Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

Fretbol

Mooie ruimte, ziet er nu al een ideale mancave uit met treinen en gitaren  ;)

Floris

lekker hobbyhok hoor! Nu kan je serieus los! 8)

SuSke

Mooie ruimte, maar ik mis een "werk"tafel om te modelbouwen  ::) ::) 8) 8) 8)  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Citaat van: SuSke op 18 augustus 2020, 09:45:44 AM
Mooie ruimte, maar ik mis een "werk"tafel om te modelbouwen  ::) ::) 8) 8) 8)  ;D

kan misschien eventueel aan de computertafel
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Citaat van: 59erke op 18 augustus 2020, 11:03:00 AM
Citaat van: SuSke op 18 augustus 2020, 09:45:44 AM
Mooie ruimte, maar ik mis een "werk"tafel om te modelbouwen  ::) ::) 8) 8) 8)  ;D

kan misschien eventueel aan de computertafel

Ik werk inderdaad altijd aan de tafel waar mijn pc aan staat, daar ligt ook mijn snijmat, als ik aan het werk ga schuif ik toetsenbord vooruit en muis opzij.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 18 augustus 2020, 09:45:44 AM
Mooie ruimte, maar ik mis een "werk"tafel om te modelbouwen  ::) ::) 8) 8) 8)  ;D

Frans,
Zijn "model" wil niet op de werktafel gaan liggen, alles gebeurt daar in bed...! :D :D

;)

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 18 augustus 2020, 13:13:35 PM
Citaat van: SuSke op 18 augustus 2020, 09:45:44 AM
Mooie ruimte, maar ik mis een "werk"tafel om te modelbouwen  ::) ::) 8) 8) 8)  ;D

Frans,
Zijn "model" wil niet op de werktafel gaan liggen, alles gebeurt daar in bed...! :D :D

;)
Ze zijn nog jong hé.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Chrisrail

#293
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Ik zal er hier nog eens een lap op geven. Vandaag 't kot voor mij alleen, tijd om de houtzagerij te openen!

En zo na de vakantie zijn er weer heel wat inspiratie en goede ideeën mijn hoofd ingesijpeld.


Linkermodule Stationsemplacement
MIjn fictief station van Nonceveux kreeg reeds eerder een kleine linkermodule van 26*45cm, het stoorde me wel dat ik uit het zicht moest gaan met locs tijdens rangeringen om van spoor te wisselen of om op hoofdspoor terecht te komen. Aangezien ik nu toch verhuisd was en langs deze kant nu ook wat meer plaats heb werd er een quasi vierkante modulebak gemaakt waar een stel overloopwissels op zullen passen. De wissels zullen wel wat moeten aangepast worden, maar dat komt wel snor. Tevens kan het uithaalspoortje/koedzak wat langer zijn op deze manier.
Verder is er nog wat inspiratie gevloeid uit het door TSP uitgebrachte boek over lijn 154 wel ik in mijn verlof gelezen en bekeken heb om een blokpost in deze hoek te gaan voorzien, iets wat mijn inziens niet zou misstaan denk ik.
Een deel van de scenery van het vorige smalle bakje zal zijn weg wel terugvinden naar hier.

Achterop zien we de bocht van de flexibele opstelbundel welke reeds eens gemonteerd werd aan deze bak zodat het zeker goed past en klopt, bij het smalle bakje was de overgang niet al te lekker en kon ik tijdens de opendeur van AMSAC niet met alle materiaal dat ik bij had vlot over de overgang.
Eens het houtwerk voor allerlei zaken achter rug is kan er weer naar hartelust scenery gebouwd worden!


Module Brug van Nonceveux

Nadat de brug zo'n 2-tal of is het al 3-tal jaar geleden gebouwd werd en de brug 500x verplaatst is van links naar rechts heb ik er toch eens werk van gemaakt om aan een modulebak te beginnen waar deze brug tot z'n recht kan komen.
Afgelopen dag was een drukke dag qua houtwerk, met dit stukje houtwerk is het kader compleet waar de brug op zal komen te zitten. Na wat dubben is ook beslist om ze toch dubbelsporig uit te voeren zoals dat het geval was tot voor de elektrificatie van L42.
Momenteel zal de module met brug nergens op aansluiten, behalve dan aan de zichtbare kant van mijn flexibel opstelstation in kleine vorm zoals deze op de hobbykamer staat opgesteld (zie eerdere foto van anderhalve maand terug).
Er zal nog wat moeten geschoven worden met de juiste plaats van de brug, maar goed, dat is deel van het modelbouwer zijn. Het tunnelportaal aldaar samen met de wegbrug over het spoor zal ook "nagemaakt" worden in H0.

Waar 2 weken op reis rondtrekken al niet goed voor is. De inspiratiezak is weer helemaal opgevuld!

Ciao
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Val-Rikard

Mooie brug die goed tot zijn recht komt ! M.a.w. een mooie brug in een mooi landschap, een mooie trein is dan de kers op de taart.  :)

OlivierV

Nog een beetje verder gedaan.

De ruwbouw van de module werd deze voormiddag afgerond, snel even een trein genomen om hem te presenteren.
Poten werden er tijdelijk even onder gezet.

To-Do:
- Eigen poten maken voor de bak volgens beproefd concept.
- Gaatjes boren om hem te koppelen aan de opstelsporen, maar ook Fremo-compatibel (dus ook MHR compatibel).
- Klein tussenstukje maken in de flesibele opstelbunde zodat deze bak er naadloos in kan (spoor maakt hier een lichte S, dus dat moet opgevangen worden.

Alvast genoeg houtwerk voor dit weekend, tijd om bootje te gaan varen op de Leie.


Ruwbouw module y Olivier Vleminckx, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

55erke


Hoy,
Dat gaat een prachtig stukje worden , ideaal om mooie foto's te maken.

Groetjes
Johan

Gerolf

Citaat van: 55erke op 20 september 2020, 14:46:44 PMDat gaat een prachtig stukje worden , ideaal om mooie foto's te maken.

Dat denk ik ook  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Citaat van: Gerolf op 20 september 2020, 14:51:10 PM
Citaat van: 55erke op 20 september 2020, 14:46:44 PMDat gaat een prachtig stukje worden , ideaal om mooie foto's te maken.

Dat denk ik ook  8)

Sluit ik mij volledig bij aan!