Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Hoe koperen kits verven?

Gestart door neos, 29 oktober 2016, 17:38:24 PM

neos

De titel zegt het al gedeeltelijk. Ik heb een koperen loc kitje besteld bij Parkside Dundas. Hoe verf ik best dat koper? Grondlaag? Heb redelijk wat Humbrol potjes. kan ik die rechtstreeks gebruiken?

Alvast bedankt,
Marc
 

Frits.

Heb je het nu over rood koper of over messing? In beide gevallen is ontvetten en een primer het beste begin.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

Dirky

ets-primer is zonder twijfel de beste oplossing. Die wreet zich vast IN het oppervlak. Al de rest zijn lagen OP het oppervlak.

Maar op goed ontvette messing/koper stukken zijn de meeste acryl-verven ook OK. Ook de meeste primers uit de spuitbus hebben een vrij goede hechting.

neos

Het kitje is in "Brass", dus ik veronderstel messing (geel koper).

Wat die primer uit spuitbus betreft, kan ik daar dan met enamel over schilderen.

Greetz,

Marc

 

Klaas Zondervan

Citaat van: neos op 29 oktober 2016, 21:32:55 PM
Het kitje is in "Brass", dus ik veronderstel messing (geel koper).
Brass is messing.
Geelkoper is een lekenterm.

PietB

Citaat van: neos op 29 oktober 2016, 21:32:55 PM
Wat die primer uit spuitbus betreft, kan ik daar dan met enamel over schilderen.
Alles van messing spuit ik altijd met primer van de Action

Die hecht prima op goed ontvette messing delen en de Humbrol enamel hecht daar weer prima op.

grt Piet.

loebaske


Een prima primer, gebruik die ook en is super goedkoop voor wat het dienst moet doen...

neos

Thanks, Pieter, daar ben ik flink mee geholpen.
Greetz,
Marc