Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Dringend gezocht setje met kleine precisiewerktuigjes

Gestart door Snobby Crash, 08 november 2016, 12:28:59 PM

Snobby Crash

Beste Modelspoorders,

gisteren was ik een stoomloc aan het inrijden op mijn rollerbank, en opeens zag ik
dat er een miniscuul boutje aan de drijfstangen was losgekomen.
het locje had nooit gereden, en daarom wou ik het inrijden, en gelukkig heb ik dat gedaan
op mijn rollerbank op tafel, anders had ik het boutje nooit teruggevonden op mijn baan op zolder.

Nu heb ik het zeskantig boutje vastgezet met een klein tangetje, maar ik wil zeker zijn
dat het goed vastzit, en daarvoor zoek ik een setje waarin verschillende
schroevendraaiertjes, platte, kruisjes, torquejes en ook schroevendraaiertjes waarmee je
zeskantige boutjes/moertjes kan losschroeven en vastzetten (vb boutjes op de drijfstangen
van stoomloks)

heeft er iemand tips waar ik deze best kan kopen ?

let wel ik wil graag goed metariaal, niet dat je schroevendraaiertjes al na enkele schroefjes in te draaien
versleten zijn...

Bedankt voor jullie reacties !

Geert.


Dirky

Ik koop enkel "kwaliteit" maar dat heeft zijn prijs... geen setjes want daar zit meestal teveel in!

voorbeeld:
https://knupfer.info/shop/index.php/deutsch/werkzeug-steckschlussel.html

dani

Citaat van: Dirky op 08 november 2016, 14:18:19 PM
Ik koop enkel "kwaliteit" maar dat heeft zijn prijs... geen setjes want daar zit meestal teveel in!
Heel fijn om weten maar hij vroeg wel degelijk om een setje.
Vandaar mijn antwoord
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

NielsVV

Als hobby klokkenmaker gebruik ik schroevendraaiers van Bergeon. Dit is Zwitserse topkwaliteit, maar heeft ook een stevig prijskaartje. Het meeste van mijn fijn materiaal is van deze en heb nog nooit een stuk gehad.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Dirky

Citaat van: dani op 08 november 2016, 14:40:14 PM
Citaat van: Dirky op 08 november 2016, 14:18:19 PM
Ik koop enkel "kwaliteit" maar dat heeft zijn prijs... geen setjes want daar zit meestal teveel in!
Heel fijn om weten maar hij vroeg wel degelijk om een setje.
Vandaar mijn antwoord

geen probleem Dani, Geert vroeg ook naar kwaliteit dus raad ik hem een setje af...  :)

PietB

Met de door Dani genoemde set is helemaal niets mis.
Ik gebruik het setje voor alle reparaties, al meer dan een jaar of 10.
Laatste tijd wat minder want de ogen gaan wat achteruit.

Gerolf

Ik heb ook goedkope setjes in gebruik. Zolang je er niet te gek mee doet, zijn die best bruikbaar  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Snobby Crash

Allen bedankt voor jullie suggesties, ik ga me het setje
aanschaffen dat Dani heeft aangehaald. Uiteindelijk heb ik
enkel de kleine dopsleuteltjes nodig om een zeskant boutje
vast te zetten aan de drijfas van een stoomloc.

Geert