Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

LAATSTE NIEUWS ROCO REORGANISATIE IMPORTEURS

Gestart door tufken, 26 juli 2006, 16:54:53 PM

mark7758

citaat:
Geplaatst door tufken

@ Marc
Hebben jullie al alles doorgegeven naar Roco zelf?  Weet jij al naar wie je moet bestellen?

Nee. we wachten tot we de details van Roco (Oostenrijk) krijgen. En dan mogen we alles opnieuw bestellen.
(P.S) Het is MarK met een K)[^][^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janjozef

Hier in belgi? wordt veel de franse schrijfwijze gebruikt sorry Mark.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mark7758

Alle IS al goed. En ik spreek redelijk Frans. En ik ken Frans ook.
Dus dat zit wel goed.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Johnnytrein

En ik dacht ook dat de mark vervangen was door de euro. [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

Dan gaat de vraag zijn wie het beste ( of het minst slecht ) af is de belgen of de nederlanders.

Jan

De Nederlanders natuurlijk.

Steven86

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Amaai die beginnen voor Belgi? al direct slecht brief alleen in het Duits en het Frans en geen Nederlands. Goed bezig. Johnny

Volledig in lijn met de handleidingen die bij de Roco locs zitten, dus verbazen doet het niet echt [;)]

janjozef

? steven86 : waarom zouden de nederlanders slechter af zijn dan wij belgen ?

Jan

tufken

Ik denk dat de Nederlanders best af zijn
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

n/a

Van Beneluxspoor.net gekopieerd.

Rechtstreeks contact met Roco leert, dat er deze week een brief uitgaat van Roco, met daarin alle gegevens, dus ook de naam. Het wordt dus een NEDERLANDSE vertegenwoordiger in NEDERLAND. Dus niet alleen maar een contactpersoon in Oostenrijk, maar ook geen importeur. Hoe het voor met name de kleinere winkelier moet blijft dus nog even de vraag.

Voor Belgie heb ik Roco er op attent gemaakt, dat, gezien de verdeling in taalgebieden, het een bepaald onjuiste keuze is geweest om een Franse vertegenwoordiger te benoemen. De persoon bij Roco wist niets van de Belgische hoogspanningen af en zou deze opmerking ter harte nemen en zich nog eens over de Belgische markt buigen.

Dus: Vlaamse winkeliers, uit uw ongenoegen luid en duidelijk bij Roco en Waalse winkeliers, sluit u hierbij aan omdat er van een Franse vertegenwoordiger voor Belgie weinig nieuws (goeds) te verwachten valt op Belgisch gebied. Dus laat de taalstrijde even rusten en spreek beiden Duits.

Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

? steven86 : waarom zouden de nederlanders slechter af zijn dan wij belgen ?

Jan

Jan, ik bedoel nu net dat de Nederlanders beter af zijn. Omdat mijn persoonlijke ervaringen  met de service van een Frans bedrijf aan de Belgische markt verre van goed zijn...

Groeten,

Steven

Steven86

citaat:
Geplaatst door tufken

Ik denk dat de Nederlanders best af zijn

Inderdaad, dat denk ik ook.

janjozef

Sorry Steven foutief begrepen, maar ik dacht ook dat de nederlanders beter af zijn dan.

Jan

argilla

kijk maar eens naar Carrefour dat is een Frans bedrijf Hoeveel mensen liggen of lagen daar niet mee in de clinch.[xx(][:(!]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

citaat:
Geplaatst door Davy

Van Beneluxspoor.net gekopieerd.

Davy, zou je voortaan ook de naam van de auteur erbij willen zetten ? Dat is iets minder anoniem.
In dit geval was dat Maarten van der Burgt.

Maarten van der Burgt[;)]

mvdr1

Hallo

Op de Franse website van T2M staat ondertussen toch zeker reeds dat ze voor Frankrijk importeur zijn van Faller en Roco :

zie : http://www.t2m.tm.fr/distribution-marques-modelisme.htm

De 'provincie' Belgi? kunnen ze er wel bijnemen zeker ? En zoals gewoonlijk zal de leuze ook nu weer zijn : et pour les Flamands la m?me ch?se. Maar als je ziet welke andere modelbouwmerken (oa Tamyia) ze invoeren voor Frankrijk, een kleine prutsfirma zal het waarschijnlijk wel niet zijn.

Wat franse importeurs betreft :
Naast modeltreinen is (digitale) fotografie mijn andere grote hobby en enkele maanden geleden werd de import van NIKON voor Belgi? (reeds meer dan 30 jaar in handen van de firma De Beukelaar uit Aartselaar) om een mij onbekende reden plots in handen gegeven van NIKON FRANCE. De goede reputatie van NIKON in Belgi? was vooral te danken aan de zeer snelle en perfecte service van de firma De Beukelaar. Momenteel is de dienst na-verkoop in Belgi? in een zogenaamde overgangsfaze, maar dan op zijn frans : veel geblaat maar weinig wol. De communicatie is alles behalve optimaal. Herstellingen blijven liggen. Bepaalde lenzen zijn in Belgi? nu reeds weken niet meer leverbaar, niettegenstaande andere Europese landen ze wel blijven leveren. Globalisatie noemt men deze nieuwe mode. Ik vrees dat de eindgebruiker er uiteindelijk weer de dupe van wordt. Wedden dat de verkoop nu heel snel zal zakken, het duurt dan een tijdje vooraleer ze het goed doorhebben waarom hun klanten plots afhaken, ze zullen er nog een beetje tam-tam rond smeren (zogenaamde reorganisaties), en dan na een verloren jaar of 2 en veel tandengeknars opnieuw een belgische firma aanstellen in de hoop de oorspronkelijke toestand weer te herstellen. Maar ze zullen toch kunnen zeggen dat ze het geprobeerd hebben ...
Wedden dat heel dat gedoe met ROCO ook op een gelijkaardige grote sisser uitdraait ? Vanwaar die plotse 'arrogantie' van die Oostenrijkers : zitten ze misschien opeens in de luxe situatie dat het t? goed gaat en dat ze te veel treintjes moeten produceren en aan de vraag niet meer kunnen voldoen ??? Laat me lachen, de verkoop van modeltreinen is nog nooit zo slecht geweest, zelfs in Duitsland is het huilen met de pet op. Straks produceren ze enkel nog speelgoed startsets voor grootwarenhuizen genre ALDI en LIDL .... en dan waarschijnlijk nog "made in China".

Enkele positieve uitzonderingen buiten beschouwing gelaten (lang leve MEHANO ! maar van waar hun voorliefde voor de Belgische markt, zal dat blijven duren ?) zie ik de toekomst van onze hobby wat betreft aanbod van nieuw materiaal relatief somber in : dat we het nu graag hebben of niet, je kunt niet anders dan vaststellen dat de afzetmarkt heel snel en sterk afneemt en de huidige generatie jongeren (bijna) geen interesse meer heeft voor treinen. En die dalende omzet heeft geleid tot stijgende prijzen in de productie (verhouding vaste kosten/variabele kosten wordt ongunstiger bij de ontwikkeling van nieuwe modellen met een kleinere afzet), waardoor deze negatieve spiraal nog versneld wordt : hoeveel jongeren kunnen zomaar 150 Euro of meer op tafel leggen voor de aanschaf van ??n locomotiefje ? Ze hebben dat geld nodig voor hun GSM, Playstation, DVD speler, MP3, IPOD, bezoekje aan de Kinepolis, benzine, etc ... Je kunt je euro maar ??n keer uitgeven nietwaar ?

Maar ja, zo zijn we weer heel ver afgeweken van het onderwerp van wie de nieuwe importeur van ROCO zal worden ....

Laten we optimist blijven : onkruid vergaat niet. Hopelijk geldt hetzelfde voor het modelspoorvirus !

Groetjes uit Brugge

Marc
[;)]
SNCB-SBB fan