Privé maatschappijen VS. B Logistics

Gestart door ERVIN, 31 december 2016, 19:00:58 PM

ERVIN

Ik heb een vraagje voor de treinbestuurders , omdat ik mijn goederentreinsamenstelling zo natuurgetrouw wil maken had ik graag even willen weten of de privémaatschappijen ook met goederenwagons van B-Logistics rijden , dus heeft bv. een Crossrail loc ook wagons van " onze" goederenafdeling aan de haak of kan dat niet??

Dat er goederenwagons van over heel Europa ons land aandoen , dat wist ik al , maar ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet dat er privémaatschappijen ook met Belgische goederenwagons rond rijden.

C.B.

Ja , bv. Crossrail rijdt een deel van onze IFB containertreinen.
Groetjes.
Claudio.

krisds

Dat kan zeker, soms rijden we treinen van andere maatschappijen omdat ze geen loc/personeel beschikbaar hebben, maar ook omgekeerd. Vaak worden bedrijven in de Antwerpse haven door ons en andere bedrijven bediend, met dezelfde soort wagens. Voor de klant maakt het minder uit welke loc er voor de trein staat, of wie de eigenaar is van de gebruikte wagons. Als de trein maar op tijd komt. Natuurlijk verdient een spoorwegmaatschappij het meest aan het rijden met eigen materieel, maar een stilstaande wagen kost meer dan een verhuurde...

ERVIN