Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Voor de rappe mannen...

Gestart door Rochevalien, 31 juli 2006, 18:50:11 PM

Rochevalien

Binnen 10 min begint er een aflevering van Rail Away op Ned 1,over stoom in Engeland en dit op alle weekdagen!(meestal  over stoom)
Spurt nu naar jullie DVD recorders ,flatscreen tv,s of ze je PC tv aan! videorecorder kan ook nog:D

Gerrit

tufken

Gerrit bedankt, ik ben op tijd

Als je komt heb je nog een pint of een koffie tegoed
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Rochevalien

Vergeet Arte niet h? ,om 20.15.over Sicilie ,heb ik mij ook nog nooit beklaagd om dit te bekijken.

Gerrit

Peter

Voor degene die een schotel-antenne hebben voor de Astra sateliet, is er elke zondag-namiddag rond 16.00 H op de SWF/BW, dat is de S?dwest funk oftewel Baden-W?rtenberg het programma "Eisebahn Romantik" door de bekende Hagen von Ortloff. In het Duitse magazine "Z?ge" worden deze uitzendingen uitvoerig besproken (samen met nog andere onderwerpen)
Dit magazine word hier in verschillende dagblad/boekhandel verkocht, dikwijls samen met een DVD
Met vriendelijke groeten
Peter

edemul

Nog via een digitale ontvanger (met schotel) te bekijken is de Duitse
BAHN TV.
Deze zender is ook te bekijken via internet,
www.bahntv-online.de

ysbeer

wellicht oud nieuws sorry dan.

Bijna elke nacht zend de ARD (duitsland een)die schonste bahnstrecke uit.
In de cabine van diesel of e lok is een camera gemonteerd die de gehele rit filmt.
ER zijn duitse maar ook wereld trajecten.
wordt in delen uit gezonden,maar wie ze allemaal op neemt en achter elkaar zet krijgt de complete rit te zien.
Heden rijdt men in noord duitsland Bremen-nordeich.
Tijd info

ARD teletekst pag 304 vor vanacht en 308 voor volgende nacht.

als er belangstelling is weet ik nog wel meer
heb ook dvd van diveresen strecken.(home made)

wim ysbeer

FREMO e.V. - afd België

[:I]   [:D]

Voor de mensen die van stoom houden in een zeer mooie omgeving is er vanavond op NL 1 om 19:00 -> RailAway met een reportage over een stoomrit in Wales.

Ook op ARTE om 20:15 een reportage in Oostenrijk (SALZKAMMERRGUT) en morgen op dezelfde zender de internationale verbinding tussen het Rh?nedal en AOSTA.

Op BBC 2 om 21:00 ; FRED DIBNAH's World of steam, de man was een ware levende legende over bijna alles wat met stoom werd aangedreven. Zeker de moeite waard.

Mvg[^]
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

ysbeer

Mijnheer Fremo

Lees nu eerst eens wat andere al schreven,ik weet wel dat is natuurlijk niet zo belangrijk als blauw aangezetten berichten.
Maar het zou wel van enige respect voor andere getuigen.

Wim ysbeer


Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Mijnheer Fremo

Lees nu eerst eens wat andere al schreven,ik weet wel dat is natuurlijk niet zo belangrijk als blauw aangezetten berichten.
Maar het zou wel van enige respect voor andere getuigen.

Wim ysbeer





Bedankt Wim, ik vraag me ook af wanneer daar verandering in komt, want het begint redelijk tegen te steken

rgp

Dag,

idd leren lezen; de info van FREMO gaat over andere tijdstippen en zenders.

Roland

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rgp

idd leren lezen; de info van FREMO gaat over andere tijdstippen en zenders.
Dat is zo, Roland
Ik denk echter dat ze de inhoud niet hebben gelezen, maar alleen (ge?riteerd) op Herman's blauw hebben gereageerd.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ja dat begint serieus op een vete te lijken hoog tijd dat ermee gestopt wordt. gelukkig komt die voorlopig maar langs een kant, en dat is niet van fremo, maar 't begint ferm mijn kl*** uit te hangen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef
't begint ferm mijn kl*** uit te hangen.
Kan ik begrijpen, Jan.
Als door een kleur al geen berichten meer gelezen worden is er iets mis.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

en als zijn gegevens nu op niets trokken zou ik het nog begrijpen maar ze kloppen altijd. Herman heeft zijn nadelen in zijn schrijven, maar sommige reacties vind ik overdreven.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Een vete wil en zal ik ook niet ontketenen.
Wat ik ook zeker niet wil is op de man spelen,absoluut zijn de informatie die heeft geeft vaak goed.
Maar de info over rail away was al gegeven.
En wat steekt mij eigelijk het meeste.
Veel mensen geven hier op het forum uitstekende en betrouwbare informatie.
Ze doen dat onopvallend in zwarte tekst zonder strepen hoofdletters e.d.
Ik vind en daarna horen jullie mij er niet meer over dat ook deze mensen de waardeering verdienen juist omdat ze niet opvallen maar wel goed werk verichten.
Niet de vorm maar de inhoud van de boodschap bepaalt de waarde.
En als de boodschap goed is(en dat bestrijdt ik niet) dat heb je verdere toeters en bellen niet nodig.
Maar laten we a.u.b niet met een in de ruzie sfeer belanden,ik ben het niet met de fremo manier eens,dat mag toch.
maar nogmaals als mens heb ik geen problemen met herman.

wim ysbeer