Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Test lokmaus II

Gestart door patrick smout, 18 juli 2006, 21:30:47 PM

patrick smout

Wie woont er ten noorden van Antwerpen en kan (wil) voor mij de werking van een lokmaus II even testen (op IB, lenz of roco digitaal systeem).
Ik heb een zelfbouw digitaal systeem dat nog geen xpressnet ondersteund. Zou handig zijn als ik weet dat de lokmaus naar behoren functioneert alvorens ik xpressnet implementeer op mijn besturing.

mvg,

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

eric

Ik woon in Kalmthout.
Je mag het bij mij komen testen op een Roco of Lenz Compact centrale.
Laat het maar weten.

patrick smout

Eric,

bedankt voor het aanbod.
Wanneer past voor jou? Ik woon in Essen en passeer elke dag in achterbroek om te gaan werken (Bosduin - Kapellen).

Stuur me maar anders even een priv? mailtje om concreet af te spreken.

Patrick

Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

INFO

citaat:
Geplaatst door patrick smout

Wie woont er ten noorden van Antwerpen en kan (wil) voor mij de werking van een lokmaus II even testen (op IB, lenz of roco digitaal systeem).
Ik heb een zelfbouw digitaal systeem dat nog geen xpressnet ondersteund. Zou handig zijn als ik weet dat de lokmaus naar behoren functioneert alvorens ik xpressnet implementeer op mijn besturing.

mvg,

Patrick Smout



Patrick,

Vind dit een beetje een raar verzoek, hiermee twijfel je dus aan de werking van de Lokmaus II. Als je XPressNet of X-Bus zo specificeerd als dat beschreven wordt in het protocol, is er toch helemaal geen vuiltje aan de lucht en moet het toch gewoon werken.

Buiten het XPressNet ook al eens gedacht om LocoNet te ondersteunen?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

patrick smout

Wim,

ik heb de lokmaus aangekocht op ebay, werd aangeboden als nieuw maar wat er met gebeurt is heb ik het raden naar. Het betekent voor mij een extra zekerheid als ik weet dat het device waar ik mee wil praten 100% werkt, kan het dus enkel mijn software zijn als het niet werkt.
Ondetussen heb ik (met dank aan Eric) mijn Locmaus kunnen testen en deze werkt 100%.

Betreffende Loconet, wel bekeken in het verleden maar geen behoefte (meer) aan. Zoals je misschien nog wel weet uit het verleden heb ik m'n eigen DCC station gemaakt. Is voorzien van een S88 bus en praat IBx met de PC. Enigste wat nu nog ontbreekt is de mogelijkheid om meerdere throttles aan te sluiten. Ik heb een zelfgemaakte throttle maar deze is niet standaard en RS232 (punt tot punt, dus maar 1 eentje). Vandaar nu m'n uitbreiding met xpressnet ... en voor de prijs van een lokmaus II moet ik het niet meer laten.

Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout