Digitrax DN163K4A decoder.

Gestart door PietB, 23 december 2018, 18:01:08 PM

PietB

Ik heb een Kato Glacier Express (schaal N) met een Digitrax DN163K4A decoder


Ik moet op mijn Intellibox centrale naar stand 5 draaien om het model tot leven te wekken, daar voor is geen enkele beweging waar te nemen.
En dan rijdt het naar mijn smaak te hard.
Terug draaien naar 4 dan blijft het wel rijden, maar merk je aan het motorgeluid dat het niet van harte gaat.

Heeft iemand een idee, welke CV ik zou moeten aanpassen?
Het setje is nagel nieuw, zo uit de doos.
Zou het ook kunnen dat het nog 'ingereden' moet worden?

grt Piet.

philippe_007

Zelf ben ik aan het experimenteren met Kato onderstellen.
Ik heb gemerkt dat als je deze eerst een uurtje laat inrijden in een richting en dan in de andere richting dat je nadien de onderstellen kan laten kruipen...

Dus best even uw loc even laten inrijden zou ik zeggen...

PietB

Hij staat nu rondjes te draaien Philippe.
We gaan het zien.

philippe_007


mark7758

Even op de website van Digitrax kijken naar de decoder. En daar heb je alle CV waarde's.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PietB

Citaat van: mark7758 op 24 december 2018, 07:21:47 AM
Even op de website van Digitrax kijken naar de decoder. En daar heb je alle CV waarde's.
Dat valt heel erg tegen hoor de info die daar beschikbaar is.
Het is nl een decoder speciaal voor één loc model van Kato en dan zou je verwachten dat er nel als bij ESU een tabelletje is met waardes die een goed resultaat geven.
Daarom ook mijn vraag of er iemand is met ervaringen met deze decoder.

mark7758

Ik rij bijna alleen met digitrax decoders. En heb nog nooit problemen gehad.
Dus vandaar mijn opmerking kijk bij digitrax voor de info. Ze hebben erg veel heel duidelijk beschreven. En soms beter dan andere merken.
Dat het 1 decoder voor 1 speciale loc had ik niet door.
Maar even een mailtje kan je er altijd proberen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PietB

Ik heb inmiddels wat waardes gekregen via het n-spoor forum, voor dit model.
Citaat van: n-spoorforum.nl
cv 2 op. 3 zetten, cv 5 op 100 en cv 6 op 35 om mee te beginnen.
rijdt hij te harddancv5 verlagen, rijdthij te zacht dan verhogen.
als hij rijdt zoals je wilt dan cv 6 op 1/3 zetten van cv5.

evt. kan je cv 2 nog verlagen
Met deze waardes ga ik eens experimenteren.

grt Piet.

PietB

Na ening uitproberen ben ik achter het volgende gekomen
Ik heb verschillende waardes van CV02 uitgeprobeerd.

CV02 =   0 loc komt in beweging bij stap 5 (dit is de fabrieks instelling)
CV02 = 10 loc komt in beweging bij stap 4
CV02 = 20 loc komt in beweging bij stap 3
CV02 = 30 loc komt in beweging bij stap 2
CV02 = 40 loc komt in beweging bij stap 1

Nou een resultaat om tevreden te kunnen zijn.

Morgen even verder met de waardes van uit de quote.

grt Piet.