mehano geraakt niet over slanke wissel

Gestart door nmdsdiesel, 10 september 2006, 10:16:37 AM

INFO

Geluids elektronica Wim. Dieselmotor geluid, remmen, lucht, tyfoon.
Dus gewoon herrie.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

Ja dat kun je toch moeilijk een probleem noemen[?][?][?][?][?]
Je heb hem zelf met die HERRIE gekocht.
sloop het er dan uit,

wim ysbeer


janjozef

zou ik ook doen bij 1 loc is het leuk bij 2 begint het te enerveren en bij 3 loc's is het ronduit storend. Maar ik ben wel kontent dat nmbsdiesel zijn probleem is opgelost.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

citaat:
Geplaatst door nmdsdiesel

@Jurgen

Het probleem met de 51 is opgelost. Zoals ik had vastgesteld waren de lipjes van de sleper het probleem. Alhoewel jullie tegen het "bij vijlen" of "af vijlen"[8D] waren het ik het toch gedaan[:p]. Mijn 51'er gaat in kruip vlotjes over de slanke wissel, dit zowel rechtdoor als afbuigend.

Voor de 77 moet ik wel wat meer tijd vrijmaken want hier zou ik toch proberen van de bestaande sleper met een platte bektang te lijf te gaan. Ik heb er 2 van dus als de eerst niet lukt...[:D]

Groeten,

Johan

PS: 't volgende probleem is nu dat die mehano's zo'n "herrie" maken maar wat wil je als ze full option zijn[:D] 'k Denk dat Erwin van dit forum er van kan meespreken met zijn mega collectie.


Mja, dat noem ik nu eens karakter hebben. Iedereen raad het af en toch doe je het. En dan werkt het nog ook. [:D] Laat ons wel even weten als er daardoor nieuwe problemen opduiken. [;)]

Wat het geluid betreft, dat kan je stiller zetten h?. Je moet de handleiding er maar even bijnemen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nmdsdiesel

Ik had geprobeerd een voor/na foto te nemen maar het fototoestel waarover ik bezit is niet zo goed. De details zijn moeilijk te onderscheiden.

Nu het probleem op gelost is kan verder gaan met de aanschaf van een 51'er maar dan zonder de opties. Op een diorama is er niet de nood aan geluid. Hopelijk kan ik in de toekomst eens een echte baan in de kelder opbouwen voor rondjes te rijden dan kunnen de full options naar daar verhuisen.

Groeten en bedankt,

Johan
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

tonycabus

Ik lees dat Klaas, Wim en Brunel (om er maar een paar te noemen, en dan hog Hollanders [:)]) precies hebben begrepen wat ik bedoelde.
Dus als zij het snapten...[;)][;)][;)]
Wij tweerailers katten M?rklin niet af zoals 'M?rklinisten' dat soms wel doen met tweerail-merken. En met 'M?rklinisten' bedoel ik heus niet alle drierailers. Dus J?rgen en Steven, en anderen natuurlijk, kijk even de andere kant op[;)]. Wel die 'kaste' die met M?rklin opstaat en ermee naar bed gaat[:D][:D]. Fanatiekelingen zijn er nu eenmaal overal. Zolang ze maar niet beginnen met bommen te leggen. Zichzelf opblazen zullen ze wel niet gaan doen, tenminste niet met springstof[:o)].
Zoals Brunel zo treffend opmerkt: deze 'hetze' komt alleen maar tot uiting in de streek waar M?rklin een vrij groot marktaandeel heeft.
En dat bedoel ik met 'geen poot aan de grond'. Ik had beter geschreven: 'een marginaal marktaandeel'. (concreet: 0.7% in de V.S.)
Het is al net als de supporters van Standard en die van Anderlecht. Ik zie het op dezelfde manier.
Maar steek eens de plas over naar Engeland en je z?et niet eens een stukje puko meer. Behalve dan in 'Continental Modeler', maar die drierailbanen zijn dan wel om van te snoepen (zie ook de Dwarsliggers en PAJ-Modelbouw, en recent nog de baan van Erik, zo voor de vuist weg, bij ons te lande, en er zijn ook legio supermooie drierailbanen in Nederland).
Of ga wat naar het zuiden, en uit...
Hte gaat er mij dus duidelijk niet om, M?rklin belachelijk te maken, integendeel: ik constateer alleen maar de markt-tendenzen, als ik het zo mag noemen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Brunel

citaat:
Geplaatst door Davy Mensen de boom in jagen doe ik met veel plezier en ik ben er erg goed in.


Ben je daar trots op? [?][?][?][:0]
Maakt je niet zo geschikt voor een forum.

Ook niet om het in de politiek ver te brengen trouwens.

Jurgen

Tony, ik begrijp je maar al te goed. Heel die heisa, daar trek ik mij helemaal niets van aan. Ik heb het ergens anders ook al eens verteld. Ik rijd met M?rklin en ben tevreden. Iemand anders rijdt niet met M?rklin en is ook tevreden. Dat betekent dat we allemaal tevreden zijn, dus waarom ruzie maken h?. [:D]

Maar ik ga toch even melden dat mijn naam zonder puntjes op de u is. Vroeger op school kon ik de leerkrachten doodschieten met mijn ogen als ik zoiets zag. [:D] Volgende keer moet het dus goed h?. [;)] Voor de rest zijn we nog steeds even goede vrienden hoor. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Ah jurgen dus toch de boom in te krijgen [:D][:D].

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Mja, van mij hoef je geen bang te hebben, maar als mijn moeder dit te weten komt... [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

ja met je kostum van je plechtige communie aan zeker, je zou als moeder voor minder boos worden [:D][:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

INFO

Dit is geen MSN of een andere Chat. Blijf nu a.u.b. bij het onderwerp.

@ nmdssiesel, ik begrijp dat het probleem is opgelost. Dus dan zijn verdere suggesties niet meer nodig.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

citaat:
Geplaatst door INFO

Dit is geen MSN of een andere Chat. Blijf nu a.u.b. bij het onderwerp.

@ nmdssiesel, ik begrijp dat het probleem is opgelost. Dus dan zijn verdere suggesties niet meer nodig.



Spreekt hier reeds een nieuwe moderator?

Off topic:
Ik vind deze hele discussie van een laag niveau en vooral zeer kinderachtig .
Dat sommige "oud gedienden "zich tot zulke uitlatingen laten verleiden verwondert mij.

Flip

ysbeer

Waar praten we nu toch over,als iemand eens een geintje wil maken moeten we daar dan zo zwaar orthodox tegen aan.
De verontwaardigde post is vaak meer dan de grap.
Lach eens wat meer,ook als het niet zo grappig is.
Maar vooral zeg niet meteen dit is buiten mijn nivo,of het is geen chattbox,geef het de waarde die het heeft.

Menselijk contact.
wim ysbeer

tonycabus

Daar ben ik het nu ook mee ens, Wim....men.
We mogen ons niet verlagen tot een chatbox, maar langs de andere kant gven die kleine -soms pittige- interventies inderdaad wel een menselijk karakter aan een forum. velen kennen mekaar immers al persoonlijk (wat met een ?chte chatbox nooit het geval is) en dan vormen zulke reacties gewoon een 'verlengstuk' van het visuele contact. En ook d?t willen we met dit forum bereiken: meer menselijke contacten! Afspraak dus aan de stand 'Kapellen op den Bosch' of aan de stand van Modelspoormagazine. Een forum is een mooie zaak, maar niets gaat boven directe contacten!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)