Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Zuid-Itali

Gestart door Gerolf, 21 augustus 2006, 17:22:17 PM

Gerolf

Is er in Napels en zuidelijker iets te zien op (model-)spoorgebied?
Ik ga er vanaf morgen voor een tijdje naartoe. Op het internet heb ik niet veel kunnen vinden, maar misschien heeft iemand van jullie wel ervaringen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

trainfreak

Op HGBTF zal je die vraag beter stellen, er zaten (ik weet niet of ze er nu nog zijn) daar vroeger enkele mensen van Itali
Spoorse groeten
Dimitri

erik de noorman

Gerolf,

In de buurt van Napels weet ik niet. In de buurt van Cortona (Umbria/Toscana) wel. Maar een aanraader neem  in Italie eens de trein (nevenlijn met stoptrein)het lijkt wel of je in een  groot museum bent terecht gekomen. In sommige stationtjes is de tijd blijven stilstaan. Deze zijn nog volledig voorzien voor een bedrijf met stoomloc's. Hier en daar staat er zelfs nog een te verroesten.

Erik

Gerolf

Ik zal er zeker wel eens de trein nemen. Enkele jaren geleden was dat in Toscane ook al een belevenis. In Calabri? zal het zeker nog wat "nostalgischer" zijn.
Kwestie van modelspoor verwacht ik er niets, dan kan het alleen maar meevallen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pabe

Gerolf, inderdaad, doen wat Erik voorstelt: neem daar eens een kleine nevenlijn... nostalgie tot en met!  Enkele jaren geleden nog zo eentje genomen in Toscane met een rammelende bruine diesel, en die stopte op de onmogelijkste halteplaatsjes, waar een paaltje stond en wat grind naast de bedding gestrooid was - echt in de middle of nowhere.  En we hebben twee spoorovergangen meegemaakt waar de begeleider uitstapte en met een rode vlag de auto's ging tegenhouden...  [8D]  Belissimo [:D]

janjozef

Als ik in juni in Rome was stond in het station een plankarte met daarop de tijden en vanwaar een ganse reeks museumlocomotieven reden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Geen modelspoor tegengekomen, wel een smalsoorlijntje vanuit Cosenza doorheen het Sila-gebergte. Enkele foto's vanop het station Camigliatello:

Jammer genoeg heb ik er niet mee gereden. Die reed immers slechts twee maal per dag [:(]