Nieuws:

Nu in MSM 270 TEST: NMBS reeks 17 van A.C.M.E./Treinshop Olaerts | L.S.Models I11 OUIGO | L.S.Models I11 EuroCity | NMBS stortwagen type 1212H van REE | Autotransporter TA52 van Makette | Kato Class 66 Lineas met geluid | Stoomloc nummer 4 VSM van ESU

Hoofdmenu

Onder brug of tafel kruipen

Gestart door n/a, 16 september 2006, 19:30:25 PM

n/a

Hallo,

Heb van Gerolf vernomen dat het niet altijd gemakkelijk is om onder een brug of tafel te kruipen om aan een andere zijde v/d baan te geraken.

Zijn er nog medehobbyisten die hier evrvaring mede hebben, zowel positief als negatief.

Voor mijn planning is het een hemelsbreed verschil, zou echter niet de rest van mijn,modelbouw leven,steeds vloekend onder brug willen kruipen.

Spoorse groetjes
Locorail

Havoc

Hangt er van af hoe hoog/laag dat het is, hoe vaak je er onderdoor moet, en of je iets in je handen hebt of niet.

Onlangs moest ik zo onder de baan door, en het gevolg was dat iedereen langs de buitenkant bleef. Je stond dan in de weg voor de toeschouwers, je moest opletten voor de passerende treinen etc. Maar liever dat dan er onderdoor moeten kruipen. Dus als het van mij afhangt: niet doen als het de bedoeling is dat je steeds aan de andere kant moet zijn. Als het enkel is voor storingen of onderhoud zo nu en dan, dan kan je het overwegen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

erik de noorman

Ik heb een aantal banen gehad waar er altijd wel iets mis liep in de verste hoek van de baan en meestal op een bijna onberijkbare plaats.
Gevolg bijna evenveel tijd doorgebracht onder de baan als voor of rond de baan. Resultaat versleten knieen (ook van het werk). Voor mij nooit zulke banen meer. Min. hoogte van de baan 120 cm. Max. breedte 90 cm. Electriciteit enz. op een gemakkelijk bereikbare plaats.
Schaduwstation nergens meer onder verstopt maar gemakkelijk bereikbaar.

Erik

n/a

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Ik heb een aantal banen gehad waar er altijd wel iets mis liep in de verste hoek van de baan en meestal op een bijna onberijkbare plaats.
Gevolg bijna evenveel tijd doorgebracht onder de baan als voor of rond de baan. Resultaat versleten knieen (ook van het werk). Voor mij nooit zulke banen meer. Min. hoogte van de baan 120 cm. Max. breedte 90 cm. Electriciteit enz. op een gemakkelijk bereikbare plaats.
Schaduwstation nergens meer onder verstopt maar gemakkelijk bereikbaar.

Eric,

Erik

Bedoel jij dat zelfs je schaduwstation niet verdekt is opgesteld ?

Spoorse Groetjes

Efkes wat duidelijker gezet [;)]

erik de noorman

Bedoel jij dat zelfs je schaduwstation niet verdekt is opgesteld ?Neen,

Mijn schaduwstation bevindt zich aan de andere zijde van de baan open en bloot.

Erik.

Greg

Dan is het toch geen schaduwstation meer maar eerder een bundel [:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

erik de noorman

Mijn schaduwstation is ook een bundel maart een bundel die niet verdekt staat opgesteld.[:)]

Het is de bedoeling om er later een grenstation in de oostkantons van te maken. Ik heb nog een verzamelingske duits materiaal staan en die willen ook nog wel eens bollen.[:D]

Erik

n/a

citaat:

Mijn schaduwstation is ook een bundel maart een bundel die niet verdekt staat opgesteld.[:)]

Het is de bedoeling om er later een grenstation in de oostkantons van te maken. Ik heb nog een verzamelingske duits materiaal staan en die willen ook nog wel eens bollen.[:D]

Erik

Eric,

Heb jij hier soms ergens wat foto's van

Spoorse groetjes

erik de noorman

Van de baan zelf ja in msm 51 het schaduwstation zelf niet.

Erik

n/a

citaat:

Van de baan zelf ja in msm 51 het schaduwstation zelf niet.

Erik

De link is gelegd , "Kapelle op den Bos "[:p]

Spoorse groetjes

janjozef

inderdaad ik zou dat ook doen als ik plaats genoeg had, want al dat rondkruipen dat deugd nergens voor. Soms zijn er mensen die niet anders kunnen, maar zorg ervoor dat je overal aankunt zonder OP uw baan te moeten kruipen zoals er bij ons iemand in de club is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

matti

Er is hiervoor een eenvoudige oplossing, als je je baan hoog genoeg kan zetten. In een Amerikaans tijdschrift zag ik eens een oudere modelbouwer die een bureaustoel gebruikte om onder zijn baan door te rollen . De luchtpomp van deze stoel werd eenvoudig in de laagste stand gezet, en hop, rollen maar ![;)]

[8]