Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Kibri

Gestart door Peter, 02 augustus 2006, 15:37:17 PM

Peter

Ben eindelijk zover dat ik het glas in de ramen van mijn station van Kibri, samen met de PB sets kan plaatsen.
Wat is de beste manier om het glas (dun doorzichtig plastiek) tegen de messing ramen te lijmen. (cyanoacrylate lijm geeft witte dampen,plastik lijm houd niet en twee komponenten lijm lijkt ook niet te houden. Het moet wel zo goed als ondoorzichtig zijn want het "glas" van de luifel moet ik er ook mee kunnen doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

erik de noorman

Peter,
Ik lijm die dingen met een produkt dat watereffects heet van woodland.
Het word normaal gezien gebruikt om boeggolven en dergelijke na te bootsen. Het ziet eruit zoals houtlijm maar na drogen klaart het glashelder uit. De droogtijd vraagt wel wat tijd.

Een ander alternatief is de secondelijm van Zapp die hebben een soort dat geen wittelijmsporen nalaat. De produkten van Zapp worden in elke betere modelbouwwinkel verkocht. Ik koop deze bij Tam in Grimbergen.

Erik.

Rochevalien

Peter,Micro Cristal Klear van Microscale is daar heel goed voor,trouwens om alle raampjes in te zetten.Ziet er uit als witte houtlijm maar is het niet.

Gerrit

factageklerk

ik heb ook het belgisch station van kibri opgewaardeerd met een messing set van PB messing dat is vrij goed gelukt voor de eerste keer op de ramen en luifel heb ik niets op aan te merken het dak is wel wat anders dat was kromgetrokken naar buiten uit m'n dak naar de vaantjes natuurlijk[:(]gelukkig heb ik via kibri nog aan een nieuw setje daken geraakt nu kan ik dat terug herstellen ook de witte versie van het belgisch station heb ik maar omdat ik niet dezelfde fouten wil maken als bij het vorige wou ik vragen of jullie me wat goede tips konden bezorgen
groetjes
 

Peter

Hallo allemaal,

Cristal clear van Micro (nu Superscale) heb ik in huis. Mijn zoon gebruikte die produkten vroeger (ik ook soms voor plastiek modelling), maar het was me nooit opgekomen dat je ze kon gebruiken om dat "glas" te lijmen. Bedankt voor de tips ,ik ga het zeker proberen, zogauw....ik die verdomde deurklinken op de deuren heb aangebracht.
WAAR IS MIJN VALIUM ???
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Peter ik heb geen valium liggen maar wel een dwangbuis, volstaat ook [:D][:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Oesje, iemand nood aan een gele koets met witte
paarden ???
Op den duur zou ikke het zelf hebben  [:D][:D]

Peter

Probeer maar eens aan een niet modelspoorder of een leek uit te leggen dat je deurklinken op deuren aan het monteren bent op schaal 1/87.
Ze bekijken je met een blik die weinig goeds voorspeld, en je hoort als ze achter de hand tegen elkaar praten woorden als "Amede?, witte koets e.d.
In elk geval nog drie klinken en GEDAAN !!!
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

allee Peter, ge moet alleen zorgen dat ook de sleutels in het slot zitten, Ik zie dat ge dat vergeten zijt [:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem