nog nieuw in de winkel liggen , deze zouden nog met lampjes kunnen zijn ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

loebaske

Dit geld uiteraard voor de oude Breaks, denk dat die nu nog in de winkel liggen met lampjes zijn ????
Met uitzondering van de nieuwe uitgave. New look.

Bij men omgeschilderde break zitten ook de nieuwe ramen, vroeger waren dat gefumeerde ramen.

loebaske

Nog eens een kleine update..

De draadjes niet meteen in het gootje geplaatst, heb eerst een gaine er in gedaan zodat draadjes meer beschermt zijn, verder afwerken zal eens voor later zijn, want ontbreek  printplaten, reden is dat ik de originele om zeep heb geholpen  >:(







loebaske

Sorry dat de laatste foto's zijn verdwenen, ondertussen het draadje terug geopend, is de laatste tijd veel veranderd aan de Break, is helemaal rijvaardig en gedigitaliseerd...

Komende dagen vul ik het aan met wat uitleg en foto's  ;)

chef garde


loebaske

Aan de unieke schildering van je is niets veranderd Wouter