Krois koppelingen

Gestart door L YPM5102, 01 november 2016, 16:25:20 PM

L YPM5102

Ik heb al een tijdje een volledig stel dat uitgerust is met 4 polige stroomvoerende  koppelingen van Krois.Deze week er twee bijgekocht en merk bij mijn thuiskomst dat dit niet meer dezelfde zijn als de vroeger en dus niet te koppelen met de bestaande.de busjes en contactpennen staan in een andere volgorde.Vroeger van links naar rechts:pennetje,busje,pennetje en uiterst rechts busje.Nu is dat het omgekeerde.Heeft iemand daar weet van
 

SuSke

Staat ze niet ondersteboven gemonteerd??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

L YPM5102

Spijtig genoeg kunnen ze niet omgedraaid worden in verband met de beugel die er op staat
 

Snobby Crash

En kan je de beugel dan niet omdraaien ?
Al eens gekeken op hun website....?

Lijkt me sterk dat een fabrikant zijn stekkers zomaar gaat
omdraaien zodat deze niet meer compatibel zijn met vorige koppelingen.

Bij gsm's gebeurt dit namelijk wel, als je een nieuwe gsm koopt mag je van
geluk spreken dat je oude oplader past op je nieuw toestel... Maar van een kleinfabrikant
van koppelingen zou ik dit niet verwachten...

Geert

Klaas Zondervan

Citaat van: Snobby Crash op 01 november 2016, 19:21:16 PM
Al eens gekeken op hun website....?
Op hun website staat alleen maar een duidelijke foto van een 5-polige. Maar ze hebben ook 2-, 3-, 4- en 6-polige. Daarvan geen foto's.

L YPM5102

Via google heb ik een foto gevonden en daar staat een foto van een 4 polige koppeling op.Deze foto toont duidelijk de combinatie zoals ze vroeger was.Ik ga eens proberen om een pennetje er uit te  trekken en die aan de andere kant te plaatsen maar vrees dat de koppeling dan naar de vaantjes is.Denk ook dat de koppelingen gemaakt zijn van IC voetjes