weer treinen tussen Lanaken - Maastricht

Gestart door hobbyist, 23 augustus 2006, 21:00:42 PM

factageklerk

ik ken de situatie van de heropening van de rijn niet volledig maar ik dacht dat men deze goederenlijn ging heractiveren en naar ik meen dacht ik toch dat europa nederland op de vingers heeft getikt i.v.m. deze kwestie ik denk nochthans dat nederland ook niet slecht zou varen als deze verbinding terug nieuw leven word ingeblazen zeker nu dat de liberalisering van het europees spoorwegverkeer op volle gang begint te komen
 

Arbeco

Ach jongens, in NL kan het altijd gekker hoor: Er zijn hier bij mij in de buurt vele agrari?rs van hun boerderijen verdreven, omdat het land waar ze op "boerden" moest worden teruggegeven aan de natuur. Blijkbaar is de broodwinning van een hardwerkend mens niet zo belangrijk als de rustplaats voor een zeldzame vogel die nog nooit iemand heeft gezien... (en die er overigens ook niet komt omdat het gebied nu te nat is..) 't zal de vooruitgang wel zijn jongens[xx(][:D]

Groetjes Len.
(die toch met z'n IJzeren-Rijn 77'er blijft rijden![:D])
Old diesels never die...

n/a

citaat:
Geplaatst door hobbyist

Neerpelt is een heel andere lijn dan Lanaken -  Maastricht
De lijn Lanaken - maastricht Gaat via Genk
De ijzere rijn zal volgens mij ook niet door gaan.



De lijn gaat via Bilzen naar Hasselt en komt in principe niet via Genk. Alhoewel dat ik denk dat men via Bilzen naar Genk kan.

Er zou spraken zijn van light rail tussen Maastricht en Hasselt.
Maar dat is enkel een studie op papier.

De heropening komt in de eerste plaats om een nieuw industrieterrein op de grens tussen Maastricht en Lanaken te ontsluiten en voor het papierfabriek Sappi.

Tom

citaat:
Geplaatst door tbscope

Er zou spraken zijn van light rail tussen ...

Wat is dat dan?
Tom

modelbaanHO

Light rail zijn spoorlijnen waarop met rollend materieel wordt gereden dat veel lichter is dan het klassieke spoormaterieel. Dus geen loks met wagons maar treinstellen die eerder overeenkomsten hebben met trams dan met treinen.
Voordelen: het rollend materieel is goedkoper, maar ook de infrastructuur (spoorbedding, rails, bielzen etc) zijn lichter van uitvoering en dus goedkoper.
Dit wordt al veel toegepast in Duitsland en in Nederland.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be