Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

cement fabriek

Gestart door argilla, 06 september 2006, 12:28:28 PM

argilla

momenteel ben ik bezig een cementfabriek aan het ( ver)bouwen uit kitvorm.
De NMBS zal zekers wel wagons hebben voor het vervoer van cement in bulk.
Heeft daar iemand foto's van aub ? :)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rixke rail

Beste Argilla, ik heb een artikeltje gevonden uit "Het spoor" van ergens eind jaren '60 of begin jaren '70 met als titel : "Ketelwagen met pneumatische lediging voor het vervoer van losse cement"
Interesse ? (ze trekken en beetje op de bollenwagens maar hebben "hoekige" reservoirs - zoals gereproduceerd door Piko)  
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

diesels

Naar een grote cementfabriek te Obourg nabij Mons (bestaat nog steeds, sporen liggen er overigens ook nog) reden tot in de jaren tachtig fraaie treinen met die hoekige wagens waar Rixhe Rail het over heeft plus de standaard bollenwagens (uitgebracht door Roco in NMBS-uitvoering)
Tegenwoordig worden vierassige silowagens gebruikt, vaak ondergebracht bij (Duitse) goederenwagenverhuurders zoals VTG.

groeten Sicco

argilla

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Beste Argilla, ik heb een artikeltje gevonden uit "Het spoor" van ergens eind jaren '60 of begin jaren '70 met als titel : "Ketelwagen met pneumatische lediging voor het vervoer van losse cement"
Interesse ? (ze trekken en beetje op de bollenwagens maar hebben "hoekige" reservoirs - zoals gereproduceerd door Piko)  
Modelspoorse groeten,
Eric.


z

zeer zekers kan je dit op een of andere manier doormailen aub !
of heb jij een ander voorstel ?
bedankt!
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rixke rail

Hallo Argilla,
ik zal ze van 't weekend scannen en u doormailen, dat zal't gemakkelijkste zijn, denk ik.
modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

argilla

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Hallo Argilla,
ik zal ze van 't weekend scannen en u doormailen, dat zal't gemakkelijkste zijn, denk ik.
modelspoorse groeten,
Eric.


Dank U ! [:D][:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rixke rail

De mail zou moeten gearriveerd zijn.
Ik ben vergeten een ontvangstbevestiging te vragen ! [:o)]
Kan je mij bevestigen a.u.b. ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

argilla

citaat:
Geplaatst door rixke rail

De mail zou moeten gearriveerd zijn.
Ik ben vergeten een ontvangstbevestiging te vragen ! [:o)]
Kan je mij bevestigen a.u.b. ?
Modelspoorse groeten,
Eric.



Inderdaad alles zeer goed aangekomen
Bedankt voor de moeite en het opzoekingswerk [:D][:)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15