Gezocht: NMBS Braunschweiger livrei 1926

Gestart door Michiel, 20 maart 2017, 09:00:46 AM

Michiel

In 1926, net na de oprichting van de  NMBS, wordt een nieuwe huistijlkleur aangenomen voor de rijtuigen: "Braunschweig" groen. Maar ik vind geen informatie over de volledige livreibeschrijving: kleur dak, onderstel, biezen, opschrift, logos...? Wie kan me helpen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Heeft niemand literatuur of documentatie waarin beschreven wordt hoe die "Braunschweig"-livrei voor rijtuigen van de NMBS van 1926 eruit zag? Misschien een tip waar ik het zou kunnen vinden?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Er staat me vaag iets voor dat deze antieke livreikleuren vroeger op dit forum werden besproken door Huugooke     (  ?  )

argilla

Citaat van: Herwig op 21 maart 2017, 09:13:31 AM
Er staat me vaag iets voor dat deze antieke livreikleuren vroeger op dit forum werden besproken door Huugooke     (  ?  )


Waar zit die overigens Huugooke,  long time no see
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Herwig, ik heb met een paar sleutelwoorden zitten zoeken, maar jammer genoeg nog vind ik niet terug wat je "vaag iets" je had verteld. Maar toch bedankt voor tip, ik zal later, wanneer ik wat meer tijd heb, dieper graven in de catacomben van het MSM-forum.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig


Michiel

Ik heb ondertussen het bewuste draadje van Huugooke teruggevonden (bedankt Herwig), waarin hij ook een autorail type 600 ombouwt tot Belgisch model, met eveneens een egaal-groene versie. Jammer dat de foto's werden verwijderd, maar uit de tekst leid ik toch ook een hoop speculatie af. Ik vermoed trouwens dat zijn egaal-groen versie die is van nĂ¡ de twee-kleuren periode, 1948-1955. Huugooke ging er van uit dat in 1930  de NMBS Duitse stellen heeft overgenomen, maar ik lees toch de de NMBS de stellen heeft besteld en laten bouwen door EVA, en dus waarschijnlijk wel op maat van de NMBS gemaakt. Ik ben dus nog niet wijzer geworden.

Huugooke's draadje: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22368.0.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig


Herwig

aan Michiel,                       21mrt'17:                 Je hebt  PB , nu  ivm  Huugooke....

Michiel

Bedankt Herwig. ik heb je net een e-mail gestuurd.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)