Daisy systeem hoe een decoder te programmeren?

Gestart door n/a, 18 augustus 2006, 15:06:56 PM

n/a

Ik ben in het bezit van het Daisy systeem. Ben erg te spreken over het systeem al is de handleiding niet echt makkelijk te lezen. Ik gebruik voor de decoders in mijn locomotieven Digitrax decoders want rij met modellen naar Amerikaans voorbeeld. Nu kan ik maar niet ontdekken hoe je de standaard code die de decoder uitzendt, 03, maar niet veranderen in een ander nummer. Als ik andere loc's wilt laten rijden tegelijkertijd gaat alles tegelijk rijden en daarvoor heb ik geen digitaal systeem gekocht.Weet iemand hoe je de 03 code kunt omzetten in bijv. 82 of 8242?

ERVIN

Hoi,het Daisy-systeem is van Uhlenbrock h?,en dat is net hetzelfde als de "train-navigation"van Fleischmann dat ik in mijn bezit heb,om je decoder te veranderen in een ander nr.heeft daisy daar niets mee te maken hoor,je moet je centrale daar voor gebruiken,ik moet met mijn Twin-Center de volgende stappen ondernemen,eerst moet je naar de prog.mode gaan,dan ga je verder naar Reg.prog.en hier kan je dan het loc-adres veranderen.[;)]

n/a

Ja het Daisy systeem is inderdaad van Uhlenbrock dat was ik vergeten te melden. Het gekke is dat ik mijn CV waardes wel kan veranderen in de loc die geeft dan een klik. Het schijnt dat je met DCC decoders die ik heb, wel het nummer kunt veranderen van Motorola niet. Maar kom er maar niet achter hoe dat moet.

INFO

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi,het Daisy-systeem is van Uhlenbrock h?,en dat is net hetzelfde als de "train-navigation"van Fleischmann dat ik in mijn bezit heb,om je decoder te veranderen in een ander nr.heeft daisy daar niets mee te maken hoor,je moet je centrale daar voor gebruiken,ik moet met mijn Twin-Center de volgende stappen ondernemen,eerst moet je naar de prog.mode gaan,dan ga je verder naar Reg.prog.en hier kan je dan het loc-adres veranderen.[;)]



Nee, Ervin  DAISY is NIET hetzelfde als Train-Navigator.

Train-Navigator is hetzelfde als LISSY. En dat zijn twee heel verschillende zaken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door IvoUP

Ik ben in het bezit van het Daisy systeem. Ben erg te spreken over het systeem al is de handleiding niet echt makkelijk te lezen. Ik gebruik voor de decoders in mijn locomotieven Digitrax decoders want rij met modellen naar Amerikaans voorbeeld. Nu kan ik maar niet ontdekken hoe je de standaard code die de decoder uitzendt, 03, maar niet veranderen in een ander nummer. Als ik andere loc's wilt laten rijden tegelijkertijd gaat alles tegelijk rijden en daarvoor heb ik geen digitaal systeem gekocht.Weet iemand hoe je de 03 code kunt omzetten in bijv. 82 of 8242?




Op blz 26 van de handleiding staat hoe dat moet.

Via CV1 kun je het decoder adres veranderen.
Roep in programmermode CV 1 volg de handeling die in de gebruiksaanwijzing staan, en vul het gewenste adres in.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Oeps,INFO,je hebt gelijk,ik bedoelde idd Lissy [:I].
Sorry,foutje van mij.

n/a

Info, mijn duitse en engelse talen zijn wel redelijk maar kom er niet uit hoe je het 03 adres kunt veranderen. Vandaar dat ik hulp zoek met iemand die het me wil uitleggen.

INFO

CV1 is verantwoordelijk voor het adres.

Dus nadat je prog mode hebt geselecteerd op je Daisy roep je cv1 op.
daarna vul je 82 in als adres en zend je dit.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Und so wird?s gemacht:
? [prog]-Taste gedr?ckt halten: das Display zeigt

? [prog]-Taste loslassen: im linken Feld des Displays wird das zuletzt
benutzte Programmierverfahren angezeigt:
 CV Programmierung
 Register Programmierung
 Sonderoption zur Ger?tekonfiguration
Die Ziffern in den drei rechten Feldern geben die Nummer der zu
programmierenden CV, des Registers oder der Sonderoption an.
? Die [function]-Taste so oft bet?tigen bis das gew?nschte Programmierverfahren
angezeigt wird.
? Durch Drehen am Fahrregler die Nummer der zu programmierenden
CV, des Registers oder der Sonderoption einstellen oder
mit der [off]-Taste die Nummer auf 1 zur?cksetzen.
? Mit der [prog]-Taste die eingestellte Nummer best?tigen.
? Im Display erscheint der Wert des angew?hlten Registers, der
CV oder der Sonderoption, z.B.

? Durch Drehen am Fahrregler den gew?nschten Wert einstellen
oder mit der [off]-Taste den Wert auf 0 setzen.
Hinweis Wird jetzt die [function]-Taste bet?tigt, so wird der Wert in hexadezimaler
Schreibweise angezeigt, solange die Taste gedr?ckt wird.
? Die Programmierung mit der [prog]-Taste starten.
? Das Display zeigt den laufenden Programmiervorgang durch sich
bewegende Striche an. Ist der Programmiervorgang beendet, so
zeigt das Display wiederum Programmierverfahren und Variablennummer
an.
? Den Programmiermodus mit der [lok]- oder der [weichen]-Taste
verlassen.


Prog toets drukken en vast houden totdat de huidige programmermode wordt getoond.

De drie cijfer rechts in het display geven de te programmeren CV, Register of speciale optie aan.

De functie toets zolang drukken totdat de gewenste prog mode getoond wordt, in dit geval 'C'

Met de off toets wordt de waarde op 1 gezet. Is CV1

Met de prog toets het nummer uitlezen. Je krijgt nu als het goed is rechts de waarde 3.

Met de snelheidsregelknop die waarde veranderen in de gewenste waarde.
De programmering met de Prog toets starten, nu zie je een rond draaiend streepje.

Als dat klaar is wordt CV1 met de nieuwe waarde getoond.

Programmeren met lok- of de wisseltoets afsluiten.

Suc6
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Dank je wel INFO voor de duidelijke uitleg van het duits. Heb het geprobeert en het werkt prima. Mijn dag is weer goed [:D]

n/a

Heb toch nog een vraag:

Als je naar de programmermodus gaat dan kun je de onder 'C' de waardes tot aan 999 krijgen. Kun je ook een 4 cijferige code kiezen?

Als je in de 'C' waardes bent en dan bijvoorbeeld 980 invult als je daarna op de prog knop drukt kun je waardes veranderen van 0 tot 255. Deze waardes zijn toch alleen voor het instellen van snelheden voor bepaalde loc's? Of heb ik dat mis?


INFO

Ik snap je vraag niet, wat is het probleem.
Alleen de waarheid ligt in het midden.