Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

Floris


SuSke

Het is een leuk baantje geworden .
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RUNE

Het wordt almaar beter, Top  :)

Cozzy

Hey Olivier,

Erg mooi resultaat! Die bomen zijn echt mooi gelukt en brengen het geheel tot leven.
Je zou idd kunnen overwegen van nog extra bomen te plaatsen, kan nooit kwaad  ;)

Doe vooral zo verder man, mooi mooi mooi!

groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

C.B.

Dit ziet er echt goed uit Olivier.
Knappe foto's.
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Merci jongens. De afgelopen tijd links en rechts, en vooral vandaag wat plastiek aan het plakken geweest.

Ik zal mettertijd nog eens een lotje bomen of 10-15 maken. Op zich duurt dat ook geen eeuwen.

Maar eerst mijn plakwerk van vandaag.


Seinhuis

De linkerhoek van de modelbaan gaat normaliter een seinhuis krijgen dat wat geïnspireerd is op B9 bij de vertakking van Neffe (in het boek van de Athus-Meuselijn van TSP heb je hier enkele goede foto's ter beschikking).
Ik ga het gebouwtje sowieso afmaken, of het hier uiteindelijk komt te staan weet ik niet, dat zal veel van de indrukken afhangen die het gebouwtje moet brengen.
Ik hoop alvast van wel!

We zijn er in ieder geval mee van straat.

Allez dag he.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Ben nog wat verder aan het prutsen gegaan.

Enkele plak- en snijsessies verder zaten we aan dit geinige schots en scheve seinhuisje. Nog verre van af, maar het neemt een leuke kliederachtige vorm aan.
Als het maar leuk is.


Het beter schots en scheve modelbouwwerk

Ciao
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris


SuSke

Dat wordt nog een mooi hoekje
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

C.B.

Zeer knap gedaan , Olivier.
Alleen , als ik even dit mag schrijven ;) dat de tunnel niet zwart genoeg is aan de achterkant.
Je ziet de uiteinde ervan vrij duidelijk , misschien kun je iets proberen om het iets donkerder te maken of zo ...  ;)
Groetjes.
Claudio.

Jappy

Heel leuk seinhuisje! Heb je een foto of een link van het voorbeeld? :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Metpetergaathetbeter

is een verkleind vb van een echt

OlivierV

Bedankt voor het Lof.

@Jappy, is gebaseerd op blok 9 bij Neffe destijds.
http://rail-et-fer-en-gaume160.blogspot.com/p/de-la-meuse.html
Hier zijn er een paar plaatjes van te vinden, alsook in het ene boek van TSP over de Athus-Meuselijn.

Citaat van: C.B. op 28 maart 2022, 18:27:07 PM
Zeer knap gedaan , Olivier.
Alleen , als ik even dit mag schrijven ;) dat de tunnel niet zwart genoeg is aan de achterkant.
Je ziet de uiteinde ervan vrij duidelijk , misschien kun je iets proberen om het iets donkerder te maken of zo ...  ;)
Mag je zeker hoor.
Bij beursopstellingen is het wel de bedoelingen dat het donkerder wordt door middel van een extra kapje. Thuis als het laatste puzzelstuk om de baan rond te maken er niet in zit heb ik er niet zo'n erg in. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Geen probleem hoor , maar op de foto viel het wel wat op  ;)  , maar goed om te lezen dat dit verder wordt aangepast.
En dat seinhuisje ziet er nu al zeker geslaagd uit.
Ben wel benieuwd als dit volledig is afgewerkt.
Groetjes.
Claudio.