Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Stationsaankondingsborden

Gestart door rixke rail, 17 september 2006, 20:49:56 PM

rixke rail

Weet er iemand op welke afstand van een station deze platen werkelijk hangen. Een voorbeeld : het bord op de eerste bovenleidingspaal links.
(Ik hoop dat het goed te zien is :I)

imghttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/2.jpg/img

Nu heb ik een beetje gegokt, maar ik zou graag de echte verhoudingen kennen.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Hoi Rixke rail, hier in Mol hangt dat bordje op ongeveer 1 km van het station.

trainfreak

ik denk dat het verschilt van station tot station.
In Duitsland is het 500meter. Maar hier in Belgi?...
Vergelijken met de km/hm-palen is een optie maarja...
Spoorse groeten
Dimitri

hapkin

Beste rixke rail de afstand tussen deze bordjes en stopplaats hangt af van een paar dingen. 1 Snelheid van de lijn. 2 Helling of daling van de lijn. 3 Op sommige plaatsen wordt de afstand langer doordat deze plaats bekend staat door een langere remafstand door de slechte adhesie. Maar de minimum afstand is altijd zo dat het slechts geremd mateiaal altijd tot stilstand kan komen aan dit perron
Mvg Steve

Rochevalien

Hallo Rikske ,sorry dat ik het zeg maar volgens mij staan er een paar masten fameus scheef! of ligt dat aan de foto??

Gerrit

C.B.

citaat:
Geplaatst door hapkin

Beste rixke rail de afstand tussen deze bordjes en stopplaats hangt af van een paar dingen. 1 Snelheid van de lijn. 2 Helling of daling van de lijn...


Niet noodzakelijk...

Deze borden staan tussen 800m en 1000m voor het begin van het perron.
En er wordt geen verband gelegd tussen de aan- of afwezigheid van het merkbord en de snelheid.

Trouwens, de ligging van de perron(s) behoort tot de lijnkennis van de TB.

Groetjes.
Claudio.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Hallo Rikske ,sorry dat ik het zeg maar volgens mij staan er een paar masten fameus scheef! of ligt dat aan de foto??

Gerrit



Nee Gerrit, het is juist wat je zegt.[:I] Ik denk dat wat werk heb om ze recht te krijgen ![:(!]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN