Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Roco SNCB 2024 in DC is ready for delivery

Gestart door Ralf Wittkamp, 25 augustus 2006, 11:56:11 AM

Anarchy

Globaal vind ik de roco ook mooier, maar de Mathu is natuurlijk een pak meer gedetailleerd [:D] Maar ja, voor de prijs moet je het niet doen.

mardelat

vrijdag 2024 gaan halen bij CL-DECOR; prachtig machien. bij thuiskomst vastgesteld dat ?en van de voorruiten was uitgevallen; na een enorme poespas weer op zijn plaats kunnen lijmen. Rijdt zeer goed, maar....weeral die lichten, zeer onrealistisch; door de transparante struktuur van de lichtblokken krijgt men het effekt van autolichten; dat wordt dus uitsleuren die boel en vervangen door leds, na het zwart schilderen van de lichtblokken.

Arbeco

Ook ik ben vrijdagavond bij Tufken m'n exemplaar op wezen halen (Patrick en Monique, nog bedankt voor de gezellige avond trouwens[;)]), en ik moet zeggen dat de loc er zeer strak uitziet. De frontruitjes zaten bij mij wel op z'n plaats, al is het bij de loks van dit type geen nieuwe kwaal. De oudere modellen van Roco hadden hier ook al wel 's last van.... Heb ze nu ook bij allemaal al een keertje vast moeten lijmen. Ach ja, zo heeft de werkplaats ook steeds wat te doen he?[:D]

Groeten Len.
Old diesels never die...

13erke

citaat:
Rijdt zeer goed, maar....weeral die lichten, zeer onrealistisch; door de transparante struktuur van de lichtblokken krijgt men het effekt van autolichten; dat wordt dus uitsleuren die boel en vervangen door leds, na het zwart schilderen van de lichtblokken.

Ik dacht dat er leds inzaten , de kleur van de frontlichten ziet er toch veel te geel uit. Misschien voor traintechnology of brelec om hiervoor een passend setje te maken?

Brossel

Hallo allen,

Vorige week heb ik ook mijn gele 20 gekocht van Roco: de 2025!

Net als de 2024 een prachtmodel. Zie het plaatje.

Groetjes Davy

Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

TrainTechnology

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Rijdt zeer goed, maar....weeral die lichten, zeer onrealistisch; door de transparante struktuur van de lichtblokken krijgt men het effekt van autolichten; dat wordt dus uitsleuren die boel en vervangen door leds, na het zwart schilderen van de lichtblokken.

Ik dacht dat er leds inzaten , de kleur van de frontlichten ziet er toch veel te geel uit. Misschien voor traintechnology of brelec om hiervoor een passend setje te maken?



Het experiment staat al op de agenda, op het eerste zicht is dat zeker mogelijk !
Dat zwart schilderen zal normaal nergens voor nodig zijn, een dergelijk strooi-effect krijg je pas bij LED's die veel te fel branden. Dat zal bij ons niet gebeuren [:o)]

Als het projectje doorgaat, dan horen jullie er zeker van.

Mattias

tufken

Hallo Matthias,

M?rklin heeft ook zo een deel loc's met die lelijke leds,
dus nog werk voor de toekomst.

Patrick
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


theedooz

Begrijp ik goed dat het DC model het nummer 2024 heeft en het AC model het nummer 2025? Of kan je kiezen voor 'n nummer?

Grtz!
Tedo
 

Brossel

Dag Tedo (en anderen),

Mijn model van de 2025 is ook gewoon een standaard DC versie.

Zonder geluid of andere poespas...

In concreto is onder het zelfde catalogusnummer blijkbaar een 2024 en een 2025 uitgegeven. Overigens heb ik op internet verder alleen nog maar modellen van de 2024 gezien. Ik was dan ook verbaasd dat bij Brekelmans de 2025 in de vitrine stond. Dacht eerst ook dat het een AC of een sound versie was...maar nee, gewoon DC.

Typisch h??

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

BD1701

Raar, dat er nu dus blijkbaar ook een 2025 (geel uitvoering) is uitgekomen bij roco, en dan nog wel onder hetzelfde? ref. nummer, dit doen ze om verwarring te scheppen zeker??
Enfin, ik heb eind vorige week mijn exemplaar van de reeks 2024 gaan halen in de winkel, en ik moet zeggen, gewoonweg een prachtig model van roco, die toch wel wat verbeterd is op een aantal punten, tegenover de roco's reeks 20 die al reeds zijn uitgebracht. Vooral de bevestiging van de koppeling sprong dierekt in het oog die naar mijn mening beter is dan de vroegere. De rij-eigenschappen zijn ook heel goed, hopelijk komen nu vlug (2007 hoop ik) de blauwe reeks 20 opnieuw op de markt in een verbeterde versie, en in de recenste schildering uiteraard.
Kan iemand al iets bevestigen voor de komst van de reeks 20 in blauwe uitvoering ??
 

tufken

Dat houden ze nog in beraad, ik denk dat ze eerst de groen gaan uitbrengen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


theedooz

@ Davy; leuk van Roco dat je je nummer zelf kunt kiezen. Waarom heb je voor de 2025 gekozen? De 2024 is bij mijn weten wat langer in het geel inzetbaar. Aan de andere kant zie je die ook veel meer.
Ik vind de gele kleurstelling erg mooi. Ik heb zelf de blauwe 2018 en zou die zo ruilen tegen een gele. ;-)
 

Brossel

Nou Tedo,

Die 2024 werd geel per 19-12-1977 en blauw per 07-06-1991.
Die 2025 werd geel per 17-01-1978 en blauw per 14-08-1991.

Dat scheelt nu ook weer niet heel veel, toch?  [:)]

Vind het nu eigenlijk wel leuk om de 2025 te hebben, terwijl een hoop andere de 2024 hebben gekocht. Of het nu veel uitmaakt: het is best een mooi model geworden. Zeker als dat thuis met een leuke stam internationale rijtuigen mag rondrijden...

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

tufken

De modellen:

62461    reeks 20 met Sound in DC
68461    reeks 20 met sound in AC

zijn beschikbaar in Belgi? vanaf begin volgende week.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Tom

Tom