Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Lemke H0 en N 2019 PDF

Gestart door eve, 25 januari 2019, 14:08:41 PM

ATBtrein

hola!!  Hier zit iets moois in ...

Gert1

Klopt het hekwerk op die schaal N-modellen van de Reeks 77 in NMBS- en Lineas-livrei wel? (pagina 39)

mvg,
Gert

Michiel

Als hekwerk van een G1700 in Belgisch jasje wel.   ::) ;) ... denk ik. (ik ben geen expert in modern materieel)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: Gert1 op 25 januari 2019, 19:10:18 PM
Klopt het hekwerk op die schaal N-modellev van de Reeks 77 in NMBS- en Lineas-livrei wel? (pagina 39)

mvg,
Gert

Op enkele kleine details ziet het er toch goed uit.
De lichten staan al juist en de vorm lijkt ook correct te zijn.
Schaal-aanpassingen zal je er bij moeten nemen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gert1

Maar het hekwerk ziet er heel anders uit dan op de H0-modellen die Rocky Rail destijds had laten maken. En ik ben nochthans in de overtuiging dat Rocky Rail haar werk heel serieus nam en dat die modellen dus juist waren. Als dat zo is, dan klopt er toch niet veel van deze nieuwe modellen van Lemke?

mvg,
Gert

Michiel

Lemke produceert een compromismodel. De Belgische reeks 77 is een Mak G1205. Lemke produceert een model van de MaK G1700 in Belgische livrei; gelijkend maar niet hetzelfde. Maar voor de meeste N'ers gelijkend genoeg, want "als je uitgehongerd bent, is een droog koekje erg lekker!";)

(was het niet Mehano dat de reeks 77 in H0 produceerde?)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: Michiel op 25 januari 2019, 20:56:20 PM
Ja, onder impuls van Rocky Rail...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gert1

Citaat van: Michiel op 25 januari 2019, 20:56:20 PM
Lemke produceert een compromismodel. De Belgische reeks 77 is een Mak G1205. Lemke produceert een model van de MaK G1700 in Belgische livrei; gelijkend maar niet hetzelfde. Maar voor de meeste N'ers gelijkend genoeg, want "als je uitgehongerd bent, is een droog koekje erg lekker!";)

Ja, dat dacht ik dus al: geen echt model, maar een quasi serieus model. Jammer dat Lemke zich ook inlaat met dit soort praktijken...
Het was inderdaad Mehano, maar zoals Michiel al zei was Rocky Rail de initiatiefnemer. Die H0-modellen zagen (en zien) er goed uit.

mvg,
Gert