Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Ze leren het niet af

Gestart door Peter, 13 mei 2017, 11:57:48 AM

Peter

Gisteren was het bijna weer zo ver. Hier aan de overweg aan de stopplaats Hoboken-Polder stak een vrouw met aan de hand nog een meisje van een jaar of 6-7 door de gesloten slagbomen toch nog vlug over. De bestuurder van de trein komende uit richting Boom (15.30h) heeft het geluidsignaal gebruikt waarop de vrouw met kind nog vlug weg geraakte. 
Dit is hier, zeker voor schoolbegin en als de school gedaan heeft een veel voorkomend gebeuren dat vrouwen, mannen met hun kinderen de slagbomen negeren. Politie?? nooit te zien
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Ik begrijp zoiets niet, denk dat de jonge ouders eens dringend opvoeding moeten volgen inplaats van op de smartphone te hangen

Klaas Zondervan

Heb zoiets vorig jaar meegemaakt in Sinaai. Ik stond voor de gesloten overweg te wachten terwijl een jong stel naast me aanstalten maakten om over te steken omdat ze de wachtende trein nog wilden halen. Door luid toeteren van de treinbestuurder zagen ze daar toch maar van af. Heb ze er toen even op gewezen dat van de andere kant een doorgaande trein naderde. Daar verschrokken ze toch wel van.

vyncky

jong en oud, de leeftijd maakt niet uit. Het blijft een probleem dat men niet kan oplossen met draad of struikelmatten...

Als de politie in het zicht staat gebeurt het niet, wel als ze weg zijn...

Ooit meegemaakt in de bocht van Ekeren. Er wilde een vrouw met de fiets de sporen over steken, ze zag dat er politie stond en ze bleef wachten tot ze weg waren.
Ik heb ze aangesproken, maar dat hielp niet... Een beetje later kwam die (slimme) agent terug te voorschijn...

Resultaat €3000 boete en voor het gerecht komen... en toen vloeide de traantjes...

Ooit in Kijkuit de trein 10 minuten in het station blijven staan. De bestuurder weigerde van verder te rijden, tot die persoon van de trein ging. En uiteindelijk ging die er af! en de trein vertrok verder...


Anderzijds, sinds de nieuwe software in gebruik is (EBP Berchem) blijven de overwegen langer toe, wanneer de trein weg is. Soms tot 10seconden langer dan vroeger. Is dit dan nodig? Dit werkt het alleen nog verder in de hand...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

D_Loc

Citaat van: vyncky op 13 mei 2017, 13:00:40 PM
Anderzijds, sinds de nieuwe software in gebruik is (EBP Berchem) blijven de overwegen langer toe, wanneer de trein weg is. Soms tot 10seconden langer dan vroeger. Is dit dan nodig? Dit werkt het alleen nog verder in de hand...

Yannick
Dit doet mij denken aan Kautenbach (L) enkele jaren geleden, toen er nog halve slagbomen stonden en er nog doorgaande treinen van Luxemburg naar Wiltz reden. De spoorbomen gingen al naar beneden voordat de trein in het station van Kautenbach was. Soms stond je 10 minuten stil voor gesloten spoorbomen terwijl geen trein te zien was. Veel automobilisten gingen daarop maar slalommend tussen de spoorbomen door, wat ik heel begrijpelijk vind want het had meer weg van een storing.
Nu kan dit niet meer aangezien er nu aan beide zijden van de weg 2 slagbomen staan die de volledige overweg afsluiten. De doorgaande treinen van Luxemburg naar Wiltz zijn ook afgeschaft, nu moet je weer overstappen in Kautenbach als je naar Wiltz gaat. Hiermee is het hele lange wachten voor de spoorbomen ook voorbij hoewel het soms nog enige tijd kan duren.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Peter

De wachttijden hier aan de overweg zijn vrij kort, dus dat is zeker geen ekskuus. Maar blijkbaar is voor velen die enkele ogenblikken van hun tijd meer waard dan hun leven.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Mijn moeder heeft me in Lier aan het station dat ook 'ns geflikt.  We liepen om onze trein te halen en de slagbomen waren reeds gesloten en de trein stond reeds aan het perron aan de overkant.   Toen we overstaken werden we bijna gegrepen door een losse 62.  Ik was toen 8 jaar en kende het type 62 nog niet, maar het plaatje staat in m'n geheugen gegrift.

Ik herinner me ook dat de begeleider razend was op haar  :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Citaat van: evan op 17 mei 2017, 17:36:15 PM
Ik herinner me ook dat de begeleider razend was op haar  :)
Meer niet? Heb in NL ook wel meegemaakt dat de conducteur zei: heb je zo'n haast? Dan wacht je maar op de volgende trein.

efl045

In Tsjechië kunnen ze er ook wat van...terwijl wij als brave motards stonden te wachten zagen we zoveel voetgangers oversteken dat het meer 'Place m'as tu vu' in Knokke leek dan een spoorwegovergang :-(
'k Vraag mij af hoeveel er daar omver gereden worden...


Davy

Vorig jaar in Ingelmunster station e jong meiske zien overlopen aan de gesloten overweg toen er plots een andere trein de bocht rondkwam. Wat als die nu per ongeluk struikelt dacht ik toen.
ik zie dat daar regelmatig eerlijk gezegt.

Michiel

#10
Ik zie ook dergelijke stuaties bijna wekelijks.

Eergisteren in Waterloo zat een pumel (jaar of 16) op de perronrand met de benen over de rand te bengelen. Trein komt van uit de bocht, hevig toeterend. De jongen doet gebaar van "rustig maar"! En hij trekt z'n veters nog eens aan. De trein toetert nog eens, luid en lang. De jongen klimt overeind, 10m voor de trein voorbij komt. Je snapt het soms helemaal niet.

Vandaag een groepje van 4 jongens (jaar of 10-12) met hun trottinetten springschansjes aan het spelen onder de brug van Eigenbrakel naast de sporen, van geen gevaar bewust.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

zeer actueel  >:(

http://www.gva.be/cnt/dmf20170518_02887760/bestelwagen-raast-over-afsluitende-overweg-in-deurne

Maar let op de nummerplaat, want die kerel denkt dat ze hem toch niets kunnen maken  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Johnnytrein

Grappig het gebeurde in de Deunestraat in Mortsel en niet in Deurne, hopelijk krijg de chauffeur een goede boete.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

loebaske


:D :D :D dat zien ze niet, als je een simpele kleine overtreding doet...dan zijn ze daar, want dat is gemakkelijk om promotie te maken ....
hoe zou het komen dat we zo negatief tegen de flikken zijn...vind dat zo erg

Cozzy

Het Russische systeem van overwegen valt te overwegen... ;D

Effective railway crossing
, on Flickr
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog