Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Welke goederenwagen is dit

Gestart door Peter, 04 januari 2017, 14:14:42 PM

Peter

Welke 3-assige goederenwagen is dit en bestaat die in model?

Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Ik zou zeggen 2 Duitse G10's kopen, doormidden kloppen, beetje knippen en plakken en je bent er.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Ik denk dat PeterVG je wél zinvol zal kunnen antwoorden. Het is in elk geval een specialleke  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

En het ziet er met die treeplanken, spaakwielen en remmersbalkon niet bepaald een jongeling uit...

factageklerk

Wat meer info over die omgeving mag ook waar bvb deze foto genomen is
 

Geert

Antwerpen linkeroever?


Dat huis op de achtergrond komt ook voor in het Draadje van Peter over Antwerpen-Linkeroever 2


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

Inderdaad Antwerpen Linkeroever
Zie mijn draadje over het station van Antwerpen Linkeroever
Met vriendelijke groeten
Peter

guy holbrecht

Peter,

Het betreft een sneldienstwagen met drie afdelingen (A-B-C) voor reizigerstreinen (type 2000C 2 1 ). Ik vind hier drie bouwjaren terug. In 1899 werden 20 wagens gebouwd (nr 59314 tot 59333), in 1907 volgden nog eens 10 wagens (59354 tot 59363) en in 1908 werden er 75 aanbesteed (nr 59364 tot 59439). Eén van deze wagens stond op de wereldtentoonstelling te Brussel in 1910. In 1909 en 1910 werden nog 7 wagens gebouwd, doch langer en met draaistellen.

Groeten,
Guy

guydhaese

Citaat van: Peter op 04 januari 2017, 19:42:24 PM
Inderdaad Antwerpen Linkeroever
Zie mijn draadje over het station van Antwerpen Linkeroever
Peter,
Heb je enig idee wanneer die foto genomen is?
Het geheel ziet er echt heel sfeervol uit.
Alleen al die stootblok...  en de perronboorden.
Mvg

Michiel

Een schematich plan met een paar maten is te vinden op Tassingon's Zolder: http://www.tassignon.be/trains/PDF/afdr_06.pdf (pagina 29).  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

CiteerHeb je enig idee wanneer die foto genomen is

Guy, ik vermoed dat deze foto, gezien het nog verzorgde perron oppervlak, ergens tussen begin en halverwege de 60er jaren moet genomen zijn.
Foto's uit het tweede deel van de 60er jaren (tussen 1965 en 1970 (datum van de afbraak) was dat al met wat meer onkruid bedekt. Het zou zelfs kunnen zijn, vermoed ik dat deze foto dezelfde dag genomen is al de foto van de 630.
Heb een mailtje aan Geert Nauwelaerts gestuurd met een vraag in die zin (foto (dia) van de 630 was van zijn vader)
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

#11
Deze foto's van wijlen Hugo Nauwelaerts zijn al meer dan een jaar te raadplegen op Flickr, dankzij zijn zoon Geert. Hierbij de foto's in het station Antwerpen Linkeroever die zijn genomen in de jaren 1967 en 1968:

https://www.flickr.com/photos/131491887@N02/albums/72157651403643899

En er is nog veel meer fantastisch fotomateriaal terug te vinden op deze pagina. Niet alleen Google maar ook Flickr is (soms) je beste vriend, je moet wel even zoeken natuurlijk voor het beste resultaat.
MC

59erke

Citaat van: Peter op 04 januari 2017, 21:10:28 PM
CiteerHeb je enig idee wanneer die foto genomen is

Guy, ik vermoed dat deze foto, gezien het nog verzorgde perron oppervlak, ergens tussen begin en halverwege de 60er jaren moet genomen zijn.
Foto's uit het tweede deel van de 60er jaren (tussen 1965 en 1970 (datum van de afbraak) was dat al met wat meer onkruid bedekt. Het zou zelfs kunnen zijn, vermoed ik dat deze foto dezelfde dag genomen is al de foto van de 630.
Heb een mailtje aan Geert Nauwelaerts gestuurd met een vraag in die zin (foto (dia) van de 630 was van zijn vader)

Peter als je goed kijkt op de kleurenfoto van de 630 in het draadje Linkeroever zie je uiterst links een stukje wat op uw goederenwagen kan lijken (thv perronbord en bank met de zittende dame)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

guydhaese

@ Peter, Michiel en Marc
Hartelijk dank voor de interessante en leerrijke info!
Guy

PeterVG

De wagennummering is een uic computernummering. Dus is de datering van de foto niet ouder dan 1964.