Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

de reeks 20 in gele uitvoering

Gestart door BD1701, 19 augustus 2006, 18:55:10 PM

BD1701

Naar aanleiding van het binnenkort uitbrengen van de reeks 20 in gele uitvoering door roco, vroeg ik mij eigenlijk af met welke rijtuigen en goederenwagons deze allemaal rond getoerd heeft in Belgi?. Het is uiteraard al een tijd geleden dat deze versie nog op de Belgische sporen heeft gereden (tot eind 2001 als ik mij nie vergis) Dus welke treinen kunnen allemaal gesleept worden door deze toch wel machtige locomotief? Foto's zijn daarbij uiteraard ook meer dan welkom, alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Bjorn
 

diesels

citaat:
Geplaatst door BD1701

Naar aanleiding van het binnenkort uitbrengen van de reeks 20 in gele uitvoering door roco, vroeg ik mij eigenlijk af met welke rijtuigen en goederenwagons deze allemaal rond getoerd heeft in Belgi?. Het is uiteraard al een tijd geleden dat deze versie nog op de Belgische sporen heeft gereden (tot eind 2001 als ik mij nie vergis) Dus welke treinen kunnen allemaal gesleept worden door deze toch wel machtige locomotief? Foto's zijn daarbij uiteraard ook meer dan welkom, alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Bjorn



Tot 1991, niet 2001. Scheelt maar 10 jaar ;-)
En door die locs werden natuurlijk dezelfde treinen gereden als de andere (groene/blauwe) 20's in de periode 1974-1991. Sla er de Spoorweg Journaals over de samenstellingen van de internationale treinen op lijn 162 maar op na:-)

Kedeng Kedeng

Ik dacht dat de reeks 20 nog altijd in dienst is? of niet [:I]

diesels

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik dacht dat de reeks 20 nog altijd in dienst is? of niet [:I]



Gelukkig wel, maar niet meer in het geel he [:D]

ERVIN

Speciaal voor Kedeng Kedeng,foto is woensdag genomen in Berchem.[;)]


Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door diesels

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik dacht dat de reeks 20 nog altijd in dienst is? of niet [:I]



Gelukkig wel, maar niet meer in het geel he [:D]

Ha nu ben ik mee [:D][:D][:D]

Bedank voor de foto Ervin.

rixke rail

Deze foto's zijn niet van mij.
Deze komt uit "Belgische spoorwegen in kleur 1980-1988" van uitgeverij Schuyt & Co.

De beroemde "Freccia del Sole"



De volgende uit "Retro 1991 & 1966" van Editions HK (de vroegere uitgever van Spoorweg Journaal)
Nogmaals de 2024, iets vuiler !



De 2024 en de 2025 waren de enige twee locs, die van de fabriek uit in gele livrei geleverd werden.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

De 2025 (Roco/Jocadis) op mijn baan, met een Railtour-sleep.



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

@rixke rail,is dat de nieuwste uitvoering van Roco?
En hoe zijn de rij-eigenschappen?

tufken

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@rixke rail,is dat de nieuwste uitvoering van Roco?
En hoe zijn de rij-eigenschappen?



Die van Roco moet nog uitkomen, dat zal normaal half september zijn
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


rixke rail

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@rixke rail,is dat de nieuwste uitvoering van Roco?
En hoe zijn de rij-eigenschappen?



Neen Erwin, dat is een oude versie, in opdracht van Jocadis herschilderd. De rij-eigenschappen van de oude Roco-versie dus.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN