Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

problemen met instellen van Marklin nr. 33232

Gestart door n/a, 16 juli 2006, 09:44:22 AM

n/a

Hoi,

Gisteren heb ik een nieuwe trein gekocht maar al vanaf ik hem op de sporen zette reed hij al vanzelf. NAdat ik hem ingesteld heb bleef hij maar rondjes dragen. Ik gebruik een mobilstation en ik heb gevolgd wat er in het boekje stond maar als ik de loc instelde kreeg ik wel geen bevestiging van opslaan. We zijn al lang bezig om hem mooi te laten rijden maar het lukt ons niet.
Kunnen julie me helpen?
Alvast bedankt voor julie hulp.

tufken

Hallo Gerror,

Al eerst welkom op het forum van MSM uw eerste keer.

Heb je de loc open gedaan en de Delta decoder ingesteld.

Indien niet:
Onderaan de loc het vijsje eruit draaien, daar zie je de delta decoder met de 4 knopjes.
Als deze op 0 staan moet je die instellen op ??n van de nummers  in  het boekje.

Vb wil je hem nr 26 instellen zet dan knopje 4 op ON.

Alsje nu met je Mobile station wil werken, geef dan zelf het locnummer 26 in en dan kan je die loc bedienen.

Deze loc is een Delta uitvoering en kan niet door de Mobile Staion erkend worden, dat is alleen bij de nieuwe Digitale decoders.
Dus moet je hem via de Delta decoder zelf een nummer geven.

Als je nog vragen hebt, stuur maar een mailtje.

Groetjes

Patrick

mailto: tufken@skynet.be
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


INFO

Even een aanvulling, als er een Delta decoder inzit met 8 schakelaars, dan moet er voor adres 26 schakelaar 7 op ON gezet worden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Hoi,

Bedankt voor julie hulp, het is namelijk gelukt. Maar ik heb nog een vraagje. Is het omdat de mobile station deze trein niet ondersteunt dat deze trein geen bepaalde functie's heeft zoals bv. een telexkoppeling of lichten in en uit schakelen

Anarchy

Nee dat ligt aan de loc zelf. Telex-koppeling is standaard op niet veel loc's aanwezig. De frontseinen in- en uitschakelen kan je enkel bij loc's met een digitale decoder of de nieuwste generatie delta-decoders. Ook bestaan er natuurlijk vele andere functies maar die vind ja dan bij digitale loc's terug. De loc die jij hebt heeft naar mijn weten geen functies.