Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Skitrein

Gestart door Peter, 26 juli 2006, 14:21:53 PM

Peter

In het magazine "Z?ge" nr.78 staat op blz.19 een foto van een skitrein, die volgens de uitleg tussen Brussel en Innichen, zou rijden.
De samenstelling is in elk geval heel kleurrijk.
1 oranje I-6, een blauw slaaprijtuig, twee Eurofimawagens? zoals Roco ze o.a.heeft gemaakt (blauw met roze lijn) en als laatste het bekende Bar/Disco rijtuig (blauw met gekleurde lijnen-zoals dat van LSM)
Weet iemand de juiste samenstelling van deze trein, want mijn interpretatie van de foto zal wel niet juist zijn.
Opname vermoedelijk 2002
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Als ik mij niet vergis bestaat deze al niet meer

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Dat zou inderdaad kunnen Jan,want ik dacht de ski-treinen, zoniet afgeschaft, dan toch verminderd waren.
Als de NMBS nog veel blijft "afschaffen" rijden hier binnen een paar jaar nog enkel private maatschappijen rond.
Nietemin zou ik deze trein in model toch graag namaken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Er zin haast geen internationale treinen meer, maar de skitrein werd dit jaar terug opgestart maar zonder lig, slaap, eet en dans modelijkheden.
En ik denk dat er zelfs geen pakwagen bij was, ben ik ernu nog vergeten?
Tom

modelbaanHO

Er stond hopelijk toch wel een locomotief voor [:D]
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Helaas voor degene die Belgisch rijden: de lok die ervoor staat
is een Italiaanse E652 van de FS.
Foto was genomen in Franzensfeste (Tirol) op goede-vrijdag 1999
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Er stond hopelijk toch wel een locomotief voor [:D]

Na wat er de laatste tijd geschrapt is, zou je er toch aan beginnen twijfelen. [:D]
Tom

modelbaanHO

Als die trein in Belgie vertrekt dan zal er tot de grens wel een Belgische lok hebben voorgehangen. Misschien weet iemand daarvan het type. Zulke vakantietreinen reden dikwijls over Luxemburg en dan heb je veel kans dat er een lok van de reeks 20 als trekkracht fungeerde.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Luc, dat was mijn oorspronkelijke vraag. De juiste samenstelling van Brussel tot Luxemburg? en met welke Belgische lok. Waarschijnlijk zal dit een reeks 20 geweest zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter