Nieuwe dienstregeling nmbs ?

Gestart door rixke rail, 01 januari 2017, 17:50:11 PM

rixke rail

De trein heeft een bestemming ...   ;D

20161229_152455 by Eric  Baert, on Flickr


Hij stopt in ,,,,,,,,,,,  :-\

20161229_152424 by Eric  Baert, on Flickr


Er zijn tussenstops voorzien, denk ik ...  :-[

20161229_152431 by Eric  Baert, on Flickr


Leuk voor mensen, die niet dikwijls de trein nemen ...
Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OlivierV

Kommaland? Of der heeft zich iemand te veel laten plezieren door drank afgelopen nacht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Klaas Zondervan

Ach, in Nederland rijden stoptreinen (die heten hier sprinters) met een automatisch gesproken halteaankondiging. Ik heb meermalen meegemaakt dat er werd gemeld: het volgende station is ....., en dan werd de naam genoemd van het station waar we net waren weggereden.

nmbssncb

Wees blij Klaas, tenminste geen vertraging...  ;)

Willy
Willy

Michiel

In de Desiros zie je die komma-bestemingen vrij regelmatig verschijnen. Waarschijnlijk werd het ritnummer (of hoe heet dat bij de NMBS) niet ingevoerd. Vrij grappig maar ongevaarlijk. Liever dat dan een op hol geslagen Desiro.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Citaat van: Klaas Zondervan op 01 januari 2017, 22:49:55 PM
Ach, in Nederland rijden stoptreinen (die heten hier sprinters) met een automatisch gesproken halteaankondiging. Ik heb meermalen meegemaakt dat er werd gemeld: het volgende station is ....., en dan werd de naam genoemd van het station waar we net waren weggereden.
Dat is in Antwerpen een gewoonte bij tram en metro

ward

Citaat van: Michiel op 02 januari 2017, 12:39:20 PM
In de Desiros zie je die komma-bestemingen vrij regelmatig verschijnen. Waarschijnlijk werd het ritnummer (of hoe heet dat bij de NMBS) niet ingevoerd. Vrij grappig maar ongevaarlijk. Liever dat dan een op hol geslagen Desiro.  ::)

Treinnummer werd er wel degelijk ingevoerd (zie rechtsboven). Blijkbaar zit er sinds de nieuwe dienstregeling in december een paar foutjes in de SIV, waardoor je dus die komma's ziet...
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Klaas Zondervan

Citaat van: nmbssncb op 02 januari 2017, 12:17:43 PM
Wees blij Klaas, tenminste geen vertraging...  ;)
Er was inderdaad geen vertraging, maar dat was niet de oorzaak. Die berichten zijn gebaseerd op GPS informatie. Misschien was de rijrichting verkeerd ingevoerd.

2012

Heb dat ook al voorgehad, het ligt niet aan de bestuurder of treinbegeleider die treinnummer verkeerd in geeft, maar er lopen blijkbaar een aantal desiros rond met dat probleem, ik ga uit van een slechte update van dat programma, t'zijn er al verschillende die daar last van hebben.

Havoc

Heb in de trein al gehad dat ze na een tijd de beeldschermen uitzetten omdat de vertraging niet meer om aan te zien is.

Van die vertraging gesproken: vroeger riepen ze om in het station dat een trein 5/10/15 minuten vertraging had, en dan kwam die na die afgeroepen vertraging (meestal) binnen. Nu roepen ze "8 minuten" af en zetten dat op het bord en dan loopt die vertraging mee zoals een klok. Maw eigenlijk is dat geen bruikbare info meer. Je denkt "ha, maar 6 minuten dus ik wacht wel even" maar het worden sluipend 15 minuten en je had beter de bus genomen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Ze kunnen ook beter stoppen met het woord vertraging te gebruiken. Ik Nederland is dat een verboden woord. Als een trein te laat is staat op de aanwijsborden op het station: +5. En als het 13 uur 47 is dan roepen ze om: de intercity naar Amsterdam van 13 uur 47 vertrekt over ongeveer 5 minuten. Niks vertraging, hij vertrekt gewoon iets later. ;D