Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Sporenplan Geremila

Gestart door geremila, 17 augustus 2006, 20:43:51 PM

geremila

citaat:

Het voordeel van die lange donkerbruine sporen: Rijtijd. Die kan je trouwens nog kunstmatig verlengen door extra schaduwstations (een inhaalspoor in elke richting, op de beide donkerbruine spoordelen)




Hallo,

Zeker een tip om mee te nemen in het plan! [^]

Ondertussen heb ik nog wat bijkomende achtergrondinformatie gevonden over de verschillende stations
Voor wie interesse heeft op volgende link vind je meer...[:p]
http://www.kbs621.hochwaldbahn.info/
Onder meer een plan van het station Cochem in zijn gloriedagen toen er nog een locdepot en werkplaats was en een plan van het station Traben Trarbach anno 1965!!! (bekijk ik zeker nog eens bij de uitwerking) Verder heel wat foto's die details prijsgeven van de omgeving, de stationsemplacementen en bijhorigheden (o.a. dieseltankplaats,goederendepot te Ediger,...)
Ik probeer de komende dagen iets uit te werken in D-rail (zal efkens bezig zijn vrees ik)
@Gerolf: Zou ik jouw plan kunnen inlezen in D-rail (dan heb ik toch al de juiste oppervlakte)?
Tot gauw![:D]

groetjes,

Mike

Gerolf

Ik heb geen idee welke bestandsformaten door DRail ondersteund worden. Corel zal daar waarschijnlijk niet bij zijn, maar misschien Autocad?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

geremila

Sinds mijn herinstallatie van de pc moest ik terug op zoek naar de download van Drail... Gevonden maar spijtig genoeg is deze niet meer gratis (wel tot 50 stukjes maar dat zal in mijn geval niet genoeg zijn h?...)
Gemaild naar de administrator of de oude versie nog verkrijgbaar is zodat ik mijn licentiegegevens kon inputten...[V]NEE -> enkel na betaling nog via denieuwe versie... Dus ik vrees dat ik terug met mijn sjabloon en potlood aan het tekenen ga...[:(]
Wel ondertussen traben trarbach in volle glorie gezien nog foto's opgevraagd van de jaren zeventig zijde goederenemplacement... En dan hoop ik dit al te kunnen uittekenen en misschien een module te beginnen bouwen (deze kan ik dan later aansluiten op de volledige baan.
Wordt vervolgd[:p]
groetjes,

Mike

geremila

Hallo iedereen!

Ondertussen is dit draadje blijven steken. Reden -> wij moeten dit jaar eerst ons dak vernieuwen alvorens er kan gedacht worden aan de constructie van de baan. Ik ben ondertussen al geruime tijd geaboneerd op msm en heb dankzij ??n van onze forumleden alle vorige nummers van msm kunnen aankopen. Ik blijf nogal watertandend kijken naar al dat belgisch materiaal en banen...[:p]
Moet ik nu alles laten vallen en een totaal nieuw belgisch plan uitwerken? Hoe langer het duurt vooralleer ik kan beginnen bouwen hoe meer ik zie waarvan ik denk, hmm knap dat zou ik ook wel willen! De baan Voneche is er zou eentje waarvan ik denk prachtig... Ik heb het vooral voor realistische weergaves (met compromissen uiteraard).
Als alles volgens plan verloopt dan hoop ik eind dit jaar te kunnen starten met de bouw van het station Cochem en dan zien we wel hoe het verder gaat (het zou vooral gaan om de weergave einde tijdperk III en begin tijdperk IVa.

Tot gauw...[:)]

groetjes,

Mike