Diesel type MW41 van Mehano

Gestart door bumper, 04 mei 2017, 21:19:02 PM

55erke


Hoy
Ik heb zo nog niet marklin locs die problemen  hebben met de slanke k wissels.
Het lijkt soms zelfs of fabrikanten hun 3-rail producties enkel testen op gewone wissels.
Het probleem zit hem natuurlijk in dat alles bij zo een slanke wissel wat korter op mekaar zit...
Maar om positief te eindigen er zijn er vele die bewijzen dat het perfect kan om locs te maken die het prima doen op k-rail :
Mehano 51
VBV 23
Ls models 27
Roco 20
Enz....

Groetjes
Johan



philippe_007

Citaat van: bumper op 20 mei 2017, 19:14:40 PM
Peter,

Al de andere wissels kunnen op de traagste snelheid genomen worden. Daar is dus geen probleem. Juist die ene wissel bereden in de richting van de splitsing geeft problemen, in de andere richting niet.

Bij deze ene wissel zullen de puco's juist iets hoger steken dan bij de anderen. Kan je deze niet proberen een beetje naar beneden te duwen? Het zal vermoedelijk heel miniem zijn...
Je kan natuurlijk ook uw wielen van de loc vervangen door iets grotere diameter, maar dat zal dan mss esthetisch minder mooi zijn.

Metpetergaathetbeter

kun je die naar beneden duwen? :-\

philippe_007

ja, geen centimeters, maar wel een klein beetje,
je kan ze natuurlijk ook een beetje afvijlen...

bumper

De puntcontacten verlagen was ook een idee in het begin. Maar dat wil ik als een allerlaatste poging behouden. Want eenmaal verlaagd is de zaak onomkeerbaar. En als het resultaat dan niet is wat het moet zijn, dan heb ik mogelijk een wissel verloren. De puntcontacten zijn inderdaad vrij hoog, maar ik denk dat dit noodzakelijk is. Tijdens mijn zoektocht naar de oorzaak heb ik gezien dat de sleper nogal fel op en neer gaat als hij over de wissel gaat. Het is alles behalve rustig. Verlagen zou wel eens contact met de rails kunnen veroorzaken, en dan ben je geen stap verder, integendeel.
Grotere wielen, had ik ook al als optie gedacht, maar het aandrijftandwiel overbouwen zal niet eenvoudig zijn denk ik. Een gedetailleerde tekening van het aandrijfmechanisme heb ik niet, en tot hier toe ook niet gevonden.
Toch iedereen bedankt voor het meedenken.
Ludo.