Kolenspoor As

Gestart door Gerolf, 31 juli 2006, 10:56:34 AM

Gerolf

Gisteren was ik aan een fietstocht in Limburg bezig met de schoonfamilie. Verrassing: een overweg, aan een prachtig gerenoveerd stationsgebouw, een Deutz locotractor met twee K3-rijtuigen aan de haak, een Mitropa wagen, diverse oude goederenwagens, ... :0
Tevens een schaalmodel (schaal ongeveer 1/3 !) van een diesel 62 (denk ik) met rijtuigjes met overdekte-toeristen-zitbanken op een "smalspoor"-lijntje, ...

En ... ik had mijn fototoestel vergeten V en niemand in het gezelschap had er ??n bij :(
Hebben ze daar een winkeltje ... in de hoop postkaarten te vinden ernaar toe ... helaas, geen postkaarten of wat voor foto's dan ook, enkel een foldertje, met hun web-adres: urlwww.kolenspoor.be/url
De website oogt mooi, de (commerci?le) toeristische uitbating van het lijntje staat er echter voorop. Er zijn jammer genoeg weinig foto's of beschrijvingen van hun materieel te vinden, maar dit verandert later misschien wel.

Ik kende het bestaan van deze (jonge) vereniging niet :I
Oh ja, in hun "hoofdkwartier" stond ook een H0-treinbaantje (modelbaan zou ik het echter niet durven noemen ;))
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Ik heb ze een paar jaar geleden eens gezien op TV.
Ze hadden een valentijnstrein georganiseerd waar de koppels op de gelijknamige dag mee konden.
Tom

Kedeng Kedeng

Ze hebben daar ook een slaaprijtuig waarin je kan overnachten
Stond laatst in het belang van Limburg,
en de prijs weet ik niet meer voor een nacht maar het was zeker niet duur.

trainfreak

Ik heb ze eens gezien op 'Afrit 9' of 'Vrolijk Vlaanderen' zoals je het nu op tv ziet.

Het is 1 van de kleinere, tot nu toe onbekende verenigingen in Belgi
Spoorse groeten
Dimitri

janjozef

kolenspoor As bestaat anders al vele jaren, maar zij gooien zich eerder op toerisme.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ja, maar toen ik daar vorig jaar gebruik van wilde maken stond ik voor een dichte poort....

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:

Ja, maar toen ik daar vorig jaar gebruik van wilde maken stond ik voor een dichte poort....

Die wagon is sinds 1juni dit jaar pas geopend,
Dus ook al was die poort open je kon er toch niet in slapen.

DelticPower

Als jullie naar As gaan om naar de trein te kijken, en je wilt stoppen met roken heb ik nog wel een telefoonnr van iemand in As. Een behandeling en je rookt niet meer. Prijs is mij onbekend. Maar bij de huidige tabaksprijzen zo terug verdient.
PS krijg hiervoor geen commissie, maar daar ik van nabij heb meegemaakt wat longziekten met zich mee brengen, maak ik toch even reclame.
Groeten van Jan

ERVIN

Ja Delticpower,ik zou eigenlijk eens dringend moeten stoppen met roken.[xx(]

DelticPower

Ervin, je hebt mail. succes.

Klaas Zondervan

citaat:

Die wagon is sinds 1juni dit jaar pas geopend,
Dus ook al was die poort open je kon er toch niet in slapen.

Ik het voorjaar van 2004 had ik een krantenartikel over het Kolenspoor gekregen van een kennis die in Genk woont. Daarin stond dat de slaapwagen in september in gebruik zou gaan. Toen ik daar kwam in september 2004 heb ik daar gezellig zitten keuvelen met een paar medewerkers, maar slapen in de wagen was er niet bij. De verslaggever had zich in het jaar vergist, het zou pas 2005 worden. Dus daarom ging ik er in septembert 2005 welgemoed naar toe, met het genoemde resultaat.
Dit najaar ga ik nog eens door Belgi? fietsen, misschein ga ik het weer proberen.

Frans HOOYBERGHS

Een paar weken geleden langs gereden, heel enthousiaste medewerkers ontmoet, en een paar foto's geplaatst.

http://users.skynet.be/hooyberghs-coolsaet/index_bestanden/page0233.htm

hobbyist

Ben er een tijdje lid geweest maar door omstandigheden ?????
Het stationvan As en het voormalig seinhuis heb ik nagebouwd. Had er zelfs een diorama staan van het station in 2003.
hier zijn enkele foto's van 2003

Gerolf

Kijk eens aan, nog behoorlijke foto's ook.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ben er nog nooit geweest mischien bij gelegenheid ook eens mangs rijden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem