Wat is een ringleiding (moved topic)

Gestart door n/a, 30 augustus 2006, 17:15:44 PM

ERVIN

#15
Ja,dat ziet er mooi verzorgd uit,dat ga ik zeker toepassen,bedankt locorail.[;)]

Klaas Zondervan

#16
Locorail,

dan moet je er wel bij vertellen dat ik een voorstander ben van de methode B. (plaatje uit de cursus van de Hobby Academie gescand?)

ERVIN,

Wat ik niet zo handig vind aan je bedrading is dat alle draden los door de lucht oversteken. En stekerverbindingen in zo'n vliegende bedrading zijn ook geen aanrader. Niet vanwege mogelijk spanningsverlies, want dat zal wel meevallen, maar omdat zo'n stekker makkelijk losraakt.


n/a

#17
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Locorail,

dan moet je er wel bij vertellen dat ik een voorstander ben van de methode B. (plaatje uit de cursus van de Hobby Academie gescand?)

ERVIN,

Wat ik niet zo handig vind aan je bedrading is dat alle draden los door de lucht oversteken. En stekerverbindingen in zo'n vliegende bedrading zijn ook geen aanrader. Niet vanwege mogelijk spanningsverlies, want dat zal wel meevallen, maar omdat zo'n stekker makkelijk losraakt.





@Klaas, Mijn nederige excuses[;)],en neen niet gescand, jij hebt met dit geruime tijd geleden gemaild,naar aanleiding van een item op Beneluxrail.

@ Erwin, dit ben ik van jou niet gewoon,zo een slordigheid,[:D][:D]

Spoorse Groetjes

n/a

#18
Denk niet dat bedrading onder Antwerpen er veel beter uitziet [8D]

Bedankt voor de uitleg, ben vollop bezig met de aanleg van mijn ringleiding

ERVIN

#19
citaat:
Geplaatst door Locorail


@ Erwin, dit ben ik van jou niet gewoon,zo een slordigheid,[:D][:D]

Spoorse Groetjes




Het spijt me,het spijt me echt.[V][:I]
Dat moet ik idd anders gaan doen.

Koen

#20
Hoi Ervin,

Die stekkers kan je vervangen door krimpverbindingen. Deze worden vrij frequent gebruikt in de auto-industrie. Het voordeel is dat je niet moet solderen en je steeds goed contact hebt. Je moet dan wel eenmalig een krimptang aankopen die toch +/- 200? kost. Ik zal nog even een foto van deze verbindingen maken en op het net zetten.

groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

#21
@ Ervin,

De beloofde foto's.






Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

Klaas Zondervan

#22
citaat:
Geplaatst door Koen

Je moet dan wel eenmalig een krimptang aankopen die toch +/- 200? kost.

Nulletje te veel, Koen? [8D]

n/a

#23
citaat:
Geplaatst door fragtallica

Denk niet dat bedrading onder Antwerpen er veel beter uitziet [8D]





Als je eens in de mogelijkheid bent , tijdens een opendeur ofzo, de nieuwe leidingen te gaan bekijken zeker doen.
Dit is nu echt een voorbeeld van hoe het moet.
Alle draden liggen in afzonderlijke kokers al dan niet goten ,geordend per doel enz.

Gewoon chic.

Spoorse Groetjes

ERVIN

#24
Kan jij dat bij mij ook zo komen maken Locorail.[}:)]
Want zoals jij denkt,doe ik toch niets zelf aan mijn baan.[:D]

Koen

#25
citaat:
Nulletje te veel, Koen?


Oeps, inderdaad [:I][:I]. Zo duur is die tang nu ook weer niet h
Nooit te oud om te leren

n/a

#26
Na een paar metingen met een multimeter ben ik erachter gekomen waarom de loc in Delta sneller rijdt ....

De spanning tussen de rail en de middengeleider bij maximale snelheid in analoog bedraagt 25 Volt, maar de spanning bij Delta bij maximale snelheid ligt op een slordige 55V!

Een klein vraagje aan jullie: is dat normaal?

edit, lees net dit op de site van m?rklin

citaat:
Tot slot nog een kleine aanvulling voor digitaal rijders. Door onze digitale klanten worden wij steeds weer aangesproken op ongewone meetresultaten. De meetapparatuur die in de handel is, is echter alleen geconstrueerd voor het meten van gelijk- of wisselstroom. Bij het meten van digitale spanning levert deze apparatuur verkeerde resultaten. Alleen met een oscilloscoop kunt U exacte informatie over de hoogte van de digitale spanning verkrijgen.


Maar het feit blijft dat hij in analoge modus veel beter en stabieler rijdt dan in delta ...

Greg

#27
Ik draai gewoon de draarjes goed in mekaar en dan iets voor ik de draadjes in mekaar gedraaid heb leg ik een knoop zodat de draadjes niet uit mekaar getrokken kunnen worden. En dan nog even wat smelkous over de plaats waar ik de draadjes in mekaar gedraait heb en klaar. Het gaat snel en makkelijk.
in het begin deed ik het ook zoals Ervin maar dat gaat vrij traag.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ERVIN

#28
Jamaar ik heb tijd genoeg h?.[}:)]

INFO

#29
citaat:
Geplaatst door fragtallica

Na een paar metingen met een multimeter ben ik erachter gekomen waarom de loc in Delta sneller rijdt ....

De spanning tussen de rail en de middengeleider bij maximale snelheid in analoog bedraagt 25 Volt, maar de spanning bij Delta bij maximale snelheid ligt op een slordige 55V!

Een klein vraagje aan jullie: is dat normaal?




Als je digitale spanning wil meten, kijk dan even aan de onderkant van deze pagina, daar staat uitgelegd hoe je dat kan doen.

http://people.zeelandnet.nl/zondervan/digispan.html

Alleen de waarheid ligt in het midden.