Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Overall

Gestart door Frank, 05 januari 2017, 18:50:46 PM

Frank

Hoi,

na jaren verzamelen en meelezen hier op het forum, zijn we met frisse moed, maar eens begonnen aan iets concreets. Mijn interesses liggen vooral bij het goederenvervoer liefst met een diesel ervoor  :). Nu veel plaats voor een uitgebreide baan hebben we niet, maar zoals zovaak al gezegd, veel plaats hebben we niet nodig en dan raakt het hopelijk ook af. Om een lang verhaal heel kort te maken hebben we van de zweedse winkel een bakje meegebracht dat ergens anders voor bedoeld was, maar wij als modelbouwers hebben vaak een andere functie in gedachte.
naam van het baantje slaat erop dat het eigenlijk overal kan worden gesitueerd en een overall... tja goederen behandelen doen we niet met een kostuum  ;D

foto's zeggen meer dan woorden:








Pierre

Een leuk begin Frank. Een baantje hoeft helemaal niet zo groot te zijn om er plezier van te hebben. En als je overal lekker makkelijk bij kunt komen kan je helemaal op de details concerteren. Succes man. ;)
Groet Pierre.


Frank

bedankt Pierre.
Overal bijkomen zal wel lukken het baantje is ongeveer 25cm diep en 100cm lang  ;)

Frits.

Groot gelijk Frank, wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Toch?
Hier mee valt nog heel veel te modelbouwen.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

Frank

veel lezers weinig reacties  8) vanavond rails maar eens een roestkleurtje gegeven. Morgen rails maar eens definitief op de juiste plaats vastleggen en dan kunnen we balast aanbrengen. Ondertussen kunnen we verder nadenken over hoe we het verder gaan invullen.
Vraagje: bij privé aansluitingen hoe wordt daar gezorgd dat de lading niet buiten profiel valt? Ik veronderstel dat ze niet allemaal een lading mal hebben? Hoe doet men dit tegenwoordig?

doomslu

Ik vind het een uitstekend begin: niet te groot zodat het ooit af zal zijn.
We zijn benieuwd naar het vervolg.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Achtergrond gebouwen van scalescenes? Mooie aanzet.

Erik.

Frank

Inderdaad scalescenes  :) . Een combinatie van een paar modelletjes. Ben alleen nog een oplossing aan het zoeken voor het dak. Er komt misschien nog een luifel aan, maar ik twijfel daar nog over.

erik de noorman

Scalescenes heeft verschillende dakbedekkingen in hun schema. Van verweerde en nieuwe golfplaten, roefingdaken, leien en dakpannen.
Ik gebruik wel de schaal N printen de 00 schaal zijn te grof.

Erik.

Frank

I know, maar ik had gedacht het dak net wel in structuur te doen ipv prints, of is een combinatie niet zo een goed idee? Moesten er nog goede ideeën zijn ik hoor het graag.
Ik denk dat ik hier trouwens nog wat golfplaatjes heb liggen van Wills, morgen eens kijken in de rommelkast :-)

Frank

vandaag hebben we het alleen gehouden bij het proberen balasten. Ik vond het moeilijker dan eerst gedacht.

het resultaat geven we hier weer commentaar meer dan welkom  8)




marctje

Ik denk, op het eerste zicht, iets meer met een borsteltje de bovenkant van de biels vrijmaken want nu kan je problemen krijgen met de slepers en de pukkos ( vergeef me als dit niet klopt, ben geen marklïn rijder ) want je steentjes liggen precies soms hoger. Anders een goede start.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Frank

Vandaag een dagje vrij. Kids naar school, buiten ijskoud meer hebben we niet nodig als "excuus" om te modelbouwen. Vandaag stonden wat verfwerkjes op het programma. het voorlopige resutaat:

straks nog wat poedertjes erover en dan hopen dat we tot een goed resultaat komen.

Frank

avondje knutselen standaardstoodblokje van Marklin maar eens bewerkt voor op t baantje. Kwestie van al eens te oefenen met poederjes.  8)

before



after


doomslu

Dat is een hele verbetering!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *