Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

M

Gestart door n/a, 20 september 2006, 21:09:32 PM

n/a

Vorige week heb ik eindelijk mijn bundel jaarboeken H0,I en Z ontvangen. Als insider verwacht je dat toch eerder te mogen ontvangen. Als compensatie hoefde ik de ? 10,- extra bijdrage niet te betalen.
Tot mijn grote verbazing blijken na openen van het gesealde pakket de boeken I en Z een zachte kaft te hebben en niet zoals dat de insiders beloofd is een harde kaft. Daarnaast waren deze boeken ook nog eens engelse versies.

Heeft iemand dezelfde ervaring?
Het lijkt erop dat die ? 10,- korting niets te maken heeft met het lange wachten maar met het leveren van iets dat niet is afgesproken.

Ik heb M?klin Nederland al gemaild maar tot op heden geen reaktie ontvangen.

Het lijkt erop dat insider zijn steeds minder voordelen biedt.

13erke

citaat:
Tot mijn grote verbazing blijken na openen van het gesealde pakket de boeken I en Z een zachte kaft te hebben en niet zoals dat de insiders beloofd is een harde kaft. Daarnaast waren deze boeken ook nog eens engelse versies.


Dat van die kaften is normaal, M?rklin kon die productiekosten van die katalogen niet meer betalen , ze waren veel te duur. Daarom hebben ze na lang aandringen de hardbord versie (harde kaft) vervangen door een softe versie.
Maar dat van die engelstalige uitgave vind ik ongehoord, foei M?rklin[}:)][:(!][V]. Je hebt je bijdrage van je insider lidmaatschap betaald en daarin zitten ook de kosten van die jaarbundel, en dan geven ze je een waarin je de helft niet verstaat!

n/a

Ter aanvulling: De H0 versie is Nederlands en heeft wel een harde kaft.

Is dit meer insiders overkomen?

Jurgen

Ik heb de mijne nog steeds niet ontvangen. [:(!]
Ik was bijna bij de eersten om mijn bonnetje binnen te brengen en ik denk dat ik bijna bij de laatste ben om mijn bundel te ontvangen. Dat begint eerlijk gezegd stilaan mijn voeten uit te hangen.
Ik betaal ieder jaar 79? aan lidgeld, daar wil ik dan wel met respect voor behandeld te worden. Zoals M?rklin nu bezig is, zal het gedaan zijn voor volgend jaar. [:(!][:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

@jurgen,

Heb daarstraks net telefoon gekregen van mijn handelaar dat de jaarbundel eindelijk is toegekomen.  Zal hm eerstdaags eens gaan halen.  Misschien kan ik ineens mijn volgende jaarbundel laten opzij leggen want in Februari komen de nieuwe al.
Heb daarstraks ook een mailtje gekregen i.v.m. Marklin.  ik citeer watvermeld stond:

M?rklin, de Duitse producent van modeltreintjes en modelspoorartikelen, heeft in de eerste jaarhelft van 2006 zijn omzet zien stijgen. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is de omzet met 4 pct gestegen tot 49,2 miljoen euro, zo deelde het bedrijf dinsdag mee.

Volgens bedrijfsleider Paul Adams, die eind september op eigen initiatief opstapt, tonen de omzetcijfers aan dat M?rklin groeikansen heeft en zich kan afzetten van de negatieve trend in de sector. Na veel touwtrekken werd M?rklin midden mei overgenomen door de Britse investeerder Kingsbridge Capital. Sindsdien worden maatregelen genomen om de toekomst van het bedrijf te verzekeren. (dpa)

Wat mogen we daar van geloven?

David Insider van 1996-2006 en vanaf 2007 niet meer.[:)]


Jurgen

Wel geloof het of niet, ik heb vandaag mijn mailtje van Het Spoor gekregen dat de bundel binnen is. Had ik het geweten toen ik in Leuven was vandaag, had ik hem al gaan halen. Helaas, ondertussen is de winkel gesloten. Het zal voor morgen worden dus.
Als ik hem heb zal ik laten weten hoe de mijne eruit ziet. Nederlands of Engels, harde of zachte kaft,...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Ik heb mijn bundel nu dus ook in ontvangst genomen.
M?rklin had gezegd dat Insiders een speciale versie van de jaarbundel mochten verwachten. Wel, we hebben een speciale versie gehad h?. HO is in het Nederlands, Z is in het Engels en Spoor 1 is in het Duits. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Eerlijk gezed begrijp ik dat gedoe met die "jaarboeken" niet. Wat was er eigenlijk mis met een catalogus?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Die jaarboeken zijn de catalogi van Marklin.
Vroeger was het een catalogus van jaar x/jaarx+1. Nu is het gewoon een catalogus (of jaarboek) van jaar x.
HO, Z en Spoor 1 zijn nu 3 verschillende boeken, maar voor zij die dit willen worden de 3 boeken in 1 bundel verkocht.
Het probleem voor de Insider bundels was dat men voor Z en Spoor 1 niet genoeg boeken met een harde kaft had in het Nederlands. Nu heb ik dus een boek HO met harde kaft in het Nederlands. De andere 2 zijn met een zachte kaft en in het Duits en Engels zoals ik hierboven al zei.
Dus eigenlijk hebben we nu toch nog een speciale versie van zo'n bundel. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Of ze hebben hun leden gewoon met een kluitje in het riet gestuurd, hier je krijgt iets maar het is niet wat je had verwacht en we durven het resterende geld niet meer vragen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Het resterende geld niet meer durven vragen??? [}:)] Ik heb 10? betaald voor mijn bundel, zoals het oorspronkelijk voorzien was. [:(!]
Afzetters zijn het.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Jurgen,

Die ? 10,- steekt de handelaar dan in zijn zak want M?rklin claimt die niet bij de handelaar zoals oorspronkelijk bedoeld was.

janjozef

niet alleen Marklin maar ook de handelaars mooie boel is dat.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

JoVer

Ik begrijp niet waarom jullie die zo laat hebben gekregen. Ik heb die van mij al sinds einde april of begin mei bij mijn handelaar gaan halen. Voor wie het wil weten: Verschoten in Antwerpen. Wordt veelal als duur gebrandmerkt maar heeft in deze dan toch zeer snelle en correcte service gegeven.

ysbeer

Ik weet er niets van,maar zo te lezen is het een zootje.
Jaarboeken heet een catalogus,nee ik geloof dat het voorbeeld van roco die nu zijn catalogus gratis weg geeft een veel betere weg voor alle andere,maar zeker voor marklin,zou zijn.
wat moet je voor veel geld met een Z catalogus als je HO rijdt.
En dan handelaren die.......................bah.

wim ysbeer