Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

AM Jocadis

Gestart door Roderik, 29 augustus 2006, 18:45:56 PM

rixke rail

Een portie gekheid op een (saté-)stokje, 't is immers barbecue seizoen !   ;)
Geen vervuilde stellen op jullie baan, dan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janieburton

Citaat van: krispy op 22 mei 2013, 22:35:01 PM
Citaat van: itchy op 22 mei 2013, 21:10:10 PM
Weet uit goede bron dat er mensen zijn die een hele resem stelletjes hebben opgekocht om ze binnen een jaar of zo op de 2e hands markt te smijten. Als je dan weet dat er een dikke week geleden een new look stelletje op iebeej van eigenaar is verwisseld voor 600 euro... :-(


Dat ligt eigenlijk bij de potentiele koper zelf hé ( voor de duidelijkheid , ik heb geen enkel aangekocht )
Men kan die speculatie tegen gaan door in de toekomst niet achter die stellen te gaan jagen ( zoals er velen doen ) , als een verkoper eentje aanbied en hij wil overdrijven , de moed hebben en zeggen , neen dat is het mij niet waard ( vb hierboven , in der tijd hebben ze slechts 355 euro gekost , daar geef ik echt geen 600 aan uit ) , als die verkopers ze dan niet kwijt geraken zullen hopelijk die opkooptoestanden wel afnemen

Het aankopen van meerdere items en die later verkopen voor méér geld is niet van vandaag maar is al jaren in gebruik(zelfs toen ebay nog niet bestond), voor een bepaald merk bestaat er zelfs een speciale catalogus, de Kolls catalogus.

 

Gerolf

Citaat van: rixke rail op 02 juni 2013, 22:54:23 PM
Geen vervuilde stellen op jullie baan, dan ?

Nog niet, maar komt wel. Later als ik tijd heb ...   :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Citaat van: rixke rail op 02 juni 2013, 22:54:23 PM
Een portie gekheid op een (saté-)stokje, 't is immers barbecue seizoen !   ;)
Geen vervuilde stellen op jullie baan, dan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.

Hallo Eric,
De meeste hier willen zeer fraai afgewerkte modellen, het liefste zonder fouten en echt zoals het moet maar spreek het woordje "vervuilen " niet uit hé want dat gaat er juist over, de hoofdreden dat ze die niet vervuilen is om ze later gemakkelijker te kunnen verkopen en meer moet ge daar ook echt niet achter zoeken hoor.
Zelf heb ik ook geen baan maar wel vettig materiaal staan en ik vind dit nog steeds stoerder dan dat belachelijke maagdelijk proper wat nooit "echt lijkt enkel op mooi plastiek dan.
Van een naamgenoot die jou durf wel weet te smaken. ;)

Anarchy

Ik vind het iets "te" Eric. Voor mij mag het wat minder, maar da's persoonlijk.

Herwig

...verweren...

...weatheren met allerhande penseeltjes, oorwatjes, e.a. (m.a.w. zonder spuitinstallatie...) betekent: geduld & kalmte. Beter een dozijn keer met een serieus verdund verfsausje, dan een paar maal met dikkere verf....(zie diverse artikels over verwering in MSM) .
Herverkoopwaarde (waardedaling?) blijft onrustwekkend probleem. Voor RIJTUIGEN & STELLETJES wellicht nog delicater dan voor goederenwagens... .                                                                   Middaggroeten,  Herwig. 
                                                                                         

Herwig

...  "AM Jocadis" met  "gedurfde"  verwering...

... deze reeks berichten/commentaren gaan  (blijkbaar)  gewoon verder onder rubriek  "weatheren" . (dit is inderdaad logische(r) rubriek).
Toch wel handig om weten... .

Jurgen

Citaat van: bollen neus op 03 juni 2013, 10:14:49 AM
...die jou durf wel weet te smaken. ;)

Ik denk niet dat er iemand geschreven heeft dat het niet gesmaakt wordt hé. Ik zou het gewoon zelf niet doen, maar zeg nooit nooit! Misschien denk ik daar over 10 jaar anders over en doe ik niets anders meer. Voorlopig blijven mijn modellen wel carwash-proper.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mnieuwlaet

Ik heb een probleem met mijn gereserveere am city rail.
Ik krijg moeilijk contact met de firma die ze moet verdelen nu winkel gesloten is.
Is er al iemand in geslaagd om dat te doen, heeft hij een correct telefoonnr?
Via mail kreeg ik geen antwoord en via de telefoon gaf de dame mij een ander nr waar niet werd opgenomen.

papydoc

Hallo, u moet naar eosyra.jocadis@gmail.com een mailtje sturen en normaal zal u een antwoord van Jean-Noel krijgen.
 

The Railwarrior

Bij eosyra zouden ze terug op de markt komen heb ik me laten vertellen. Weet iemand hier meer over?
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

rgp

Hallo,

Idd, maar kijk even in een ander draadje.

Roland

The Railwarrior

Citaat van: rgp op 11 november 2013, 15:45:30 PM
Hallo,

Idd, maar kijk even in een ander draadje.

Roland

'k vind het andere draadje niet dadelijk  :-[
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

factageklerk