Interfrigo

Gestart door PeterVG, 06 november 2016, 08:48:10 AM

vyncky

Bedankt voor de Info Peter!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

krisds

Bedankt voor de prachtige foto's van Fernand en de achtergrondinformatie te delen.

Herwig

aan PeterVG,                                                    07nov16,

Heb je enige connectie kunnen ontdekken tussen   InterFrigo   en   SATI (*)    i.d. Antwerpse haven ?
(ivm  SATI:   zie ook vroeger op dit forum)
Eventueel het onderhoud van de Interfrigo-wagens ?          InterFrigo-wagens op SATI-afstelsporen ?
( * Soc.  Anonyme Transport Isotherme )

PeterVG

Helaas moet ik het antwoord op je vragen schuldig blijven Herwig.
Intussen heb ik van mijn winkelier de melding gekregen dat de eerste LSModels setjes aangekomen zijn. De prijs is bijna 100 Euro. Meer dan ik gehoopt had dus zal ik maar een paar setjes kopen. Mijn Interfrigo trein vul ik wel aan met goedkopere wagens. Onder interfrigo vlag reden ook andere landen zoals:
Spanje, Renfe met Transfesa wagens
Duitsland: DB en DR + prive wagens. Met vermelding Transthermos en wagens met de letter T
Franse wagens met vermelding S.T.E.F.
Nederlandse wagens
Griekse wagens
Het zal dus wel lukken om tweedehandswagentjes te kopen die mooi passen in een interfrigo trein.

hazegras

Dag Peter,

Nu het model van de koelwagen uitgekomen is en ter vergelijking, bestaat er in de fotocollectie van MSC De Kempen ook foto's
van de koelwagen in UIC nummering ep. IV zoals 88 088 4 ..., 88 088 6 ... met Interfrigo opschrift?

Beste groeten,

Eric

PeterVG


Helaas niet Eric
Enkel de schroothoop toont wagenkasten met tijdperk IIIC/IV beschrifting



Dus veronderstel ik dat dit wagentype maar enkele jaren heeft rondgereden met UIC computernummering.

PeterVG


Nieuwere wagentypes uit metaal zullen de eerste generatie houten Interfrigo wagens na ongeveer 20 jaar inzet naar de schroothoop verwezen hebben.

Bijvoorbeeld deze metalen Frigo wagen:



NMBS 11 88 083 0 140 - 2 P, Interfrigo, jaren 70, Antwerpen Sati





NMBS 1043425, Type 2000C




NMBS 1043453, Type 2000C

Foto uit de collectie van Fernand Maes, MSC De Kempen

PeterVG


hazegras

Hartelijk dank Peter voor de bijkomende informatie en foto's

Groeten,

Eric

Metpetergaathetbeter

verder waren er wagons te verkrijgen (aléz kopen) van Lilliput, Dacker, Lazer, Kam, Brawa en enkele door Jocadis op basis van vorige .......... :-\ ;)

loco

De koelwagens die LSM uitbrengt zijn ondermeer (of allemaal) gebouwd Forges Usines et fonderies de et à Haine-Saint-Pierre (FUF HSP). In de gelijknamige catalogus staat dezelfde wagen afgebeeld. Deze catalogus dateert van 1949 of  enkele jaren later. Je zou deze catalogus kunnen terugvinden in het archief van Tassignon.

krisds

Van de metalen interfrigo is er ook nog een kitje van pb messing. Een soort van gesuperde dapol versie.

Herwig

aan PeterVG,                                                          14nov2016,

citaat:     uw foto-onderschrift    " NMBS 11 88 083 0 140 - 2 P, Interfrigo, jaren 70, Antwerpen Sati  "

Dus de recentere metalen Interfrigo's werden wél bij Sati gefotografeerd ?!

( heb ook die fijnere messing trapjes voor op de (Liliput-)wagenkop.  Ooit gekocht op een beurs bij die Nederlander die veel (Engelse) onderdelen bij heeft  ( "PeetOom " ? )

Herwig

#28
aan PeterVG,                                                                14nov16 bis

InterFrigo-wagentje van Dapol:

citaat van Dapol:     " ...uitgevoerd in schaal H0/00 ...    Schaal H0 = 1:87 is standaard in Europa op het vasteland. Schaal 00 = 1:76 is standaard in het Verenigd Koninkrijk (Engeland).      Dit artikel is geschikt voor beide schaalgroottes  ....".

> Dit kàn natuurlijk niet:    het is  00  of   H0 .

vyncky

PB messingmodelbouw had in Malle een doos met bouwpakketen in voor koelwagens.
Heb er eentje meegenomen om eens te proberen.  €5 was toen de prijs (als ik me goed herinner, assen niet inbegrepen).

Ze lijken wel op de latere versies. Ik zal er eentje bouwen, en een fotootje posten

Yannick

P.S. Zijn er van die oudere type afmetingen? Ik vindt ze wel mooier dan de nieuwe versie...
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)