Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Langste traject tussen 2 stations

Gestart door quf, 16 juli 2006, 10:01:46 AM

quf

Hallo,

Kan er mij iemand op de volgende vraag antwoorden?
Wat is het langste traject (in km.) dat een IC trein in Belgie aflegt tussen twee stations zonder stoppen. Bv.: IC Antw-Brussel Het langste traject daar is (vermoedelijk) tussen Antw-Berchem en Mechelen.
ander voorbeeld: IC Oostende - Brussel: Het langste traject is hier mogelijks tussen Gent-St.Pieter en Brussel Zuid. Dit traject is al langer dan dat tussen Antw-Berchem en Mechelen. Zo zoek ik het langste traject, dat ,vermoedt ik toch, ergens op de lijn Brussel-Namen-Arlon moet liggen ???
Bijkomende voorwaarden:
a Het moet een normale rit zijn volgens de huidige dienstregeling
b Het mag geen interntionale trein zijn
c De traject moet via internet kunnen opgezocht worden (NMBS-website???  dienstregeling?)
d Het antwoord mag niet voor discussies of verschillende interpretaties vatbaar zijn? m.a.w. Het moet met oficiele (NMBS?) documenten kunnen gestaafd worden

Zo ik denk niet dat het simpel is, als het al te doen is.

Ik ben benieuwd

Groeten

Frank

trainfreak

#1
Zou Leuven-Luik niet langer zijn dan Gent-Brussel-Zuid?
Spoorse groeten
Dimitri

13erke

#2
Zou het mss op het traject oostende-eupen kunnen liggen? Die 13 met 12 I11'etjes legt zo'n goeie 200 km af[:D]

trainfreak

#3
citaat:
Geplaatst door 13erke

Zou het mss op het traject oostende-eupen kunnen liggen? Die 13 met 12 I11'etjes legt zo'n goeie 200 km af[:D]



De benelux doet dagelijk ook honderden kilometers...
Spoorse groeten
Dimitri

Gerolf

#4
citaat:
Geplaatst door 13erke

Zou het mss op het traject oostende-eupen kunnen liggen? Die 13 met 12 I11'etjes legt zo'n goeie 200 km af[:D]

De vraag was "zonder haltes tussenin". Zelf heb ik geen idee voor het juiste antwoord, maar ik vermoed wel dat er tussen Oostende en Eupen gestopt wordt. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

#5
In de vroegere spoorboekjes stond het aantal km. tussen stations in een aparte kolom. Ik weet niet of de moderne versies, als je ze al vindt, dat nog hebben. Misschien heeft iemand nog zo'n oud exemplaar ?
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

trainfreak

#6
Ik dacht dat je dat ergens op de NMBS-website kon vinden.
Ik heb het ook even aan een treinbegeleider gevraagd en die denkt ook dat het Leuven-Luik is!
Spoorse groeten
Dimitri

nmbs

#7
IC 4606 NAMEN 7.12 -  LIBRAMONT 8.06    
De afstand tussen beide stations is 90 km

quf

#8
Aan allen die geprobeerd hebben mij te helpen, hartelijk dank.
Ik ben er nog niet uit, maar ik heb mijn hoop gesteld op een informeel contact binnen de directie van infrabel.
Als ik daar niets vind dan laat ik het voor wat het is. Het is al bij al eigenlijk niet zo belangrijk.

Dus hartelijk dank aan allen.

Frank