Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco decoder 10738

Gestart door jlvjlv, 20 juli 2006, 21:13:15 PM

jlvjlv

Lastgeregelde AC decoder.

Ik heb via register 1 eerst op 15 gezet (via de programmeermodus) van de IB. Loc rijdt prima onder nummer 15.

Vervolgens register 5 op 50 ingesteld (verlaging maximumsnelheid).

Resultaat: loc reageert niet meer.

Bij terug uitlezen geeft hij als adres 15 op. Toch geen reactie.

Heeft iemand hier enige technische tip bij?

Dank.

Johan

ERVIN

Hoi,ofwel zet je die 50 terug op een lagere instelling,ofwel voer je even een "Reset"uit.
De  man die je hier een duidelijk antwoord op kan geven is INFO.[;)]

INFO

Heb je deze decoder in register programmeer mode geprogrammeerd? Of in CV- byte of Bit mode?
Dit is overigens gewoon een ESU lokpilot. Op www.loksound.de kun je de gebruiksaanwijzing downloaden, en kun je zien wat je nog meer kunt instellen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

jlvjlv

Dank alvast. Ik download de handleiding en kijk wat er nog kan...

Overigens: ik werkte zuiver via het register.

Mvg,

Johan

INFO

Johan,

In register mode kun je alleen de eerste  9 CV's programmeren. Ik weet niet in hoeverre de lokpilot compatible is in deze modus, maar in register mode is register 5 een verzamel register waarmee de hogere CV's geprogrammeerd worden, dit samen met register 6.

Dus het beste is even de decoder te resetten via register 8 met de waarde 8. Dat staat hij weer op adres 3 en alle andere gegevens zijn ook weer standaard. Daarna de decoder in CV-byte of Bit mode benaderen.

jlvjlv

Beste,

Ik heb de 'reset' uitgevoerd en via CV geherprogrammeerd. Ales werkt nu prima.

Maar... ik heb ook gemerkt dat de aangegeven CV's op de bijsluiter van ROCO niet klopten met die van ESU (gedownloade beschrijving). Met name het CV voor locadres is verschillend. Met de gegevens van ESU lukte alles uitstekend.

Dank voor de gerichte tip in het decoderbos.

Mvg,

Johan

INFO

Johan, nu maak je me nieuwgierig, wat is er dan anders?
In ieder geval fijn dat het weer werkt.

jlvjlv

Beste,

Sorry: even 'uit de ether' geweest wegens 'vakantie'...

Wel, in mijn vorig bericht stond het verschil al: de adres-CV. In het vouwblad van Roco wordt als adres CV '65' opgegeven. In het ESU-blad geeft men CV '1' op. In elk geval: het adres herprogrammeren via "65" werkte niet, via '1' wel...

mvg,

Johan

INFO

citaat:
Geplaatst door jlvjlv

Beste,

Sorry: even 'uit de ether' geweest wegens 'vakantie'...

Wel, in mijn vorig bericht stond het verschil al: de adres-CV. In het vouwblad van Roco wordt als adres CV '65' opgegeven. In het ESU-blad geeft men CV '1' op. In elk geval: het adres herprogrammeren via "65" werkte niet, via '1' wel...

mvg,

Johan

Is het mogelijk om even dat vouwblad te kopieren en hier te plaatsen.

INFO

Johan,

Heb er zelf al een gevonden in het Zweeds, maar dat geeft niet zoveel. Maar daar wordt met geen woord gesproken over CV65. Is het niet zo dat deze lok vanaf fabriek op adres 65 was ingesteld? En dat je dit even door elkaar haalt ?

http://www.mjhobby.se/produkter/roco/Sprangskiss/10738.pdf

jlvjlv

Beste,

Ik probeer straks de bijsluiter in te scannen.

Ik kan je geruststellen: de decoder was 'Werkseitig' op adres '3' geprogrammeerd. Dat heb ik zeker niet door elkaar gehaspeld.

Overigens: de loc rijdt nog steeds uitstekend..

mvg,

Johan

obicham

INFO weet je dat zeker dat het een esu is ?
hier : http://www.rez.nl/downloads/90300-handleiding-locdecoders.pdf

staat ie als een lenz decoder (appendix)
dit is een pdf van de ex importeur.

jlvjlv

Beste Info,

Heb je een mail-adres? Dan zend ik je de gevraagde handleiding...

Ondertussen heb ik wel gemerkt dat in een 'ouder' vouwblad van Roco voor hetzelfde artikel wel CV=01 stond, in een recenter staat CV=65.

Mvg,

Johan